איביץ': "המשחק נגד מכבי חיפה לא יקבע את זהות האלופה"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א דיבר לקראת המשחק המסקרן בבלומפילד: "זה סוג של דרבי, אבל יש עונה שלמה ויש עוד קבוצות חזקות בליגה. מרוצה מהסגל שיהיה איתי עד ינואר". מיכה: "הקבוצה שתנצל את נקודות התורפה של השנייה תנצח"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בליגת העל ייצא לדרך בסוף השבוע והמשחק המרכזי שלו יהיה ללא צל של ספק באצטדיון בלומפילד המחודש שיתמלא בכ-29,000 צופים, כאשר מכבי תל אביב תארח את מכבי חיפה – שתיים מתוך שלוש הקבוצות שחולקות כעת את המקום הראשון.

ולדימיר איביץ', מאמן מכבי תל אביב, ערך היום (חמישי) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק, שלמעשה יוציא לדרך שבוע אינטנסיבי מאוד מבחינת האלופה: אחרי שתארח בשבת את מכבי חיפה, היא תשחק ביום שלישי בגמר גביע הטוטו נגד בית"ר ירושלים ובשבת תפגוש את אותה בית"ר באצטדיון טדי בירושלים במסגרת המחזור החמישי בליגה.

"זה משחק גדול, סוג של 'דרבי' בין שני מועדונים גדולים", אמר איביץ', "ופה בארץ יודעים את זה יותר טוב ממני. אנחנו מצפים למשחק קשה נגד קבוצה טובה עם מאמן טוב. נרצה לקחת שלוש נקודות".

טננבאום.
טננבאום. "מי שמוכיח את עצמו מקבל הזדמנות" (מאור אלקסלסי)

המאזן בין הקבוצות בעונה שעברה: "לא ניצחנו בכל המשחקים נגדם בעונה שעברה, במשחק האחרון סיימנו בתיקו למרות שזה היה אחד המשחקים הטובים שלנו. אנחנו מכירים את הקבוצה ויודעים שהם יותר טובים מהעונה שעברה. אנחנו מצפים למשחק קשה, יש לי תמונה של מה שאני רוצה לראות. אחרי המשחק יהיו עוד משחקים, המשחק הזה לא יקבע את האלופה".

על דניאל טננבאום: "הוא ישמור על התפקיד שלו, אצלנו מי שמוכיח את עצמו מקבל עוד הזדמנויות".

השער הנקי מתחילת העונה: "זה חשוב לא לספוג, להראות שאנחנו טובים לפחות בחלק אחד של המשחק. אני אשמח להמשיך ככה. אנחנו עושים הגנה כמו שאני רוצה לראות, אני לא אוהב להיות פסיבי בהגנה".

מרקו בלבול.
מרקו בלבול. "מכבי חיפה יכולה לשחק בכל מיני שיטות" (מאור אלקסלסי)

היכולת של דור מיכה: "כל שחקן חשוב בשבילי, אני לא אדבר על מישהו ספציפי. אני מדבר על כל הקבוצה".

על היריבה: "מכבי חיפה מסוכנת כקבוצה, הם קבוצה חזקה ויש להם הרבה שחקנים מסוכנים. במיוחד בהתקפה, יש להם חלוצים טובים ושחקנים מצוינים גם במרכז המגרש ובהגנה. הם קבוצה רצינית, יודעים איך הם רוצים לשחק. הם יכולים לשחק בכל מיני שיטות".

הסגל שנסגר לקבוצה עד ינואר: "אני מרוצה מהסגל שלי. אלה השחקנים שיילחמו איתנו, בדרך כלל אני מאמין בשחקנים שלי ולכולם מגיע להיות חלק ממכבי תל אביב".

איתן טיבי.
איתן טיבי. "לא מופתע מהיכולת של אף אחד" (אודי ציטיאט))

המשחק יכול לקבוע את המשך העונה: "אני לא יודע מה יהיה בהמשך העונה. אין כאן רק שתי קבוצות, אני לא יודע מי יילחם על האליפות. לבאר שבע יש קבוצה טובה ומאמן טוב והם יודעים איך לזכות באליפות, בית"ר היא קבוצה טובה שיכולה לנצח כל קבוצה בליגה. אף פעם אי אפשר לדעת מה יכול לקרות בהמשך. אי אפשר לדעת מי תעשה עונה טובה. הפועל חיפה משנה את השיטה כל הזמן ויכולה להגיע רחוק".

היכולת של איתן טיבי: "אני לא מופתע מהיכולת של אף שחקן כי אני מכיר אותם. אני מכיר את האיכות של השחקנים שלי והם יודעים שיש להם תמיכה מלאה ממני והם יודעים למה אני מצפה מהם".

הקפטן דור מיכה אמר: "אנחנו צריכים לשפר את החדות שלנו בחלק הקדמי במגרש. הקהל כבר צמא לראות שער בבלומפילד".

דור מיכה.
דור מיכה. "הקהל צמא לראות שער בבלומפילד" (אודי ציטיאט)

'משחק העונה' בשלב מוקדם: "טוב ליצור עניין עם סיסמאות לפני המשחק, אבל בפועל במגרש זה לא משחק תפקיד. הם יכולים להיות פייבוריטים, זה לא מעניין. נבוא בכל הכוח, נבוא לנצח וזהו".

"זה לא סוד שאנחנו צריכים לשפר את היכולת שלנו, ניצחנו בכמה משחקים אבל זו לא הדרך שבה אנחנו רוצים להיראות. במשחק כשזה גדול נגד מכבי חיפה בבית ניתן משחק טוב כמו שאנחנו רוצים להיראות".

"אנחנו מכירים את נקודות התורפה של חיפה", הוסיף מיכה, "עבדנו עליהן ונמשיך לעבוד עליהן. לכל קבוצה יש נקודות תורפה. מי שתדע לנצל את אלה של השנייה יותר טוב היא זאת שתנצח".

מיכה.
מיכה. "יש תחושה שונה מהעונות האחרונות" (עדי אבישי)

היריבות בצמרת: "זו די ההתחלה של הליגה אז אי אפשר לדעת לאיזה כיוון זה יילך. יש תחושה שונה מהעונות האחרונות. זה משחק גדול כמו שהיה לפני הרבה שנים. תמיד כיף להיות חלק מההצגה הזאת. מקווה שיהיה משחק טוב ושנצא עם שלוש נקודות".

השער הנקי: "מוסיף לנו ביטחון שלא ספגנו. אחרי ההתחלה הלא טובה באירופה, ספגנו שערים שלא מתאימים לקבוצה, אז עכשיו התאזנו בחלק ההגנתי. קבוצות לא מגיעות להרבה מצבים נגדנו. אני מקווה שנצליח כמה שיותר מהר לשפר את החלק ההתקפי".

היכולת הקבוצתית: "אנחנו מודעים לעובדה שההבדלים בין המחציות היו גדולים, גם נגד נס ציונה וגם נגד כפר סבא. זה משהו שנצטרך לתקן, זה לא משהו שיכול לקרות. בשבת יהיה זמן טוב לתקן את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי