צפו: טננבאום שבר את השיא, 0:1 למכבי ת"א על ק"ש

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי

האלופה ניצחה בפעם החמישית ברציפות בזכות פנדל מוצלח של כהן, השוער ניפץ את רצף הדקות הארוך ביותר ללא ספיגת שער. קארצב וגולן הורחקו אצל המארחת

(גודל טקסט)

בלי להציג כדורגל מבריק, מכבי תל אביב השיגה הערב (שבת) את ניצחונה החמישי ברציפות בליגה, כשגברה 0:1 בחוץ על קריית שמונה. יונתן כהן, המצטיין בשורות הצהובים, כבש את שער הניצחון בבעיטת עונשין מ-11 מטרים בדקה ה-33, אך מה שייזכר מהמשחק יותר מכל הוא שיא הדקות ללא ספיגה שקבע הערב דניאל טננבאום. בחלוף 11 דקות משריקת הפתיחה, שוער האלופה השלים 1004 דקות רצופות בהן שמר על רשת נקייה ובכך שבר את שיאו של גיורא אנטמן, שהחזיק מאז עונת 1988/89.

קבוצתו של ולדימיר איביץ' התקשתה לייצר מצבים בחצי השעה הראשונה, אבל זיו מורגן גאל אותה מייסוריה כשעצר כדור בנגיעת יד ברחבה ואפשר לכהן לכבוש. האחרון הצליח גם להכפיל את התוצאה בדקה ה-41, אך השער נפסל לאחר ששופט המסך הבחין בכך שעידן נחמיאס הרחיק את הכדור לפני שעבר את הקו. למעשה, כהן היה אחראי לכל ההזדמנויות אליהן הגיעה מכבי תל אביב ויכול היה להשלים שלושער, אך נעצר פעמיים בעמוד.

מנגד, קריית שמונה רשמה את הפסדה השלישי ברציפות, בעיקר כי לא השכילה לנצל יכולת לא מרשימה מצד היריבה. הצפוניים מיעטו בעצמם להגיע למצבי הבקעה ואת הטוב ביותר שייצרו החמיץ מוחמד שכר מקרוב. הקבוצה של קובי רפואה תנסה להתאושש ביום שלישי הקרוב, כשתתארח אצל מכבי נתניה, אך תיאלץ להסתדר ללא עדן קארצב ושי גולן שראו הערב את הכרטיס האדום.



שבר את השיא. דניאל טננבאום (מאור אלקסלסי)
שבר את השיא. דניאל טננבאום (מאור אלקסלסי)


הרכבים
קריית שמונה: דזוגאס ברטקוס, זיו מורגן, אורי דהן (קיליאן שרידן, 62), עידן נחמיאס, מרקוס דיניז, אמיר בן שמעון, עדן קארצב, עומר לקאו, סילאס דה סילבה (שי גולן, 83), איסמעיל ריאן (ג'יימס אדני, 69), מוחמד שכר.


מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדראה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סאבוריט, דן גלזר, אייל גולסה (אבי ריקן, 81), דור מיכה, מתן חוזז (שחר פיבן, 60), יונתן כהן, איתי שכטר (ארון שוינפלד, 76).


הבעיטה של יונתן כהן בדרך אל הרשת (מאור אלקסלסי)
הבעיטה של יונתן כהן בדרך אל הרשת (מאור אלקסלסי)

מהלך המשחק
פחות מארבע דקות משריקת הפתיחה, השופט דניאל בר נתן שרק לבעיטת עונשין לזכות הצפוניים לאחר שבן שמעון נפל ברחבה, אך לאחר בדיקה ב-VAR הבחין בהתגסות הגסה, ביטל את הפנדל ושלף צהוב למגן. בדקה ה-11 דניאל טננבאום השלים 1004 דקות רצופות ללא ספיגת שער וניפץ את שיא כל הזמנים, כפי שצוין לעיל, אך נדמה שמרוב שמכבי תל אביב התרכזה בהגנה, היא שכחה לתקוף ובחצי השעה הראשונה לא נרשמו מצבים.


בדקה ה-31 זיו מורגן הגיע לעזרתה של האלופה, כשעצר הגבהה של יונתן כהן בנגיעת יד ברחבה והעניק לאורחים פנדל. כהן ניצל זאת כדי להבקיע את ה-0:1 לזכות מכבי תל אביב. בדקה ה-41 כהן הבקיע שער נוסף, אך שופט הווידאו הבחין בכך שהכדור הורחק לפני שעבר את קו השער במלוא היקפו והתוצאה נותרה בעינה. רגע לפני סיום המחצית, ברטקוס מנע מגולסה להכפיל את היתרון כשהתעופף בצורה נהדרת והדף בעיטה טובה של הקשר לקרן.


יונתן כהן חוגג את שער היתרון (מאור אלקסלסי)
יונתן כהן חוגג את שער היתרון (מאור אלקסלסי)


אחרי עשרים דקות יבשות במחצית השנייה, כהן שחרר את ג'ראלדש באגף ימין, חתך לאמצע וקיבל בחזרה מהפורטוגלי, אבל הבעיטה שלו נעצרה בעמוד. קריית שמונה הייתה קרובה מאוד לשוויון בדקה ה-72: כדור חופשי של קארצב לרחבה הורחק עד לדיניז, שהחזיר בנגיחה לרחבה, נחמיאס לא הצליח להשתלט והכדור נפל אצל שכר, שהיה לבד לחלוטין ורחוק כחמישה מטרים מהשער, אבל טננבאום יצא מצוין ובלם את הבעיטה שלו.


בדקה ה-77 המארחים נותרו בעשרה שחקנים, לאחר שקארצב עצר מתפרצת של היריבה בעבירה והורחק בכרטיס צהוב שני. בדקה ה-89 קיבל כהן הזדמנות נוספת להשלים צמד, כשמכבי תל אביב יצאה להתקפה ביתרון מספרי והקשר קיבל כדור לבד לחלוטין בצד ימין, אך הניסיון שלו נעצר גם הפעם בקורה. דקה לסיום, גם גולן המחליף הורחק באדום ישיר בעקבות תיקול חריף על אנריק סאבוריט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי