רוני לוי: "לפעמים רואים תוצאות בצורה מיידית, לפעמים זה תהליך שלוקח זמן"

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

מאמן בית"ר ירושלים ניסה להסביר מה עובר על קבוצתו: "אני בטוח שעל כל מי ששייך למועדון עבר חג עצוב". לקראת נתניה בראשון: "יש לחץ וזה טבעי" קונטה התאמן, פלומיין לא יפתח, ורדסקה ואזולאי שוב תורגלו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי התבוסה 4:0 למכבי תל אביב, בית"ר ירושלים תנסה להתאושש ותחפש את הניצחון השני שלה העונה כשתתארח ביום ראשון אצל מכבי נתניה, עוד קבוצה שלא מרשימה מתחילת העונה והשיגה רק ניצחון אחד. אחרי אימון הבוקר, המאמן רוני לוי ערך היום (שישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק.

לוי התייחס בתחילה לראש השנה שעבר עליו מיד אחרי ההשפלה בטדי: "אני מאמין שעל כל מי ששייך לבית"ר ירושלים, אם בצוות ואם אוהד, עבר חג עצוב מאוד. יצאנו מהמשחק מאוד מאוכזבים, בשבילנו זו היתה סטירת לחי חזקה. במיוחד אחרי שבוע שהתחיל טוב עם ניצחון בליגה וזכייה בגביע הטוטו. ציפינו ליותר, בטח אחרי המחצית הראשונה. במחצית השנייה הגיעה התפרקות. עבר עלינו חג עצוב וקשה מאוד".

מה עובר על השחקנים: "זה קורה גם בחדר ההלבשה. שחקני כדורגל מקצוענים חיים מזה, מתאמנים ועובדים קשה כל השבוע ובטח שהאכזבה נוגעת בכולם. לא מאמין שיש ספורטאי מקצועי שמקבל כזו סטירה ויכול להרגיש בנוח עם זה. אבל עם כל הכאב, צריכים להיות חזקים, להתמודד ולהמשיך. צריך לדעת להתמודד ולהסתכל קדימה. עוד יומיים יש לנו משחק קשה מאוד".

שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים לאחר ההפסד למכבי ת"א. "אין שחקן מקצועי שמקבל כזו סטירה ומרגיש בנוח" (אריאל שלום)

השיטה שלו לא עובדת: "תמיד עבדתי קשה וזה מה שיגיד כל מאמן. אנחנו באמת עובדים ברצינות, הדרך וההתנהלות היא מאוד חשובה. לפעמים רואים תוצאות בצורה מיידית ולפעמים זה תהליך שלוקח זמן. נראינו טוב בגביע הטוטו ועשינו הכנה נהדרת, זה ברור שקבוצה שנשארה בליגה לקראת סוף העונה, החליפה כל כך הרבה שחקנים ושינתה את פניה לא ביום אחד ולא בשבוע, לא יכולה להיראות כמו שאומרים עליה. לוקח זמן להעביר את המסרים שלך ואת סגנון העבודה. לפעמים התוצאות מסתדרות וזה נראה טוב יותר. מקווה שנדע למצוא את המסלול הנכון, ייקח עוד שבוע או שבועיים. יש לחץ וזה טבעי, צריך לדעת לעבור את זה".

"כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה", הוסיף לוי, "אני תמיד מאמין ביכולות שלי ובידע שלי וברמת האימון שלי, אין לי שום דאגה. אם למישהו זה לא נראה, זו זכותו. אני חושב לגבי השחקנים שחלק מלהיות שחקן שזה לדעת להתמודד עם לחץ ועם קשיים ופה נמדדים שחקנים טובים וקבוצות טובות. בסוף נמצא את הדרך ואת המסלול, אני רואה חבר'ה שהיו בסיטואציה הזאת גם לפני שנה ולפני שנתיים. אני בטוח שנמצא את הדרך לצאת מזה".

על אנתוני וארן: "אנחנו בתחילת העונה, יש עוד עונה מאוד ארוכה. כל שחקן שהוא טוב ויוכיח את זה ימצא את הדרך לשחק יותר. ברור שאין משהו אישי, הוא בחור נהדר והוא מתאמן טוב, אני חושב שהוא חלוץ טוב. אני תמיד משחק עם מי שאני חושב שיכול לעזור לקבוצה. הכל עניין מקצועי, אם הוא יוכיח ונחשוב בשלב מסוים שהוא צריך לפתוח, זה יהיה משהו אחר".

וארן חוגג.
וארן חוגג. "הוא בחור נהדר, זה עניין מקצועי" (דני מרון)

הלקחים לקראת נתניה: "בכל משחק אנחנו מפיקים לקחים, מנסים לראות מה לא עבד. ברור שמה שהיה נגד מכבי תל אביב שונה ממה שיהיה נגד נתניה. יש המון דברים שאנחנו חושבים, זה לא נכון לחשוף אותם בתקשורת. נחשוב על הטעויות ונתקן אותן עם עצמנו".

חושש למעמדו בבית"ר: "אני בכלל לא נמצא שם במחשבות שלי, לא ישן על זה או חושב על זה. אני חושב איך למצוא לקבוצה את המסלול הנכון, אני בטוח שנשיג את זה. אני יודע איך הכדורגל מתנהל לפעמים בארץ ובעולם, אבל אני לא חושב על זה".

השוער איתמר ניצן הוסיף: "אין ספק שהחלק שלנו זהה לחלק של הצוות המקצועי, האחריות שלנו זהה אם לא גדולה משל הצוות המקצועי. בטח כשמגיעות תוצאות כאלה".

איתמר ניצן.
איתמר ניצן. "ניתן את הדם על המגרש" (דני מרון)

"אני חושב שעדיין הסגל של בית"ר נבנה בצורה חכמה והוא סגל טוב יותר. אם זה קשור ליכולות מקצועיות או חדר הלבשה, אני עדיין עומד מאחורי מה שאמרתי ויודע שאנחנו חושבים בטווח הארוך. כרגע לא הצלחנו למצוא את הקצב שלנו בליגה, נראינו טוב מאוד לכל אורך גביע הטוטו. לא מתרגש מזה כרגע".

יכול להבטיח לאוהדים ניצחון על נתניה: "אנחנו יכולים להבטיח שנעשה את הכל כדי להביא תוצאה טובה לבית"ר ירושלים, אנחנו לא יכולים להבטיח שננצח כי זה התנשאות מול הקבוצה שנפגוש שהיא קבוצה טובה. אני יכול להבטיח שניתן את הדם על המגרש".

במקביל, הקבוצה ממשיכה בהכנות למשחק. אתמול אישרו בבית"ר כי פרדי פלומיין ואנטואן קונטה עורכים אימונים אישיים, והיום חזר קונטה לאימונים מלאים וייכלל בסגל. פלומיין נמצא בספק, ובכל מקרה לא ייפתח בהרכב. ליוואי גרסיה וגדי קינדה עשויים לפתוח שוב בכנפיים. האימון עצמו נערך מול מספר אוהדים שהגיעו לצפות בו, וראו את השחקנים עורכים אימוני כושר, תרגול של התקפות מהירות וסיומות ליד השער. בסיום אף נערך משחקון. המאמן ויתר השחקנים שמים דגש גם על משחק ההגנה. כזכור, דיוגו ורדסקה תורגל לאורך השבוע במקום אור זהבי ולצד טל בן חיים. עד מחר יוחלט לגבי העמדה שבה קונטה יפתח ובהתאם לכך תתקבל החלטה גם לגבי שי קונסטנטין. פרט לפלומיין ייעדרו גם עידן ורד, שממשיך בתהליך השיקום ואופיר קריאף הפצוע. שלומי אזולאי תורגל בחוד, אם כי במהלך השבוע גם אנתוני וראן תורגל לסירוגין.

הרכב משוער: איתמר ניצן, אנטואן קונטה (שי קונסטנטין), דיוגו ורדסקה, טל בן חיים (אנטואן קונטה), מקס גרצ'קין, עדי תמיר, דן איינבינדר, עלי מוחמד, גדי קינדה, ליוואי גרסיה, שלומי אזולאי (אנתוני וארן). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי