צפו בתקציר: בית"ר ירושלים דרסה 0:3 את נתניה, גרסיה כיכב

בית"ר ירושלים חגיגה, דני עמוס
בית"ר ירושלים חגיגה, דני עמוס | אריאל שלום

הקבוצה של רוני לוי התאוששה בענק מהתבוסה למכבי ת"א הקיצוני כיכב עם שני בישולים לקינדה (19) וקונסטנטין (30). אזולאי קינח מבישול של מוחמד (41). ניצן הורחק, הפסד 3:0 שני ברציפות לקבוצתו של דראפיץ'

(גודל טקסט)

שבועיים מטלטלים עברו על בית"ר ירושלים. שבועיים שהגיעו לשיאם הערב. אחרי הזכייה המרגשת בגביע הטוטו, החבורה של רוני לוי הושפלה ע"י אלופת המדינה 4:0, וחגגה את ראש השנה בתחושות קשות

ולמרות שאנטואן קונטה ופרדי פלומיין נעדרו מהסגל, הירושלמים סיפקו את המחצית הטובה ביותר שלהם העונה על חשבון מכבי נתניה המתפרקת. כבר מהרגע הראשון הקבוצה מהבירה שלטה מהמשחק, ובדקה ה-19 הלחץ הכבד השתלם בשער יתרון. איש המשחק, ליוואי גרסיה פרץ מהאגף הימני, העביר כדור רוחב לגדי קינדה, מלך השערים של בית"ר העונה בליגה. הקשר הצעיר הסתובב ושלח בעיטה אדירה לחיבורים, לדני עמוס לא היה שום סיכוי.

הירושלמים המשיכו ללחוץ על הגז. ובדקה ה-30, ליוואי גרסיה שוב התעלל בהגנה הנתניינתית והוכשל ע"י דולב אזולאי ברחבה. שי קונסטנטין ניגש לנקודה הלבנה ושחרר בעיטה אדירה לחיבורים בדרך. 0:2 לבית"ר. נגמר? ממש לא. בדקה ה-41, עלי מוחמד ראה את האקסית מתפרקת, פרץ נהדר מהאמצע, חתך לאגף והעביר כדור רוחב לשלומי אזולאי, שכבש את השלישי לזכות הירושלמים. 0:3 מדהים לבית"ר כבר במחצית. המחצית השנייה הייתה קצת יותר רגועה, דראפיץ' ערך שלושה חילופים, איתמר ניצן הורחק בדקה ה-60 לאחר שהכשיל את רון אשכנזי מחוץ לרחבה, אך החבורה של רוני לוי הצליחה לשמור את היתרון עד לסיום.

בעקבות הניצחון, קבוצתו של רוני לוי עלתה למקום ה-9 בטבלה כשהיא רחוקה רק שתי נקודות מהפועל חדרה במקום הרביעי. מכבי נתניה מנגד, ממשיכה להתרסק וירדה למקום ה-10 בטבלה, אחרי הפסד 3:0 שני ברציפות בליגה.


עלי מוחמד. פוגש את האקסית (אריאל שלום)


רועי קהת. חוזר לספסל (אריאל שלום)

אנטואן קונטה ופרדי פלומיין. נותרו מחוץ לסגל (אריאל שלום)


ליוואי גרסיה. יכבוש שער ליגה ראשון בבית"ר העונה (אריאל שלום)


הטקס לכבוד עלי מוחמד בפתיחת המשחק (אריאל שלום)

מהלך המשחק
לפני שריקת הפתיחה, מכבי נתניה ערכה טקס מכובד לכבוד עלי מוחמד והעניקו לו חולצת משחק ממוסגרת, לאחר מכן החל המשחק. הירושלמים נראו טוב בפתיחה, וכבר בדקה הרביעית, מקס גרצ'קין ניסה להפתיע את דני עמוס מחוץ לרחבה עם רגל שמאל אך פספס את המסגרת.

בדקה ה-12, הירושלמים הגיעו למצב מסוכן ראשון במשחק. שלומי אזולאי ניגש לבעיטה חופשית 16 מטר מהשער, אך לא הצליח לעבור את החומה. בדקה ה-19, הלחץ של הירושלמים השתלם. ליוואי גרסיה פרץ מצוין מהאגף הימני והעביר כדור רוחב לגדי קינדה, שקיבל את הכדור עם הגב לשער ושחרר בסיבוב בעיטה אדירה לחיבור, לדני עמוס לא היה סיכוי. 0:1 לבית"ר ירושלים. 


הבעיטה האדירה של גדי קינדה (אריאל שלום)


גדי קינדה חוגג שער נפלא (אריאל שלום)

הקצב הנהדר של הירושלמים נמשך, וליוואי גרסיה המשיך לככב. בדקה ה-29, הקיצוני פרץ נהדר מהאגף השמאלי, חלף על פני אזולאי וכחלון, אך הבלם הצעיר הכשיל בצורה מטופשת מאחור והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. לאחר בדיקת ה-VAR, השופט דבק בהחלטה המקורית שלו, שי קונסטנטין ניגש לנקודה הלבנה והקפיץ את הקהל הירושלמי. 0:2 לבית"ר ירושלים. 

זאת כבר השפלה. המחצית המדהימה של הירושלמים נמשכת, עלי מוחמד פרץ מהאגף הימין, העביר כדור רוחב אדיר לשלומי אזולאי שנותר פנוי ברחבה ושלח פצצה לפינה הרחוקה. נתניה מתפרקת, בית"ר עלתה ל-0:3 מרשים בדקה ה-41, עלי מוחמד התאפק לא לחגוג אך חבריו לקבוצה לא השאירו לו סיכוי.


גדי קינדה וליוואי גרסיה חוגגים. בית"ר מתפוצצת. (אריאל שלום)


שי קונסטנטין לפני הפנדל הנפלא (אריאל שלום)

החבורה של סלובאן דראפיץ' כמעט הצליחה לצמק לפני הירידה להפסקה. מצב נייח של פאטוס בצ'יראי מקצה הרחבה פספס את החיבור במספר סנטימטרים, בית"ר יורדת להפסקה ביתרון 0:3 מדהים.


סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. סיבות לדאגה (אריאל שלום)


ליוואי גרסיה. רוקד על הדשא בנתניה (אריאל שלום)


פאטוס בצ'יראי. הוחלף במחצית (אריאל שלום)

מחצית שנייה
דראפיץ' ערך שני חילופים במחצית, בצ'יראי והררה פינו את מקומם לגולובארט ואשכנזי. מיד עם השריקה למחצית השנייה, הירושלמים המשיכו בדיוק מאיפה שהם הפסיקו. קונסטנטין שלח כדור עומק מצוין לגרסיה המהיר, ששלח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה אך פספס את הקורה.

לאחר רבע שעה רגועה, הגיעה התפתחות דרמטית. רון אשכנזי המחליף חטף את הכדור, איתמר ניצן, השחקן האחרון בקו האחורי של בית"ר יצא מהרחבה, הכשיל את הקשר הצעיר על סף הרחבה והורחק. בית"ר נותרה ב-10 שחקנים, נתנאל דלויה תפס את מקומו. גיא מלמד ניגש לכדור החופשי אך לא הצליח לעבור את החומה.


איתמר ניצן מורחק, רון אשכנזי שרוע על הדשא (אריאל שלום)



נתנאל דלויה מחליף את איתמר ניצן (אריאל שלום)


רוני לוי. קבוצתו נותרה ב-10 שחקנים (אריאל שלום)


נתניה מנסה להחזיר את הכבוד האבוד. יונס מלדה פרץ נהדר מהאגף השמאלי, מסר לגבי קניקובסקי שחיכה מחוץ לרחבה, אך הקשר המוכשר שחרר בעיטה חזקה מדי הרחק מעל השער. בדקה ה-91, אנתוני וארן המחליף כמעט מצא את הרביעי, אך דני עמוס היה במקום. בסיומה של מחצית שנייה עייפה, הירושלמים הצליחו לשמור על היתרון והשיגו ניצחון חשוב מאוד. 0:3 על מכבי נתניה בסיום.

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, צליל נחמיה, דולב אזולאי, בורחה הררה (רומאן גולובארט), אלמוג כהן, ניקו אולסק, גבי קניקובסקי, יחמיר היקה (יונס מלדה), גיא מלמד, פאטוס בצ'יראי (רון אשכנזי).

בית"ר ירושלים, משוער: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, דיוגו ורדסקה, אור זהבי, מקס גרצ'קין, עדי תמיר, דן איינבינדר, עלי מוחמד, גדי קינדה, לוי גרסיה (אנתוני וארן), שלומי אזולאי (נתנאל דלויה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי