ורדסקה בראיון: "מצוין אם נסיים את העונה במקום השני"

דיוגו ורדסקה
דיוגו ורדסקה | דני מרון

בפורטוגל ערכו עם הבלם החדש של בית"ר ירושלים ראיון מקיף על חייו החדשים: "אני במועדון גדול ששואף גבוה, אבל אנחנו קבוצה צעירה". וגם: האוכל הישראלי, המצב הביטחוני וההשפעה של יוסי בניון על הגעתו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים ביצעה הקיץ מהפכה בסגלה בניסיון לבנות קבוצה שתתחרה על כל התארים, ובין שלל השמות הנוצצים שנחתו בבית וגן יש גם בלם שהגיע בשלב מאוחר ועדיין נמצא בתהליכי התאקלמות. מדובר בדיוגו ורדסקה, בלם פורטוגלי בן 22 בלבד שבגיל 10, בהיותו ילד בתחילת הדרך, הגיע לפורטו ונחשב לכישרון של אחד ממועדוני הפאר בארצו. אחרי תשע שנים הוא עזב את המולדת לטובת ריאל סראגוסה הספרדית, ושנתיים שם הובילו אותו בקיץ האחרון לבית"ר ירושלים.

"רציתי לצאת מאיזור הנוחות, ללמוד דברים ולראות איך דברים קורים בעולם", מצהיר ורדסקה בראיון שהעניק במולדתו, רגע לפני שהוא נכנס לדירתו החדשה בישראל. "זה טוב לשחקן בן 22 לצאת וללמוד", הוא ממשיך ומספר מדוע בחר במעבר לירושלים, "בשבועות האחרונים הייתי בבית מלון שאירגן עבורי המועדון ובמקביל ראיתי דירות. מדברים כאן שפה שאין בשום מקום אחר בעולם, עברית, אז זה מסובך, וכך גם הבחירה שלי הייתה. פנו אליי בתחילת אוגוסט וסירבתי תחילה, העדפתי לחכות להזדמנויות כי אני צעיר ורציתי להישאר קרוב לאירופה, אבל בסופו של דבר שוכנעתי על ידי המנהל המקצועי יוסי בניון. חשבתי לעצמי 'למה לא? אני צעיר ואוהב לקחת סיכונים, בכדורגל וגם בחיים".

ורדסקה לא ידע יותר מדי על הכדורגל בישראל, וכמו רבים אחרים גם הוא הופתע: "ניסיתי לברר על המדינה ועל הקבוצה מאנשים שהיו שם. גם לגבי המצב הביטחוני וגם בנוגע לכדורגל", מספר הבלם שהגיע לכאן עם בת זוגו, "זו מדינה מאוד שקטה ובטוחה, זה ממש לא מה שאנחנו רואים בטלוויזיה. כל כך בטוח שכבר הגיעו לכאן גם המשפחה שלי – אמא, אבי החורג ואחותי הקטנה".


ורדסקה. "אוהב לקחת סיכונים" (דני מרון)

הפורטוגלי גם מאוד התרשם מירושלים: "כולם כאן מכבדים אחד את השנייה, אפילו שיש כאן תושבים משלוש דתות שונות. זה הרושם שקיבלתי מהעיר ובכלל מהמדינה. יש את העימות בעזה, אבל זה לא מורגש בשאר המדינה. יש נוכחות משטרתית וצבאית, אבל זה רק למען הביטחון. כשאתה נכנס לקניון אז מבקשים ממך לחפש באוטו ובתיק האישי, אמא שלי הסתכלה עליי כשביקשו שנפתח את הבגאז' ושאלו מאיפה אנחנו ואם אנחנו דיפלומטים, אבל הסברתי לה שזה רגיל כאן".

ורדסקה גם סיפר על התרבות הקולינרית בישראל: "יש כאן המון יקרות והם אוהבים אוכל חריף – אם זה לא חריף, זה לא אוכל ישראלי. את חג ראש השנה ביליתי אצל חבר לקבוצה ויש שבע תפילות מיוחדות ושותים יין מיוחד ומתוק".

כשנשאל אם הוא לא שואף למצוא את עצמו בחזרה בפורטוגל, הודה: "הייתי תשע שנים בפורטו והיה לי עצוב כשעזבתי, אבל המועדון הזה נמצא בלב שלי והדלת לחזור תמיד פתוחה מבחינתי. יום אחד ארצה לשחק במדי פורטו בדראגאו. לשחקן מתחת לגיל 21 מאוד קשה להשתלב שם, צריך להמר יותר על השחקן הפורטוגלי הצעיר,אני לא מבין למה לקחת זרים אם יש לך שחקנים תוצרת בית. אני חולם לשחק בליגת האלופות, בליגה האירופית ובתור אחד שגדל בפורטו ושיחק בפורטו, אשמח לחזור יום אחד".


חולם על ליגת האלופות. ורדסקה עולה גבוה (דני מרון)

כידוע, בית"ר ירושלים זכתה העונה בגביע הטוטו ונראה שהתואר הראשון עשה לבלם תיאבון: "זה כמו גביע הליגה, אבל היה חשוב לזכות אחרי עשור. לא צריך לצפות לכדורגל מאוד טכני בישראל, אבל הוא מאוד פיזי ואני מתרגל אליו עם הזמן. לא עשיתי הכנה לעונה כמו שצריך, אבל אני מרוצה. אני במועדון גדול שהמטרות שלו הן ללכת רחוק ככל שניתן. אנחנו קבוצה צעירה ונראה ממשחק למשחק כיצד אנחנו מתקדמים. אם ניקח אליפות זה יהיה מצוין, וגם אם נסיים במקום השני זה יהיה מצוין. אני קודם כל רוצה להתאקלם לכדורגל בישראל, להרים את הרמה שלי ולהתאקלם כמה שיותר מהר – אחר כך נוכל לדבר על העתיד".

ומה בנוגע ללימודי עברית? ורדסקה, שסיפר שבתחילת דרכו היה זה אפונסו טיירה שסייע לו להתאקלם, עד שעזב לרומניה, כבר יודע מספר מילים: "ביקשתי מהחברים ללמד אותי קצת, דברים כמו בוקר טוב, שלום, דברים בסגנון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי