"המלצת פיפ"א לשופטים: לבדוק החלטות בעצמם על המגרש"

חאבייר סוברינו
חאבייר סוברינו | ג'וני בעהם

בילינגהאם, מנהל טכנולוגי בפיפ"א, התייחס לענייני VAR בוועידת ספורט-טק 2019, והוסיף: "נמנף את הקדמה לשיפור חווית המשחק". מנהל האסטרטגיה של ברצלונה: "מבקש מאנשים להגיע לראות מה קורה בישראל"

(גודל טקסט)

ג'וסאן בילינגהאם, מנהל טכנולוגי בפיפ"א, היה אתמול (שני) אחד מאורחי הכבוד ומהנואמים בוועידת ספורט-טק 2019 של מרכז החדשנות הישראלי, קולוסיאום ספורט. בילינגהאם הרצה על האתגרים הטכנולוגיים איתם מתמודדת פיפ"א ובין היתר דיבר על ענייני VAR ומצבים בהם מידע סותר מידע ומוביל לפרסומים שגויים בתקשורת, למשל בכל הקשור למדידת מהירות של שחקנים תוך כדי משחק.

בילינגהאם, שקרא לנציגי החברות הישראליות אשר נכחו בוועידה להציע פתרונות מדויקים ועובדים לבעיות קיימות ולא רק לנסות למכור מוצר, אמר הבוקר: "יש בישראל סביבה מדהימה של סטארטאפים וספורט-טק. הוועידה של קולוסיאום ספורט הייתה הזדמנות מדהימה לדבר על האתגרים שלנו בחיפוש אחר פתרונות טכנולוגיים מול מגוון רחב של ספקים".

השימוש ההולך וגובר בנתונים בסיקור התקשורתי: "ככל שהשימוש בנתונים הולך וגדל, כך הכרחי שיהיו פרוטוקולים שיעזרו להבין טוב יותר את רמת הדיוק של המידע. פיפ"א השיקה לאחרונה תכנית איכותית לבדיקת רמת מערכות מעקב אלקטרוניות (EPTS) שמודדת ומפרסמת את רמות הדיוק השונות של המערכות המאושרות לשימוש".


(צילום: ג'וני בעהם)

חידושים נוספים שיוטמעו במשחק: "פיפ"א תמנף את ההתקדמות הטכנולוגית כדי לשפר את חווית המשחק – מפיתוח שחקנים על הדשא לתקשורת עם האוהד בבית ועד הפקת התחרות המושלמת. חדשנות משחקת תפקיד ענק בכדורגל המודרני ויש לה את היכולת לשפר את החוויה לכולם".

בילינגהאם הסכים לשתף את עמדת פיפ"א בנושא הביקורת על ה-VAR: "אנחנו לא מגיבים על דיווחים ודעות בנושא שקשורים לליגות מסוימות. בתחרויות שלנו ובמיוחד במונדיאל 2018, השימוש ב-VAR עבד היטב והטכנולוגיה עזרה לשופטים. כמובן שהדאגה לאכיפת חוקי המשחק היא המחויבות של כל התאחדות החברה בפיפ"א. מאז הטמעת ה-VAR בתחרויות השונות שלה, פיפ"א המליצה לשופטים לבדוק בעצמם לפני החלטה לבטל או לאשר את השריקה המקורית, להוציא מקרים של החלטה עובדתית".

דובר נוסף בוועידה היה חאבייר סוברינו, מנהל אסטרטגיה וחדשנות במועדון הכדורגל של ברצלונה. סוברינו אמר בנאומו בבורסה לניירות ערך: "גיליתי את ישראל מבחינה טכנולוגית לפני שלוש שנים ומאז אני מבקש מאנשים להגיע ולראות מה קורה אצלכם. אנחנו בברצלונה מנסים לייצר מינוף מהידע שלנו. ידע מייצר תוצאות כלכליות וחדשנות מעצבת את העתיד של תעשיית הכדורגל". לבעלי החברות אמר: "אנחנו לא צריכים טכנולוגיה, אנחנו צריכים פתרונות. תקבלו מאיתנו תשומת לב אם תבינו בצורה ברורה את האתגרים של תעשיית הכדורגל. ברצלונה תשמע כל הצעה טכנולוגית שתעזור לה לנהל חווית צפייה".

סוברינו סיכם: "תעשיית הכדורגל היא מקום נהדר לחדשנות וסביבה מצוינת להטמיע את החידושים באופן טבעי. כדורגל מעורב בהמון סקטורים, אבל המציאות דורשת שינוי חשיבה. למשל, עסקת החסות המסורתית מתה ואנחנו מרגישים את זה על בסיס יומי. מצד שני, מועדוני כדורגל הם כלי נהדר ליישום אסטרטגיה (של הספונסר). בברצלונה החלטנו על אסטרטגיית חדשנות פתוחה. אנחנו מוכנים לשתף, יש לנו יתרונות במתקנים ואנחנו יכולים לתרום לחברות שיוכלו ליישם את האסטרטגיה שלהן על ידי שיתוף פעולה עם המועדון". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי