שופט VAR ימליץ לבחון אירוע רק כאשר מדובר בטעות ודאית

אלי חכמון, בדיקת VAR
אלי חכמון, בדיקת VAR | אודי ציטיאט

איגוד השופטים ערך כנס מקצועי במטרה לייעל את השימוש במצלמות ולמנוע את עצירת המשחק לדקות ארוכות, כחלק מהמסקנות גם יצאה הנחיה שלא לגשת למסך ולהסתמך על שופט ה-VAR אם על פיו מדובר באירוע ללא מקום לפרשנות

(גודל טקסט)

בזמן שהליגות יצאו לפגרת הנבחרות, באיגוד השופטים ניצלו את הזמן הפנוי כדי לערוך כנס מקצועי לסגל ובו נותחו המשחקים במחזורים הראשון והשני בליגת העל, בעיקר כדי לייעל את מערכת ה-VAR ולשפר את שיתוף הפעולה בין השופטים שעל כר הדשא לאלה שנמצאים מול מצלמות הטלוויזיה.

כחלק ממסקנות הכנס, הוחלט ששופט VAR ימליץ לשופט לבחון אירוע על גבי המסך אך ורק כאשר מדובר בטעות ודאית וברורה. בנוסף, שופט אשר ניגש לבחון אירוע על גבי המסך יהיה מחויב לפעול כמו שופט VAR ולבחון אך ורק האם ההחלטה המקורית שקיבל הינה טעות ודאית וברורה ולא כל שיקול אחר.

בנוסף, חודדה ההנחיה כי אין לאפשר לאף גורם להיות בקרבת המסך בעת בחינת אירוע על ידי השופט והובהר כי בעת אירוע של נבדל גבולי בהתקפה מבטיחה, על העוזרים והשופטים להמתין עד אשר מסתיימת ההתקפה ורק אז לסמן נבדל. כמובן שאם הובקע שער, ייבדק האירוע על ידי שופטי ה-VAR. כמו כן השופטים הונחו להקפיד על ניהול זמנים תקין ולמנוע, ככל שניתן, בזבוזי זמן. בין היתר, הודגש כי בעת אירוע "עובדתי" בו אין מחלוקת של פרשנות, אין לגשת למסך ויש להסתמך על המלצת שופט ה-VAR ובכך לחסוך בזבוז זמן. לצד זאת, יש לקבוע תוספת זמן הולמת, בין היתר בהתאם לזמן שנלקח בעת הבדיקות במסך.

כחלק מניתוח שני המחזורים הראשונים, גם נמצא כי טעה השופט כאשר לא פסק על בעיטת עונשין לטובת הפועל קריית שמונה בדקות הסיום נגד הפועל כפר סבא, בגין דחיפה ברורה עם שתי ידיים. "שופט ה-VAR לא פעל כמצופה, כאשר לא זיהה את הטעות הוודאית והברורה ולא המליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי המסך", נכתב. לעומת זאת, פעלו שופטי ה-VAR והשופטים על הדשא כשורה כאשר ביטלו את הפנדל לזכות מכבי ת"א נגד בני יהודה ואת הכרטיס האדום לחובתו של אליאל פרץ מהפועל חדרה נגד הפועל ב"ש.


דור פרץ. בצדק בוטל הפנדל והונף לעברו כרטיס צהוב (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי