בלבול: "היינו צריכים ללחוץ על הגז אחרי השער, ספגנו משום מקום"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה בסיום ה-1:1 נגד בני יהודה: "לא היינו חדים, מאכזב לספוג אחרי שאתה מוביל מול אחת ההגנות הטובות בליגה". אבוקסיס הגן על סגנון המשחק של הכתומים: "נגד מכבי חיפה בחוץ אתה משחק בשביל תוצאה"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה שוב איבדה יתרון וסיימה בתיקו משחק שהיתה אמורה לנצח, הפעם 1:1 עם בני יהודה בגלל שער מאוחר בדקה ה-83. מרקו בלבול שוב לא ניצח את יוסי אבוקסיס, והפעם זה עלה לו בהתרחקות מהמוליכות.

בלבול התייחס בסיום המשחק לשוער גיא חיימוב, שהיה לו חלק בשער החובה וספג קריאות בוז מהקהל: "מהמקום שלי היה קשה לראות איך הובקע השער בדיוק, אבל גם אם יש טעויות זה חלק מהמשחק. הקהל צריך לתמוך גם ברגעים האלו".

יחזיר את ג'וש כהן לשער במשחק הבא: "על ההרכב אני אחליט לפני המשחק נגד כפר סבא. שחקנים צריכים לעבור את כל הסיטואציות ולהיות חזקים מנטלית. צריך לדעת להתמודד עם לחצים".

חיימוב.
חיימוב. "שחקן צריך לדעת להתמודד עם לחצים" (מאור אלקסלסי)

מה לא עבד במשחק: "לא היינו חדים, לא היינו מדויקים מספיק. מאכזב אחרי שאתה מוביל בבית ממול אחת ההגנות הטובות בליגה, אחרי שאתה לא שומר על השער הזה בכל מחיר".

הורידו רגל מהגז אחרי שער היתרון: "היו לנו עוד הזדמנויות, הגענו למצבים, אבל בכדורגל אתה יכול לספוג משום מקום. היינו צריכים לעשות את ה-0:2 או לשמור על התוצאה. זה מאכזב מאוד, אבל אין לי טענות לשחקנים כי הם ניסו. לא תמיד בכדורגל זה הולך".

החילוף של רוקבאיצה שבישל בז'אנדו פוקס: "רוקאביצה היה חצי פצוע כל השבוע ולא היה כשיר ל-90 דקות, הרגשנו שהקבוצה עייפה, חיפשנו לחזק את הקישור. ברור שאחרי שאתה סופג שער, כל חילוף ייראה לא הגיוני".

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים.
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. "קיצוניות זה לא משהו שמתאים למועדון גדול" (מאור אלקסלסי)

"במחצית הראשונה כל הקבוצה לא שיחקה טוב, לא היינו חדים ולא הנענו כדור מהר. אבל קבוצה טובה צריכה לנצח משחקים כאלה, בטח אחרי המחצית השניה שהיתה לנו. קשה לשחק נגד בני יהודה, אבל אחרי שאתה עושה את ה-0:1 אתה צריך ללחוץ על הגז ולא ללכת אחורה, וזה מה שאיבד לנו את המשחק. צריך להמשיך הלאה ולהרים את הראש".

"בכדורגל יש הרבה סיטואציות", הוסיף בלבול, "צריך להתמודד עם כולן. אני יכול להגיד שהגענו למשחק עם כל הכוח, חיפשנו לנצח ממהרגע הראשון. כבשנו את השער שהיינו צריכים לכבוש. ספגנו שער שאמנם אי אפשר להגיד שהוא לא מחוייב המציאות אבל ככה זה. גם אחרי הניצחונות לא יצאנו בהצהרות, קיצוניות זה לא משהו שמתאים לקבוצה גדולה. יש לנו משחק בעוד חמישה ימים, צריך להתאושש עד למשחק הבא".

כובש השער צ'רון שרי אמר: "תמיד נחמד להבקיע, תמיד מרגיש טוב. אני מאוכזב מהתוצאה".

שרי.
שרי. "אני מאמין בעצמי שאני יכול לעזור לקבוצה" (מאור אלקסלסי)

"אני לא חושב שצריך לשנות מערך, בארבעת המשחקים האחרונים שיחקנו אותו דבר, אני לא חושב שהמחצית הראשונה היא הסיבה שלא ניצחנו. היינו אמורים לנצח את המשחק, במחצית השנייה היתה להם בעיטה אחת לשער".

"יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים מוכשרים," הוסיף שרי, "אם ננסה לנצח בכל המשחקים נקווה לטוב. חייבים לראות משחק אחרי משחק".

ממלא את התפקיד שלשמו הגיע: "אני לא חשוב שהביאו אותי בלי סיבה. הם מאמינים בי ואני מאמין בעצמי שאני יכול לעזור לקבוצה להגיע למקומות טובים. אבל אני לא יחיד, על הדשא יש 11 שחקנים ויש כאן הרבה שחקנים טובים". הליגה הישראלית: "יש הרבה קבוצות כאן שעושות הגנה טוב, לא קל לנצח כאן משחקים".

חוגג את השער.
חוגג את השער. "לא קל להבקיע כאן" (מאור אלקסלסי)

מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס אמר בסיום: "בתחילת המשחק שיחקנו יוצא מן הכלל, היו לנו מצבים טובים, אך לא היינו מדויקים במסירה האחרונה. מבקרים את שיטת המשחק שלנו אבל אם היינו משחקים בצורה פתוחה לא היינו מגיעים למצב שאנחנו יכולים להשוות בדקות הסיום. בסוף שלחתי את כל הכלים קדימה וזה מה שעבד. כשעשיתי את החילוף הגענו לעוד שני מצבים מצוינים. בטלוויזיה רוצים משחק התקפי, אבל אנחנו רוצים לשחק לפי הכלים שלנו. נגד מכבי חיפה בחוץ אתה משחק בשביל התוצאה ולא כדי שיחמיאו לך על משחק התקפה".

שיטת שלושת הבלמים: "כשאני אחשוב שמתאים לשחק עם ארבעה שחקנים בהגנה זה מה שאעשה. יש קבוצות שמולן זה מתאים, אני יודע שהאופנה היא להיות נגד שלושה בלמים וכולם נגד השיטה הזאת, אבל כל אחד לוקח את זה לאיזה כיוון שהוא רוצה. אני לא נעול על המערך הזה ואם צריך אשחק אחרת. אם ארגיש שהקבוצה תהיה מספיק טובה והמגנים יהיו יותר אחראים, זה מה שאעשה".

אימון מכבי חיפה בעתיד: "כרגע איפה שאני נמצא אני מנסה לעשות את המקסימום. אם אהיה במקום אחר אני אוציא את המיטב מהכלים שיהיו לי שם. מכבי חיפה? איפה שאאמן, אשחק לפי הכלים שלי. כל מאמן עושה את זה בכל העולם".

יוסי אבוקסיס.
יוסי אבוקסיס. "משחק לפי הכלים שיש לי" (מאור אלקסלסי)

היכולת של סורו וליואיץ': "היו הרבה שחקנים שעשו משחק טוב, סורו עשה דברים יפים. ליואיץ' הגיע אלינו באיחור, הוא התחיל את העונה בפורטוגל. לוקח זמן להסתגל כשאתה מגיע ממדינה חדשה, אני לא שופט שחקנים על פי משחק אחד או שניים, אני מקווה שהוא ימשיך בקצב הזה".

מוחמד גדיר הוסיף: "לא היה משחק גדול שלנו. במחצית הראשונה היו לנו הזדמנויות להבקיע אבל לא ניצלנו אותן, למרות שאני מרוצה מהנקודה. יש כאו הרבה שחקנים צעירים שנותנים 100% ומחויבים לבני יהודה. אני מכוון כמה שיותר גבוהה, רוצה לשחק הרבה ולהשיג כמה שיותר תוצאות טובות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי