צפו בתקציר: בית"ר הובכה עם 2:0 להפועל חיפה בטדי

שלום אדרי, דיוגו ורדסקה, עלי מוחמד
שלום אדרי, דיוגו ורדסקה, עלי מוחמד | דני מרון

עצמי של קונסטנטין (14) ושער של קאניוק (79), בהופעת הבכורה שלו, נתנו לאדומים ניצחון יקר בדרך למקום השלישי. הקבוצה מהבירה שקועה בתחתית, הלחץ במועדון עלה מדרגה והקהל קרא לרוני לוי להתפטר

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים קיוותה להתאושש מפתיחת העונה הרעה, אבל בפועל היא יצאה מהמפגש עם הפועל חיפה הערב (שני) כשמד הלחץ במועדון הגיע לשיא חדש. קבוצתו של רוני לוי נכנעה 2:0 לזו של חיים סילבס, לעיני הקהל הצהוב-שחור באצטדיון טדי, שקרא למאמן להתפטר ושרק בוז לשחקנים כבר בהפסקה. הקבוצה מהבירה שקועה במקום ה-12 בטבלה, עם שני הפסדים אחרי שלושה מחזורים ועם נקודה אחת בלבד. בשבוע הבא היא תנסה להשיג ניצחון ראשון נגד נועלת הטבלה קריית שמונה.

כבר אחרי 14 דקות, שער עצמי של שי קונסטנטין הכניס את בית"ר לעצבים. עשר דקות מאוחר יותר, גילי ורמוט היה קרוב להבקיע את השני, אבל האורחים עברו להתגונן ואפשרו לירושלמים לצאת קדימה. פלומיין היה פעיל מאוד, אך יחד עם זאת גם מאוד לא מדויק ופספס את מעט המצבים הטובים שקבוצתו הצליחה לייצר. במחצית השנייה, קינדה הוחלף ובעט בבקבוקי המים בסמוך לספסל. בלם הרכש ורדסקה ביצע שגיאה חמורה ואפשר לנס זמיר לרוץ כל הדרך לשני, אך ניצן הציל ברגע האחרון. 11 דקות לסיום הגיעה מכת המחץ: גידי קאניוק, שעלה להופעת הבכורה שלו בהפועל חיפה, כבש את השני והסעיר את הקהל הביתי, שנטש בחלקו את היציעים עוד לפני שריקת הסיום.

האורחים בעיקר המתינו מאחור בין השער הראשון לשני, אך הם עשו זאת במשמעת טקטית מצוינת, שמרו על רשת נקייה פעם נוספת וניצלו היטב את ההזדמנות לגמור את המשחק. חיים סילבס וחניכיו יצאו מטדי עם נקודות יקרות, שמציבות אותם במקום השלישי בטבלה עם מאזן זהה לזה של מכבי חיפה ומכבי תל אביב. במחזור הבא הם יארחו את הפועל חדרה במטרה להמשיך לצבור נקודות ולהישאר בצמרת.

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אור זהבי, דיוגו ורדסקה, מקס גרצ'קין, אופיר קריאף (דן איינבינדר, 66), עלי מוחמד, גדי קינדה (אנתוני וארן, 66), ליוואי גארסיה, פרדי פלומיין, שלומי אזולאי (שלום אדרי, 78).

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, ניסו קפילוטו, בן והבה, ניקולה גולאן, אלי בלילתי, קווין טאפוקו, לירן סרדל, גילי ורמוט (גידי קאניוק, 61), עדן בן בסט, נס זמיר (אלמוג בוזגלו, 77).

הקהל קרא לרוני לוי להתפטר אחרי שלושה מחזורים. (דני מרון)
הקהל קרא לרוני לוי להתפטר אחרי שלושה מחזורים. (דני מרון)

מהלך המשחק
שתי דקות בתוך המשחק גארסיה ניסה להגביה אך כמעט הפתיע את בוריץ' עם שער, אבל זה הלך החוצה. בדקה השמינית פלומיין פרץ במרכז וחיפש את השער, אבל הבעיטה שלו עברה רחוק יחסית מהעמוד. בדקה ה-14, כדור ארוך הגיע לזמיר שהוריד בעקב יפהפה לבן בסט, החלוץ בעט והכדור לא היה בדרך למסגרת, אבל קונסטנטין התבלבל ושלח אותו פנימה – 0:1 להפועל חיפה.

בדקה ה-24 דור מלול שלח כדור עומק מצוין לוורמוט, הבעיטה של הקשר נישקה את הקורה בדרך החוצה. דקה לאחר מכן גרצ'קין מצא טוב את גארסיה ברחבה, אך הניסיון של הקשר נבלם על ידי רגל חיפאית. שתי דקות לפני ההפסקה גרצ'קין העביר כדור עומק טוב לפלומיין, אבל מסירת הרוחב של הצרפתי הורחקה לקרן. בית"ר ירדה לחדר ההלבשה בפיגור ולקול שריקות הבוז של אוהדיה.

משחק לא טוב של פרדי פלומיין (דני מרון)
משחק לא טוב של פרדי פלומיין (דני מרון)

פלומיין קיבל הזדמנות גם בפתיחת המחצית השנייה. הצרפתי פרץ בצד שמאל, אך במקום לחפש את אזולאי ברחבה הוא הוציא בעיטה רעה החוצה. תשע דקות לאחר ההפסקה, פלומיין קיבל כדור טוב מקינדה, אך התמהמה מול בוריץ' ופספס מצב טוב נוסף. רוני לוי החליט להחליף את קינדה, שירד עצבני אל הספסל ובעט בבקבוקי המים. בדקה ה-67 ורדסקה איבד כדור בצורה מחפירה לנס זמיר, החלוץ דהר קדימה ובעט טוב, אך ניצן הדף למשקוף והציל את בית"ר.

בדקה ה-79 הגיע הנוקאאוט: סרדל השתחרר בצד שמאל ושלח את מסירת הרוחב לגידי קאניוק, שהיה לבד ברחבה וכבש את ה-0:2 פחות מ-20 דקות אחרי שעלה להופעת הבכורה שלו בהפועל חיפה. האורחים שמרו על רשת נקייה מחזור שלישי ברציפות, החזיקו ביתרון עד לסיום ויצאו עם ניצחון יקר בדרך למקום השלישי בטבלה.

אוהדי בית
מאסו ביכולת הרעה. אוהדי בית"ר ירושלים (דני מרון)

גידי קאניוק נתן את הנוקאאוט 18 דקות אחרי שעלה להופעת הבכורה שלו (דני מרון)
גידי קאניוק נתן את הנוקאאוט 18 דקות אחרי שעלה להופעת הבכורה שלו (דני מרון)

פתיחת עונה מצוינת. שחקני הפועל חיפה חוגגים (דני מרון)
פתיחת עונה מצוינת. שחקני הפועל חיפה חוגגים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי