איביץ' מרוצה מההגנה, ריקן: "זו עובדה שאנו פחות עוצמתיים"

דור מיכה, צ'יקו אופואדו
דור מיכה, צ'יקו אופואדו | עדי אבישי

מכבי ת"א טרם ספגה בליגה, אך הקשר הודה אחרי ה-0:1 על כפ"ס שקיימת ירידה ביכולת: "הלכנו אחורה אחרי הגול, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו". טננבאום זכה לשבחים ממאמנו ויפתח גם נגד מכבי חיפה: "הוא בכושר מצוין"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אמנם ניצחה 0:1 את הפועל כפר סבא אתמול (שבת) וצברה שלוש נקודות נוספות, אך שחקני הקבוצה נתנו למאמן ולדימיר איביץ' המון חומר למחשבה לקראת המשחק הגדול נגד מכבי חיפה ביום שבת הקרובה באצטדיון בלומפילד. הצהובים הורידו את הקצב, בעיקר במחצית השנייה, ושוב הציגו יכולת פושרת מאוד, כשעיקר הביקורת מופנית לחלק הקדמי. שחקני ההתקפה לא הצליחו לייצר מצבים ולא היה חסר שהעולה החדשה תביך את האלופה עם שער שוויון שהיה עושה צדק.

איביץ' ערך אמש מספר שינויים בהרכב ונתן לאבי ריקן וצ'יקו אופאדו לפתוח במקומם של ניק בלקמן המאכזב ודור פרץ המורחק, כאשר גם אופיר דווידזאדה קיבל מקום ב-11, כדי להפחית מהעומס על אנריק סבוריט לקראת השבוע הבא, שצפוי להיות עמוס במיוחד, עם משחק ליגה נגד מכבי חיפה בשבת הקרובה, גמר גביע הטוטו נגד בית"ר ירושלים ביום שלישי ומפגש נוסף נגד הבית"רים, בשבת שלאחר מכן באצטדיון טדי במסגרת הליגה.

חלון ההעברות ייסגר השבוע ובמכבי תל אביב חוזרים ואומרים שהם לא מתכננים לעשות שום שינוי בסגל השחקנים. גם המאמן איביץ' הדגיש אתמול בסיום שהוא לא מתכוון להחליף אף אחד מהזרים וכל השישה יישארו. למעשה האופציה היחידה של הצהובים היא לצרף שחקן ישראלי, אולם על פי המצב בשוק והעובדה שאין שחקנים פנויים על המדף, האופציה לכך קלושה עד אפסית.


דור מיכה השער שלו עשה את ההבדל (עדי אבישי).

בכיר במועדון אישר אמש לספורט1, שבמועדון התקבלה החלטה סופית, שלא לשחרר את החלוץ איילון אלמוג, לאף קבוצה אחרת, גם לא בהשאלה עד תום העונה וכפי שכבר פורסם במהלך הקיץ, אלמוג, שאגב נכלל אתמול בסגל ואף התחמם במהלך החצי השני ולא שותף, יישאר במועדון לפחות עד חודש ינואר וככל הנראה עד סוף העונה הנוכחית.

אם יש נקודת אור בשורות הצהובים הרי שזו העובדה שהקבוצה טרם ספגה במסגרת הליגה ושמרה על שער נקי בכל שלושת המחזורים. "זה משהו בהחלט טוב שקורה לנו", אמר איביץ' בסיום, "כי כשאתה משחק כדורגל התקפי ושולט במשחק, יש הרבה מרחב ושטח בחלק האחורי שלך ואני חושב שהגנתית אנחנו טובים. היריבה שלנו כמעט לא ייצרה מצבים, חוץ מפעם אחת מטעות שלנו"

"כל שלוש נקודות העונה, הן קשות מאוד להשגה", הוסיף המאמן, "אני תמיד רוצה שהשחקנים שלי ישחקו טוב וישיגו את הניצחון והנקודות, הם יודעים את זה ואנחנו רק בתחילת הליגה. נצטרך לשמור על אותו קצב בחצי השני, לשחק כמו במחצית הראשונה שבה שלטנו ונראינו טוב. אני לא מאמין שהשחקנים שלי לא מסוגלים לשחק טוב. הם לא שכחו לשחק כדורגל, וכולם עובדים קשה כדי להגיע מוכנים למשחקים".


ולדימיר איביץ'. מרוצה מההגנה (עדי אבישי)

לקראת המשחק נגד מכבי חיפה צפוי איביץ' לערוך מספר שינויים בהרכב, כאשר דור פרץ וגם אנריק סבוריט, מתוכננים לשוב ל-11 הפותחים. השוער דניאל טננבאום, שפתח אמש שוב, רשם משחק שלישי רצוף בלי לספוג וצפוי לשחק גם במשחק הקרוב נגד הירוקים, גם אם השוער היווני אנדראס יאניוטיס, יתאושש מהפציעה בקרסול ויהיה כשיר.

איביץ' אמר על שוער המשנה: "טננבאום כבר שנה שנייה איתנו, הוא שיחק בעונה שעברה חמישה-שישה משחקים והיה טוב וגם עכשיו הוא בכושר טוב והוא ימשיך לשחק. השוער שלנו אנדראס, סובל מפציעה וקרע את אחת מרצועות הקרסול ואנחנו מחכים לראות מתי הוא יוכל לחזור לשחק".

אבי ריקן אמר בסיום המשחק: "המשחק הזה התחלק לשתי מחציות. המחצית הראשונה הייתה לא רעה, שלטנו והגענו לחצאי מצבים, היינו שם. אחרי הגול לצערי הלכנו קצת אחורה, פתחנו את המשחק למעברים וברגעים האלה אנחנו צריכים לנצל את זה לטובתנו, לכבוש שער שני ולגמור את המשחק ולצערי זה לא קרה. ניקח את הדברים הטובים מהחצי הראשון, מהשני קצת פחות".


דניאל טננבאום. ישחק גם נגד מכבי חיפה (עדי אבישי)

על ההבדל ביכולת בין המחציות והירידה ביכולת בחצי השני: "לפעמים במחצית השנייה, היריבות עושות קצת שינויים ואנחנו לא מתאימים את עצמנו, מספיק מהר לשינויים שהן עושות. אנחנו צריכים לנצל את החולשות שקורות ליריב ונצטרך לדעת לנצל את זה לטובתנו במשחקים הבאים".

על כך שמכבי העונה פחות עוצמתית: "כמובן שאנחנו פחות עוצמתיים, זו עובדה ואני לא מחדש לכם. אם היינו עוצמתיים כמו בעונה שעברה, הייתם רואים את זה על כר הדשא, אבל אנחנו מאוד בטוחים בעצמו. זה משחק שלישי שאנחנו שומרים על שער נקי ומשחק ההגנה שלנו בסדר, אנחנו עובדים מאוד קשה לשמור על רשת נקייה וזה ייתן לנו גם ביטחון להמשך. עם כל זה שאנחנו לא מבריקים, חוץ מהתיקו במחזור הקודם, זו פתיחת עונה דומה לעונה הקודמת".

הקשיים העונה לעומת העונה שעברה: "זו שאלת מליון הדולר. יש מומנטום בכדורגל וישנם שינויים. זה אותו צוות ואותם שחקנים . מדובר במבחן מבחינתנו – לצלוח את הקושי הזה. יש צייפיה גדולה מאיתנו לשחזר את העונה שעברה, זה לא קל, זה קושי מצד אחד אבל גם אתגר מעניין לפנינו ואני בטוח שנעמוד בזה וניראה גם הרבה יותר טוב".


אבי ריקן. "אנחנו פחות עוצמתיים וזו עובדה" (מאור אלקסלסי)


המשחק נגד מכבי חיפה
: "כל משחק נגד מכבי חיפה, הוא מרתק, זו יריבות ספורטיבית טובה וקשה. בלומפילד יהיה מלא בשבוע הבא, כך שמצפה לנו משחק מאוד מעניין, שאני מקווה ואף בטוח שבסופו אנחנו נחייך. לא שמעתי מה אמר אנשי חיפה (בצד הירוק טענו שהם באים לנצח בבלומפילד), אבל ננוח ונתארגן כמו שצריך, כי גם אנחנו רוצים לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי