ולדימיר איביץ': "נגד באר שבע יכולנו להבקיע 5-6 שערים"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי תל אביב דיבר במסיבת העיתונאים לקראת הפועל רעננה והתייחס ליכולת של קבוצתו בהתקפה: "אם לא היינו יוצרים מצבים, הייתי אומר שיש בעיה". על היריבה בשבת: "אחת הקבוצות שאני הכי מכבד, הם מסוכנים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי הניצחון הגדול על הפועל באר שבע השבוע, שהותיר את מכבי תל אביב כקבוצה היחידה שטרם נוצחה העונה בליגת העל, הצהובים יתארחו אצל הפועל רעננה מחרתיים (שבת, שידור ישיר בספורט4 החל מ-17:10) במטרה להשיג שלוש נקודות נוספות שישאירו אותם לבד בפסגת הטבלה. היום, מאמן האלופה ולדימיר איביץ' התייצב למסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד הקבוצה מהשרון.

תחילה, הסרבי הסביר את ההתנהגות שלו אחרי המשחק נגד באר שבע: "ישבתי לנוח כי זה היה משחק קשה. לפעמים זה קורה, לכל המאמנים – לא רק לי. אני מעדיף לשבת ולא לרדת ישר לחדר ההלבשה".

היריבה בשבת: "רעננה היא אחת הקבוצות שאני הכי מכבד. זו יריבה קשוחה, במיוחד כשהיא משחקת נגד הגדולות. אני רואה את כל המשחקים שלהם נגד קבוצות מהצמרת והם טובים, יש להם משמעת וסגל מעניין, עם שחקנים איכותיים. הם עובדים כקבוצה והמקום שלהם בטבלה לא משקף, הם היו צריכים לנצח כמה משחקים שהפסידו בהם, הבקיעו הרבה שערים והם טובים במגרש הפתוח, יודעים להשתמש בשטחים ומסוכנים במצבים הנייחים. אור דסה משחק מצוין העונה ויש עוד שחקנים מסוכנים בחלק הקדמי. גם את המאמן שלהם אני מכבד וחושב שהוא טוב. אנחנו צריכים להיות מרוכזים ב-100 אחוז כדי להשיג שלוש נקודות".

איביץ' דיבר על הבעיות בהתקפה של הצהובים, שלא מרבים להבקיע עד כה: "לא יודע כמה צריך להבקיע כדי שאנשים יהיו מרוצים, אמנם לא כבשנו בשני המשחקים בבית עד כה אבל בשניהם יצרנו מצבים, לפעמים הכדור לא נכנס. צריך להיות יותר מרוכזים בחלק האחרון של המגרש ובסיומת. הביטחון יבוא וזה יכול לקרות רק עם עבודה קשה. אנחנו מאמינים בשחקנים שלנו בקישור ובהתקפה".


"לא יודע כמה צריך להבקיע כדי שאנשים יהיו מרוצים". איביץ' (דני מרון)

האם הקבוצה שלו הגנתית יותר מאשתקד: "אני לא חושב, המספרים אולי מצביעים על כך אבל במשחק האחרון יצרנו הרבה מצבים ויכולנו להבקיע חמישה-שישה שערים. נגד אשדוד הגענו לשניים-שלושה מצבים במחצית הראשונה והחמצנו עוד ארבעה-חמישה במחצית השנייה. אם לא היינו מייצרים מצבים, הייתי אומר שיש בעיה. השארנו חלק גדול מהסגל והם מבוגרים בשנה אחת יותר. עבור מועדון שנשאר עם אותו מאמן ושומר על הסגל, זה טבעי שיהיו שינויים בטקטיקה ובשיטה, אבל האסטרטגיה והפילוסופיה נשארות זהות".

מה שבהחלט עובד במכבי תל אביב זו ההגנה, שעוד לא ספגה בליגה. איביץ' נשאל מה מייחד את החוליה האחורית שלו: "זו לא שאלה עבורי, אלא למאמני היריבות. אנחנו עובדים קשה ומשחקים הגנה טובה, אך עדיין יכולים להשתפר בזה. זה שלא ספגנו זה טוב, אבל צריך להמשיך במומנטום ההגנתי ויש חלקים במשחק ההתקפה שאנחנו צריכים לבצע יותר טוב. זה בלתי אפשרי לשחק טוב בהתקפה אם אתה לא עושה הגנה טובה".
.

המאמן התייחס להארכת החוזים של יונתן כהן ואילון אלמוג: "הם יכולים להיות העתיד של מכבי ולא רק שניהם. יש לנו צעירים שמגיעה להם הזדמנות ושיחקו נגד באר שבע, שהיה משחק על המקום הראשון ופתחנו בו עם חמישה שחקני בית: גלזר, ברסקי, חוזז, כהן ומיכה. אנחנו מאמינים בכולם".

הפציעה של אורוש ניקוליץ': "הוא בסדר, הוא חש כאבים בברך אבל כבר אמרתי בעבר, גם על שחקנים אחרים שנעדרו לתקופה ארוכה, התקופה הראשונה הכי קשה כי אחרי שבעה חודשים בחוץ ובלי אימונים, קשה לחזור ישירות לרמה שהיית בה לפני. הכל תחת שליטה וכולנו מקווים שהוא, אצילי וגולסה יהיו איתנו בקרוב".


אלמוג ואיביץ'. מכבי ת"א מאמינה בצעירים (באדיבות מכבי תל אביב)

גם איתן טיבי דיבר במסיבת העיתונאים והתייחס לתקופה שבה לא שיחק, בתחילת העונה הנוכחית: "גם כשאתה לא בסגל, הכי חשוב זה להמשיך לעבוד קשה כדי להיות מוכן כשהקבוצה צריכה אותך. אני שמח שהבחירה שלי הייתה להמשיך במכבי כי ראיתי שזה המקום הכי נכון בשבילי, שמח שאני פה.

על היכולת הטובה בהגנה: "כל הקבוצה מחויבת הגנתית ויש משמעת טקטית, שזה דבר מאוד חשוב ואני שמח שזה המצב ומקווה שזה ימשיך להיות ככה".


"שמח שהחלטתי להישאר במכבי ת"א". איתן טיבי (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי