שירצקי נקנס על התבטאויותיו: "כולם אמרו שחכמון שם ווינר"

איזי שרצקי, מסאי דגו, עידן נחמיאס
איזי שרצקי, מסאי דגו, עידן נחמיאס | עדי אבישי

בעלי הפועל קריית שמונה נענש בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, אולם טען לפני כן בדיון: "אין לי הוכחה לכך שהימר, המשחק היה לא ספורטיבי. חברים שלי ב-VAR אמרו לי שלא היה כרטיס אדום". ישלם 10,000 שקל

(גודל טקסט)

בעלי הפועל קריית שמונה, איזי שירצקי, התבטא באופן חמור נגד השופט אלי חכמון שהרחיק שניים משחקניו – גם בניגוד לדעת אנשי ה-VAR – ואף שרק לסיום הצשלק כשתי דקות מעבר לתוספת הזמן שנתן, אולם למרות זאת ספג עונש קל בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל.

בנאומו בפני הדיין גיורא לנדאו טען שירצקי: "קיבלתי טלפון של חברים שלי ב-VAR שאמרו לי שלא היה אדום. כולם אומרים שהוא עשה ווינר ואין לי הוכחה לכך. המשחק היה לא ספורטיבי וכך גם אמרה לי יו"ר ועדת השופטים. יהיה משחק חוזר, כי אם לא אני לא אהיה כאן. אחר כך הרחיק לי עוד שחקן והוסיף 13 דקות עד שהם לא שמו גול. השקעתי בכדורגל 450 מיליון שקל ונמאס לי מכל מה שקורה".

שירצקי, שכאמור סירב להתנצל על דבריו, למרות כל זאת נענש בקנס כספי על סך 10,000 שקלים בלבד. הדיין לנדאו הסביר את החלטתו: "עם כל הכבוד לתרומתו ופועלו לאורך השנים, יש דרך להעביר ביקורת על התנהלות שופט – אשר מן הסתם אינו חסין מביקורת. גם בכעסו כי רב, יכול היה מר שירצקי להסתפק בהתבטאויות הנוגעות לטעויות אשר נעשו, דלעתו, על ידי השופט. אין מניעה להעביר ביקורת, בין אם התקבלו לאחר בדיקת VAR או לא, אבל הגבול נחצה כאשר מייחסים, כפי שעשה שירצקי, את ההחלטות למניעים נסתרים. הוא חצה את הגבול בין התבטאות לגיטימית להתבטאות החוצה את הקו ומהווה עבירת משמעת. דבריו שהשופט שולח ווינר כל שבוע ומשפיעה על שיקול דעתו היא חציה עמוקה יותר לשטח הביטוי הפסול ובדבריו אלה הוא מטיל דופי ביושרו של השופט בלא כל הוכחה לדבריו. אני מרשיע את הנאשם לאור חומרת הדברים ולאור המגמה להחמיר בקנס בסך 10,000 שקלים".


שירצקי טען שגם ב-VAR אמרו שהכרטיס האדום לא מוצדק. חכמון ובן שמעון (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי