ההבטחה לזהבי, ההשלכות על קונסטנטין: סימני השאלה בהגנת בית"ר

מקס גרצ'קין, עלי מוחמד, אור זהבי
מקס גרצ'קין, עלי מוחמד, אור זהבי | דני מרון

הגעת ורדסקה הוסיפה עומק להגנה, אך גם מעלה שאלות בעקבות חזרת בן חיים וההבטחה לשחקן הבית המוכשר. כיצד יגיב חדר ההלבשה לעובדה שקונטה שוחרר לעמדה שהוא אוהב ומי יפגע מהרפורמה החדשה? הצצה לסיפור החדש בבירה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בעונה שעברה, אחרי שנציג של סטיאווה בוקרשט הגיע לעקוב אחריו בשני משחקי ליגה, נפגש אור זהבי עם משה חוגג. זהבי סיים חוזה בקבוצה ולא היה מחויב לבית"ר. הוא שמע מהבעלים שבית"ר רוצה לרוץ לכל התארים, והחליט לחתום על חוזה חדש לחמש שנים. במהלך הפגישה אמר זהבי לחוגג: "אני לא אשכח את ההבטחה שלך בתחילת העונה, שאתה רוצה לקדם אותי. נתנו לי כאן את כל הקרדיט ובזכות זה אני כאן. אני רוצה להישאר בבית"ר ירושלים". הדברים שאמר זהבי הם לא דבר מובן מאליו. מכבי תל אביב גיששה סביבו, ההצעה מרומניה הייתה מפתה, אבל הוא לא שכח את ההבטחה של חוגג שיום אחד יהפוך לשחקן מוביל.

הבטחה של חוגג סללה לו את הדרך להרכב בית"ר, גם על חשבון טל כחילה שנחשב לאהוד מאוד בקרב האוהדים ונדחק הצדה. משם, הילד שחווה ילדות לא פשוטה, הגשים את החלום של אימו וחתם על חוזה מקצועני אחרי שגדל על מסורת הקטמונים והפועל ירושלים. "לזהבי אין זיכרון קצר, הוא לא שכח את מה שחוגג עשה עבורו. בגלל זה נפגשנו וקיבלנו החלטה שהוא ממשיך בבית"ר", סיפר השבוע סוכנו, שחקן העבר איתן מזרחי. "ההצעה מרומניה קסמה לנו, אבל בסופו של דבר, המקום של זהבי הוא בבית"ר. הוא מאמין שיש לו מקום בהרכב". על בדיוק על הרקע הזה, ועל רקע חתימת ורדסקה, נשאלת השאלה מה יקרה בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים החל מהמחזור השני, כאשר טל בן חיים אמור להתחרות עם זהבי על מקום במרכז ההגנה וחשוב מכך – כיצד ישפיע כל המהלך הזה על המגן שי קונסטנטין?

כדי להבין את הסיטואציה שנוצרה, צריך לחזור מעט אחורה. כבר באימון הראשון המחנה שערכה בית"ר ירושלים בפולין, רוני לוי ויוסי בניון הבינו שמשהו לא כשורה. הצוות המקצועי, שקיבל מחמאות על בחירת השחקנים, הבין שכמות האלתורים שהוא נאלץ לבצע בחלק האחורי תכניס אותו לבעיה כבר במחזורים הראשונים. בית"ר ירושלים הפכה להיות קבוצה מאיימת מבחינת התקפית, אבל נותרה מוגבלת מאוד מבחינת סגל שחקני ההגנה שלה. לוי ובניון זיהו את זה מהרגע הראשון.


ורדסקה. היה הפיתרון לבעיה שזיהו לוי ובניון (בית"ר ירושלים)

אחרי המחנה, נפל הפור. בבית"ר החליטו לצרף בלם זר בכל מחיר, אחרי שכבר פנו לאיתן טיבי ושמעו את דרישות השכר שלו והורידו מהפרק אפשרות שאוראל דגני יירכש במחיר שלדבריהם הוא מופקע. "נגד אשדוד שיחקו שני מגנים שמאליים שלא רגילים לתפקיד הזה (עדי תמיר, יקיר ארצי, א"י), וזה הקש ששבר את גב הגמל. הבנו שאם לא יהיה בלם ברמה שאנחנו רוצים, אי אפשר לחשוב על מקום גבוה אמוד בצמרת, כי ברגע שיגיעו הפציעות, הקבוצה תקרוס", הסביר גורם בקבוצה. "כשאתה משתמש באנטואן קונטה כבלם, אין לך מגן מחליף בצד ימין, ואין מחליף לגרצ'קין. קבוצה שאמורה לרוץ בצמרת לא אמורה להתנהל בצורה הזאת".

ההגעה של דיוגו ורדסקה שחררה את קונטה לתפקיד שהוא רגיל אליו ושכללה את התחרות בצד ימין. ולא רק זה, היא מאפשרת לרוני לוי לא להסב את אופיר קריאף לעמדה הזאת ולסגל שלו להפוך לעמוק יותר. "האדום של אור זהבי והפציעה של טל הפכו אותנו לקבוצה חסרת עומק, בכל תיקול על הרגל של קוסטה כל הספסל קופץ, כי אין לך מגן מחליף, ואם קונטה משחק שם – נוצר לך בור בעמדת הבלם", אמרו.

מתוך הדברים האלה, צמחו הדברים שהשמיע רוני לוי במסיבת העיתונאים ועוד לפניה – המטרה של בית"ר, בטח אחרי פציעת מיכאל אוחנה, היא כבר לא אליפות. במועדון ערכו השוואה לסגל הנהדר של מכבי תל אביב – שניים עד שלושה שחקנים בכל עמדה, מספר שחקנים שמשתכרים 300 אלף ויותר בכל עמדה בהתאם לרזומה שלהם וסגל ישראל שנמנה עם הנבחרת. דווקא מאיתמר ניצן, האיש בין הקורות, ישנה שביעות רצון. "אין שום חרטה על שחרור שטקוס. הוא פינה מקום של זר וניצן לא פחות טוב ממנו", מחמיאים בבית"ר לשוער הישראלי, שהציג יכולת טובה מאוד במשחקי ההכנה.


קונטה. יכול לשוב לעמדת המגן הימני (דני מרון)

לוי עדיין לא סיים את מסע הקניות. הוא רוצה לצרף מגן שמאלי שיתחרה עם מקס גרצ'קין, שבתחילת הקריירה עוד תופקד כשחקן כנף. לוי העדיף בלם זר על פני מגן שמאלי, משום שהוא סומך על היכולות של המגן, ההגנתיות אבל בעיקר ההתקפיות. המגן שבעבר נרכש על ידי מכבי תל אביב מציג יכולת טובה, הספיק לכבוש שער ברגל החלשה שלו, ולוי מחפש מחליף מנוסה יותר מאשר עידן וינטראוב שנרכש לאחרונה. כך למשל, חן דילמוני ויהב גורפינקל מהפועל ומכבי חיפה הוצעו לקבוצה ועשויים להוות תחליף. עדי תמיר ויקיר ארצי, שנחשבים לשחקנים עם פוטנציאל שבבית"ר בהחלט רוצים לקדם, ימשיכו להשתלב ברוטציה שעורך המאמן, אבל בבית"ר בונים עליהם בעיקר בעמדות הקישור.

אז מה יקרה כעת? ובכן, בבית"ר טוענים כי "אור, טל ודיוגו הם שלושת הבלמים ומי שטוב ישחק". בן חיים, כמובן, רואה גם הוא את מקומו ב-11 של לוי ולא מתכוון לוותר. שחקנים בבית"ר ירושלים סיפרו השבוע כי הסיפור המעניין יותר יהיה דווקא סביב עמדת המגן הימני. "אם קונטה ימשיך בכושר הטוב שבו הוא נמצא, הוא ישחק בהרכב. פתאום, מי שהיו מניה בטוחה עשויים למצוא את עצמם בחוץ", תוך שהם מכוונים לקונסטנטין. את התשובות הטובות ביותר למהפכה הזאת, הם אומרים, נוכל לקבל כבר במחזור השני.


קונסטנטין. לא צפוי לפתוח עונה בהרכב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי