צפו בתקציר: ויטור העניק להפועל באר שבע 0:1 על רעננה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

הבלם הפורטוגלי נגח פנימה את השער היחיד במשחק (39) והשאיר את קבוצתו של ברק בכר במקום השני, למרות יכולת לא משכנעת. האורחים יכולים להרגיש מאוכזבים, לאחר ששלטו במחצית הראשונה ופספסו הזדמנויות טובות

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע לא הציגה יכולת מרשימה במיוחד ולמשך רוב המחצית הראשונה גם ניצלה בהרבה מזל מספיגה, אבל בסופו של דבר היא גברה הערב (שבת) 0:1 על הפועל רעננה באצטדיון טרנר והשיגה את ניצחונה השני ברציפות, כדי להישאר במקום השני במרחק שתי נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב.

הקבוצה של מנחם קורצקי הייתה עדיפה בבירור במחצית הראשונה. בשש הדקות הראשונות היא איימה פעמיים, הראשונה בנגיחה של אנסה שהלכה גבוה מעל השער והשנייה בבעיטה של דסה מרחוק. בצד השני המקומיים פספסו מצב טוב אחרי מתנה שהעניק להם מתאוס, אבל רעננה המשיכה לשלוט וקייס גאנם החמיץ הזדמנות גדולה, שעליה האורחים שילמו ביוקר, כיוון שארבע דקות לאחר מכן מיגל ויטור נגח פנימה את השער הראשון במשחק.

באר שבע קיבלה צ'אנס גדול נוסף בפתיחת המחצית השנייה, אבל האסלביינק נעצר אצל אסף צור ומאותו רגע שתי הקבוצות נחלשו. הקבוצה של ברק בכר בוודאי יצאה מעודדת בעקבות שלוש הנקודות, אבל היא תהיה חייבת להשתפר לקראת משחק החוץ נגד הפועל חיפה בשבוע הבא. רעננה תנסה לשוב אל מסלול הניצחונות, כשתארח בעוד שמונה ימים את הפועל תל אביב השבורה.

שלוש נקודות למרות יכולת לא משכנעת. ברק בכר (דני מרון)
שלוש נקודות למרות יכולת לא משכנעת. ברק בכר (דני מרון)

הרכבים
הפועל באר שבע: אוהד לויטה, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, אורן ביטון, דוד קלטינס, עדן שמיר, נאור סבג, ג'ימי מרין (רמזי ספורי, 78), נייג'ל האסלביינק, בן שהר (ניב זריהן, 65).

הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני (יואב תומר, 74), עמית כהן, דויד מתאוס, עידו לוי, אביחי ידין, בן בנימין, דיביין נאה, אור דסה, יוג'ין אנסה (כארם ארשיד, 70), קייס גאנם.

הנגיחה של מיגל ויטור כבר בדרך אל הרשת (דני מרון)
הנגיחה של מיגל ויטור כבר בדרך אל הרשת (דני מרון)

מהלך המשחק
רעננה הראתה נוכחות כבר בדקה השלישית, עם הגבהה מאגף ימין לראשו של אנסה, שהיה בעמדה טובה אבל נגח מעל השער. שלוש דקות עברו וגם אור דסה הצהיר על כוונות הקבוצה מהשרון, עם בעיטה מרחוק שעברה קרוב לקורה הימנית של לויטה. באר שבע הגיעה להזדמנות מצוינת בדקה ה-19: כדור גובה לרחבה הגיע למתאוס שלא השתלט והשאיר להאסלביינק, ההולנדי העביר רוחב לבן שהר אבל החלוץ פספס בסנטימטר.

חמש דקות לאחר מכן רעננה יצאה למתפרצת עם שלושה שחקנים אל מול שלושה באר שבעים, אנסה לא שחרר את הכדור אבל כן שחרר בעיטה טובה מרחוק שלא הייתה רחוקה מלהסתיים ברשת. בדקה ה-35 רעננה הסתערה שוב קדימה, דסה קיבל חופשי לחלוטין בצד ימין ומסר לגאנם שפרץ לבד במרכז, אבל נעצר אצל לויטה. ארבע דקות חלפו וכמיטב הקלישאה, מי שלא כובש – סופג. בן ביטון הרים קרן מצד ימין, מיגל ויטור עלה מעל כולם ונגח פנימה את ה-0:1 לבאר שבע.

מיגל ויטור חוגג את שער היתרון. (דני מרון)
מיגל ויטור חוגג את שער הניצחון. (דני מרון)

המחצית השנייה נפתחה בסערה. תחילה, נאה מסר ישירות לרגליים של מרין, שפרץ קדימה ומסר לשהר במרכז, אבל הכדור לא היה מדויק והחלוץ לא הצליח להשתלט. בצד השני, אורן ביטון הציל מהקו בעיטה של עדי נמני מקרוב ואז מתאוס טעה פעם נוספת ואפשר להאסלביינק לרוץ כל הדרך אל השער, אבל אסף צור הציל בענק.

המשחק נרגע ורק בדקה ה-69 הגיעו המאחרים למצב נוסף, כאשר זריהן כדרר בצד ימין והגביה לרחבה, אך הנגיחה של מרין הלכה ישירות לידיים של צור. בדקה ה-83, דוד מתאוס חתם את התצוגה הנוראית שלו הערב כשקיבל את הכרטיס הצהוב השני שלו והורחק. בסיום, 0:1 להפועל באר שבע.

הצלה גדולה של צור באחד על אחד עם האסלביינק (דני מרון)
הצלה גדולה של צור באחד על אחד עם האסלביינק (דני מרון)

מנחם קורצקי. קבוצתו לא הצליחה לנצל את המצבים הטובים שיצרה (דני מרון)
מנחם קורצקי. קבוצתו לא הצליחה לנצל את המצבים הטובים שיצרה (דני מרון)

יכולת רעה וכרטיס אדום. דויד מתאוס לא ירצה לזכור את המשחק הערב (דני מרון)
יכולת רעה וכרטיס אדום. דויד מתאוס לא ירצה לזכור את המשחק הערב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי