צפו בתקציר: בני יהודה סחטה 1:1 מאוחר ממכבי חיפה

עמית זנטי
עמית זנטי | מאור אלקסלסי

צ'רון שרי כבש את שערו הראשון בכרמל בדקה ה-69 וקירב את בלבול לניצחון שלישי רצוף, אבל מתיאה ליואיץ' הגיב עם שער בכורה משלו (83) ושוב הירוקים לא מצליחים לנצח את אבוקסיס. המרוויחות: הפועל ב"ש ומכבי ת"א

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע מנצחת, מכבי תל אביב מנצחת, והאם הצמרת בורחת למכבי חיפה? הירוקים סיימו הערב (שני) רק בתיקו 1:1 עם בני יהודה, נעצרו אחרי שני ניצחונות 0:3 מרשימים ברציפות ואיבדו גובה במאבקי הצמרת, ממנה הם רחוקים כעת שלוש נקודות.

הקבוצה של מרקו בלבול ניסתה, באמת שהיא ניסתה. בהובלת צ'רון שרי, שהציג את משחקו הטוב ביותר מאז הגיע לכרמל, יחד עם דולב חזיזה המצוין כהרגלו, חיפה תקפה והיתה מסוכנת הרבה יותר מהכתומים – לא אחרי שגם האורחת הגיעה למצבים משלה, בעיקר בפתיחת המשחק.

המחצית השנייה היתה רצף של התקפות מצד השחקנים בירוק, שניסו שוב ושוב לעצור את זובאס – שרוב הפעמים היה מוכן. צ'רי בעט שוב ושוב, ובכל פעם הליטאי עצר את הכדור – עד הדקה ה-69, אז אפילו הוא כבר לא היה יכול לבעיטה אחת מוצלחת שחדרה פנימה והרימה את האצטדיון.

זנטי. משחק טוב מול האקסית (מאור אלקסלסי)
זנטי. משחק טוב מול האקסית (מאור אלקסלסי)

אבל מי שחגג ניצחון של מכבי חיפה, כנראה לא ראה מספיק משחקים שלה בעונות הקודמות. במקום לסגור את הסיפור בהזדמנויות הבאות שהיו לה, והיו לה, המארחת חזרה להחמיץ ולבעוט חלש. ובני יהודה, כמובן, ניצלה את זה. התקפה אחת מוצלחת, ומתיאה ליואיץ' השווה (83) בשער נהדר.

עד הסיום הירוקים פחות או יותר שיחקו עם 10 שחקנים בחצי המגרש השני, ניסו להחזיר לעצמם את היתרון ולהשיג ניצחון דרמטי, אבל זה לא עזר – אם כי שועה היה קרוב להביא את שלוש הנקודות והחמיץ במילימטרים. זה נגמר עם 1:1 מאכזב לבלול וסביר לאבוקסיס, ששוב לא נכנע למכבי חיפה – משחק שלישי ברציפות.

הרכבים
מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, צ'רון שרי, מוחמד עוואד, ניקיטה רוקאביצה.

בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, אליסון דוס סנטוס, דן מורי, אלבן פנישי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ', עמית זנטי, מוחמד גאדיר

מהלך המשחק
כבר בדקה הראשונה הגיעה בני יהודה להזדמנות אדירה, אבל זנטי פספס בגלישה את כדור הרוחב של גאדיר – ובכל מקרה היה בנבדל. צמד החלוצים הוסיף לסכן את השער של גיא חיימוב, אך השוער היה מוכן לקראתם. למכבי חיפה עצמה לקח זמן להתעורר, ורק בדקה ה-25 היא הגיעה להזדמנות אמיתית ראשונה עם בעיטה חזקה של צ'רון שרי מחוץ לרחבה – אבל הכדור הלך סנטימטרים מהקורה. בדקה ה-32 דולב חזיזה היה פנוי ברחבה וקיבל כדור נהדר מיובל אשכנזי, אך זובאס ירד נהדר וסגר את הפינה.

חיימוב. הגיע חד (מאור אלקסלסי)
חיימוב. הגיע חד (מאור אלקסלסי)

בני יהודה נרדמה מעט, אבל התועררה עם כדור ארוך שנשלח לעברו של זנטי מול החצי הריק של מכבי חיפה – אלא שאשכנזי הכשיל את החלוץ וספג כרטיס צהוב, במהלך שלא היה רחוק מראוי לאדום. ליואיץ' לקח את הבעיטה מ-30 מ' ושלח את הכדור מעל המסגרת.

גם המחצית השנייה, בדיוק כמו קודמתה, נפתחה עם הזדמנות ענקית של הכתומים. ליואיץ' מצא את עצמו חופשי ברחבה ושלח כדור שטוח לפינה הרחוקה, שהיה טיפ טיפה רחוק מדי. ובדיוק כמו במחצית הראשונה, מכבי חיפה השתלטה על המשחק וסיכנה מספר פעמים את השער של זובאס – שוב בלי למצוא את המסגרת. צ'רון שרי קיבל עוד הזדמנות עם בעיטה חזקה מקרוב בסיומה של התקפה נהדרת והשוער הליטאי היה מוכן לקראתו.

שתי דקות עברו, וצ'רי שוב קיבל הזדמנות נהדרת – עוד התקפה מוצלחת הסתיימה כשהכדור אצלו, והפעם הוא לא התבלבל ושלח כדור נמוך למקום אליו זובאס לא יכול היה להגיע, מעלה את מכבי חיפה ל-0:1 ורושם את שערו הראשון מאז הגיע לכרמל. השער עודד את מכבי חיפה שהמשיכה להתקיף וההולנדי היה קרוב להשלים צמד, כשגם חזיזה ועוואד קיבלו הזדמנויות לא רעות לסגור את המשחק. העובדה שלא עשו זאת היתה בעוכרם, כיוון שבדקה ה-83 יצאה בני יהודה להתקפה – מחזה נדיר במחצית השנייה – והכדור הגיע למתיאה ליואיץ' ששלח מחוץ לרחבה בעיטה שטעתה את חיימוב וחדרה לרשת, קובעת 1:1.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי