צפו בתקציר: ב"ש הביסה 0:3 את הפועל חיפה ועלתה לפסגה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | מאור אלקסלסי

הקבוצה של ברק בכר הייתה פחות טובה במחצית הראשונה אך שמיר נגח שער בכורה רגע לפני ההפסקה. שהר דחק את השני (53) והאסלביינק קבע את תוצאת המשחק. וולשמן וז'וסוואה עלו להופעת בכורה בליגה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע קיבלה חדשות מעולות לפני המשחק נגד הפועל חיפה כששמעה שהאלופה מכבי ת"א איכזבה עם תיקו ביתי נגד הפועל חדרה. הקבוצה של ברק בכר, שטרם השיגה העונה ניצחון חוץ, עשתה זאת בדיוק בזמן עם 0:3 על הקבוצה של חיים סילבס (ניצחון ליגה שלישי ברציפות) ויצאה לפגרת הנבחרות במצב רוח מצוין – מהמקום הראשון בטבלה, בו לא ביקרה במשך כל העונה שעברה. הקשר הפורטוגלי ז'וסוואה עלה מהספסל ורשם הופעת בכורה.
 

זה היה לא פשוט בכלל. הקבוצה מהדרום הצליחה לכבוש רק רגע לפני ההפסקה, בניגוד למהלך המשחק ואחרי שארנסטס שטקוס, שזכה לטקס מיוחד לפני המשחק – רשם הצלה נהדרת אחרי נגיחה של לירן סרדל. כדור חופשי מצוין של אורן ביטון הוסט על ידי מיגל ויטור והקשר עדן שמיר כבש את שער הליגה הראשון שלו בקבוצה מהדרום. בן שהר הוסיף שער קל בדקה ה-52 כשדחק לרשת, הרביעי שלו העונה – שווה לניקיטה רוקאביצה. בהמשך כבש נייג'ל האסלביינק את השער השלישי בדרך ל-0:3 די משקר.

הפועל חיפה, על אף יוזמה רבה וסגל התקפי עשיר (אלמוג בוזגלו, עדן בן בסט ואמרי וולשמן שעלה להופעת בכורה בליגה – פתחו על הספסל), כבשה רק חמישה שערים מפתיחת העונה והיא מסוגלת ליותר. לאחר שהצליחה לכפות תיקו מאופס בדרבי וניצחה את בית"ר ירושלים, חלה ירידה ביכולתה במשחק שאולי מציב סימן שאלה לגבי יכולתה להיכנס לפלייאוף העליון. כניסתו של גילי ורמוט בהחלט סייעה לקבוצה אך זה עדיין לא מספיק. במחזור הבא היא תקווה לחזור לנצח כשתפגוש את הפועל רעננה במשחק חוץ, בעוד הקבוצה של בכר תארח את עירוני קריית שמונה.



ארנסטס שטקוס זוכה לכבוד (מאור אלקסלסי)



מאור מליקסון בא לצפות בחבריו (מאור אלקסלסי)



ברק בכר (מאור אלקסלסי)



חיים סילבס (מאור אלקסלסי)


הרכבים
הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, ניסו קפילוטו, ניקולה גולן, בן והבה, אלי בלילתי (גילי ורמוט, 61), פרנסיסקו ג'וניור דה סילבה (קווין טאפוקו, 8), לירן סרדל, גידי קאניוק, נס זמיר, מהראן לאלה (אמרי וולשמן, 70)


הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, אורן ביטון, דוד קלטינס, עדן שמיר, נאור סבג (ז'וסוואה, 71), ג'ימי מרין, נייג'ל האסלביינק (רמזי ספורי, 79), בן שהר (ניב זריהן, 63).


מהלך המשחק:
כבר בדקה השמינית נאלץ סילבס לבצע חילוף מוקדם כאשר קווין טאפוקו החליף את פרנסיסקו ג'וניור שנפצע. כעבור דקה הפועל חיפה כבשה שער שנפסל בגלל נבדל. טאפוקו שרק נכנס נגח לעבר ניסו קפילוטו שכביכול הפריע לשוער. בדקה ה-15 הגיע מצב ראשון במשחק כאשר טאפוקו שוב הגיע ראשון לכדור גובה לאחר כדור קרן של גידי קאניוק אך נגח מעל השער. באר שבע איימה לראשונה בדקה ה-20 כאשר בן ביטון עבר את אלי בלילתי והעביר כדור רוחב חזק, בן שהר לא פגש טוב את הכדור.



פרנסיסקו ג'וניור נפצע (מאור אלקסלסי)


דוד קלטינס יוצא קדימה (מאור אלקסלסי)


לאחר דקות ארוכות בלי אף איום על השער וכשקבוצתו מתקשה להיכנס לרחבה, עדן שמיר ניסה את כוחו מרחוק אבל בעט כדור שלא הקשה על יסמין בוריץ'. באר שבע הייתה יכולה להעניש את ההגנה המארחת בדקה ה-35 לאחר איבוד כדור אבל טאפוקו גלש מצוין ומנע משהר לבעוט לשער. המצב המסוכן במשחק הגיע בדקה ה-42 כששטקוס הדף נגיחה של לירן סרדל אחרי הרמה של נס זמיר. רגע לפני ההפסקה דוד קלטינס פרץ לרחבה והוכשל, השופט קבע שאין פנדל ו-ויתר לקשר על הצהוב השני.


רגע לפני ההפסקה הקבוצה של בכר כבשה שער בניגוד למהלך המשחק: כדור חופשי גבוה של אורן ביטון לרחבה, מיגל ויטור עלה ונגח נפלא ועדן שמיר כבש ליגה ראשון במדי הקבוצה מהדרום, 0:1 להפועל ב"ש במחצית.


שחקני הפועל באר שבע חוגגים (מאור אלקסלסי)


בדקה ה-53 באר שבע ביססה את היתרון. בן שהר דחק לרשת לאחר נגיחה מצוינת של נאור סבג שפגעה בקורה, 0:2 לקבוצה של בכר. חיים סילבס ערך חילוף שני ועבר למערך התקפי יותר כאשר הכניס את גילי ורמוט בדקה ה-61 במקומו של אלי בלילתי. רגע אחרי שנכנס ורמוט שלח מסירה טובה למהראן לאלה שרשם איום ראשון על השער אבל לא הקשה על שטקוס.


שחקני הפועל ב"ש חוגגים את השער השני (מאור אלקסלסי)


בדקה ה-63 גם בכר ביצע חילוף ראשון כשהוציא את בן שהר והכניס את ניב זריהן. בדקה ה-70 ערך אמרי וולשמן להופעת הבכורה שלו בהפועל חיפה כשהחליף את מהראן לאלה. מייד לאחר מכן עוד שחקן ערך בכורה כאשר ז'וסוואה החליף את נאור סבג.


בדקה ה-72 מרין כמעט כבש את השער השלישי כשהכדור שלו פגע בניסו קפילוטו וקיבל קשת אבל בוריץ' התעופף והדף לקרן. כעבור שתי דקות האסלביינק קבע 0:3 אחרי בעיטה חזקה של ניב זריהן שנהדפה על ידי שחקן ההגנה. האורחת הרגישה שהפועל חיפה הרימה ידיים וז'וסוואה חיפש שער בכורה בישראל בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה, בוריץ' מנע תבוסה קשה יותר. בדקה האחרונה השוער ביצע שגיאה איומה כשבעט על זריהן אבל מרין החמיץ.


נייג'ל האלסביינק חוגג את השלישי (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי