צפו בתקציר: 0:2 חלק להפועל באר שבע על מכבי נתניה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

הקבוצה של ברק בכר הציגה משחק התקפי יפה ושערים של נאור סבג (5) ובן שהר (55) קירבו אותה למרחק שלוש נקודות מהמוליכה. היהלומים ספגו הפסד חמישי ברציפות והם מסובכים עמוק בתחתית

(גודל טקסט)
אחרי ההפסד למכבי תל אביב, הפועל באר שבע היתה זקוקה ליריבה נוחה. כזאת שלא תעשה לה בעיות, תיתן לה לנצח בקלות ותחזיר אותה למרחק שלוש נקודות מהמוליכה. בקיצור, מכבי נתניה זה בדיוק מה שהיא חיפשה. הקבוצה הדרומית ניצחה היום (ראשון) 0:2 את נתניה, עלתה לפחות באופן זמני למקום השני והראתה שהיא עדיין אחת הקבוצות הטובות בליגה.


הכדורגל של בכר היה נהדר, וההחלטה שלו להעלות את חנן ממן וניב זריהן במקום דוד קלטינס ונייג'ל האסלביינק התבררה כמוצלחת. השניים שלטו במחצית הראשונה ויצרו אחד לשני מצבים אפילו לפני השער הראשון – והוא הגיע בדקה החמישית. ממן, בבכורה שלו בהרכב העונה בליגה, שלח כדור עומק לנאור סבג שלא התקשה לבדו מול דני עמוס.


גם אחרי השער המשחק היה שייך לקבוצה אחת, שלא היתה זקוקה לכדורגל ברמה הכי גבוהה כדי לשלוט ולסכן את שער היריבה. היא גם היתה מגדילה את היתרון אלמלא עמוס, שהציג יכולת נהדרת בין הקורות והציל את נתניה יותר מפעם אחת.


סבג חוגג את השער הראשון. חזרה חלקה ממשחק העונה להפועל ב
סבג חוגג את השער הראשון. חזרה חלקה ממשחק העונה להפועל ב"ש (דני מרון)


באר שבע השיגה את ה-0:2 המרגיע בתחילת המחצית השנייה, עם פנדל מוצלח של בן שהר לאחר שטים הויבך הכשיל אותו ברחבה, וטוב שעשתה זאת כיוון שהאורחת התחילה להראות סימנים של התעוררות לקראת הסיום. גיא מלמד וחבריו תקפו מעט יותר, אבל לא הצלעיחו להגיע למצב בעיטה אמיתי.


בסיום המשחק מכבי נתניה התחילה לעכל את התוצאה העגומה: הפסד חמישי ברציפות, ארבעה מהם ללא שערים, ומקום 13 בטבלה שמציב אותה כרגע בעמדת ירידה. אחת הקבוצות המלהיבות של השנתיים האחרונות נראית כמו צל חיוור של עצמה, ולא ברור מה צריך לקרות כדי שהמצב ישתנה. אולי משחק בשבוע הבא נגד חברתה לתחתית הפועל רעננה יכול להחזיר אותה מעט לעניינים.


באר שבע, בינתיים, חזרה כאמור למקום השני ותקווה לניצחון של הפועל ת"א בבלומפילד כדי להישאר מעל מכבי חיפה בטבלה. היא תפגוש בשבועות הקרובים את נס ציונה, בני יהודה והפועל כפר סבא ותקווה לצבור נקודות לפני שהירוקים יגיעו לטרנר לקרב שעשוי להיות מכריע במירוץ הצמרת.


גיא מלמד ויונס מלדה. ביקור בטרנר בהחלט לא הועיל בשלב הזה (דני מרון)
גיא מלמד ויונס מלדה. ביקור בטרנר בהחלט לא הועיל בשלב הזה (דני מרון)


הרכבים

הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, עמית ביטון, לואי טאהא, אורן ביטון, נאור סבג, עדן שמיר, חנן ממן (ג'ימי מרין 67), ז'וסואה, ניב זריהן, בן שהר


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, רומן גולוברט, בן תורג'מן, ניקו אולסק, סתיו פיניש, רון אשכנזי, גבי קניקובסקי, גיא מלמד, יונס מלדה.


מהלך המשחק
ההזדמנות הראשונה של באר שבע הגיעה כבר בדקה השלישית, והיא כללה את שני השחקנים שלא היו קבועים ברוטציה – ניב זריהן הכניס לסבג שמסר לממן, אך הוא נעצר אצל דני עמוס. שתי דקות לאחר מכן ממן החזיר לסבג מסירה גדולה, והקשר עבר את ויקי כחלון בדרך לאחד על אחד מול השוער – שהפעם לא הצליח לעצור וראה את הכדור הולך לרשת, 0:1 לבאר שבע.


שחקני הפועל באר שבע חוגגים. שער מוקדם זה מה שהם היו צריכים (דני מרון)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים. שער מוקדם זה מה שהם היו צריכים (דני מרון)


באר שבע הוסיפה לתקוף אם כי בקצב איטי יותר, ובן שהר הגיע למצב קורץ אך לא הצליח ליצור בעיטה חזקה. בצד השני נתניה ניסתה לצאת למתפרצת אבל קניקובסקי לא היה מהיר מספיק. המחצית המשיכה ללא אירועים מיוחדים, מלבד החלקה של לואיי טאהא שהדאיגה מעט את בכר, אבל בדקה ה-35 שיתוף פעולה נוסף בין ממן לזריהן הסתיים עם בעיטה חזקה של האחרון מקרוב, בעיטה שעמוס הדף לקרן.


המחצית השנייה נפתחה כמו הקודמת – עם לחץ מצד המארחת. זריהן חתך למרכז ושחרר בעיטה חזקה, שוב עמוס הדף וממן נגח את הריבאונד החוצה. עשר דקות מפתיחת המחצית שהר, שלא היה בולט ב-45 הדקות הראשונות, קיבל מסירת עומק מזריהן וניסה להגיע לשער, אך טים הויבך הכשיל אותו בדרך. השופט גל לייבוביץ' הורה על הנקודה ושהר שלח פנדל מדויק לרשת של דני עמוס, קובע 0:2.


דני עמוס. משחק מצוין שלו, לא היה אחראי לאף אחד מהשערים (דני מרון)
דני עמוס. משחק מצוין שלו, לא היה אחראי לאף אחד מהשערים (דני מרון)


נתניה הצליחה להתעורר בדקות הבאות, תקפה מעט יותר והתקרבה לרחבה של באר שבע, אבל למרות חסרונו של מיגל ויטור ההגנה הבאר שבעית הסתדרה לא רע. ה-20 הדקות האחרונות של המשחק, למעשה, שני השוערים היו די מחוסרי עבודה. רמזי ספורי הגיע להזדמנות אדירה קרוב לשריקת הסיום, אבל בעט ברשלנות החוצה וכשתוספת הזמן נגמרה, התוצאה היתה 0:2 ביתי שאיש לא הופתע ממנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי