קונסטנטין צפוי לפתוח, רוני לוי: "לא מקלים ראש בחדרה"

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

מאמן בית"ר לא מזלזל בחדרה שתגיע ברביעי לטדי (19:45, ספורט3), בקבוצה שוקלים לתת מנוחה לקונטה. גרצ'קין הודה לקהל: "מרגישים בבית בכל משחק", ולא שכח את חביב אוחיון. במועדון כעסו על היחס לאוהדים בבלומפילד

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)
 לאחר הניצחון על הפועל תל אביב בבלומפילד ביום ראשון וכשהתקרבה עד נקודה אחת בלבד להפועל באר שבע השלישית, בבית"ר ירושלים רוצים לצבור מומנטום כשיארחו מחר (רביעי) את הפועל חדרה (רביעי, 19:45, שידור ישיר בספורט3). המאמן רוני לוי דיבר על כובש שער הניצחון נגד הפועל, פרדי פלומיין שחזר לדרך הנכונה, נמנע מלהצהיר לקראת ינואר וגם לא מקל ראש ביריבה. לצידו הגיע מקסים גרצ'קין שמתרגש לקראת המשחק נגד האקסית והתייחס קודם כל לחברו חביב אוחיון.

רוני לוי דיבר על פרדי פלומיין: "הוא עשה הכנה מעולה לליגה ולפעמים שחקנים כשרוניים כמוהו שקופצים מדרגה – הם צריכים לדעת לשלב גם את היכולת הטכנית והכישרון וגם עבודה טקטית וקבוצתית, הוא עשה את זה בתחילת השנה בצורה טובה ופחות בא לידי ביטוי בשערים ובישולים וזה הוריד לו את המוטיבציה לעשות גם וגם. הוא הבין את העניין בצורה ברורה ופשוטה. נציין כי הוא עבר פציעה לא קלה, הוא סובל מכאבים עד עכשיו. במשחק האחרון הוא עשה עבודה טקטית וגם הביא את הכישרון שלו לידי ביטוי ועליו להמשיך".

על חיזוק לקראת ינואר: "כל הזמן יש מחשבות כמאמן וכמועדון –  אתה חושב איך אפשר להשתפר ואיך אפשר להיות יותר טובים אבל כרגע אני מסתכל על המשחק מחר, אנחנו עם הזמן נחשוב מה צריך ואם צריך ואיפה צריך ונעשה את מה שצריך".



רוני לוי. חושב רק על המשחק הקרוב. (מאור אלקסלסי)

חדרה מגיעה למשחק במצב בעייתי – יתרון לבית"ר: "קודם כל הרבה קבוצות נכנעו ככה למכבי חיפה וזה לא משהו חריג. אתה לפעמים לא יודע איך קבוצות יגיבו לסיטואציה כזו – יותר אנרגיה ומוטיבצייה או לפחות. אנחנו מכבדים כל יריבה ובטח את חדרה אבל אנחנו מתרכזים בעצמנו ונצטרך לעשות את הדברים כמו שצריך ואני מאמין שיהיה בסדר".

מקס גרצ'קין נשאל האם זה שבוע קריטי לבית"ר ודיבר על חביב אוחיון: "קודם לפני הכדורגל אני רוצה לדבר על נושא חשוב,  שחקן חשוב שהוא חבר מאוד קרוב שלי, חביב אוחיון – אני רוצה לאחל לו החלמה מהירה ובשם כל המועדון. לגבי השאלה – תראה אני לא רוצה להיכנס לכותרות. פתחנו את העונה בצורה לא פשוטה ואז צברנו נקודות. אנחנו לא הולכים רחוק אלא מתקדמים ממשחק למשחק וכרגע המשחק מחר  – שלוש הנקודות האלה מאוד חשובות לנו".

היכולת עד עכשיו: "אני מרוצה מהיכולת העונה אבל תמיד יש איפה להשתפר ולהתקדם אבל בסה"כ הכללי גם ברמה האישית וגם ברמה הקבוצתית וגם האווירה והמקצועיות – כולנו בדרך הנכונה".


חביב אוחיון. גרצ'קין לא שוכח אותו (דני מרון)

ההבדלים בין בית"ר וחדרה: "אני לא מחפש הבדלים, אני מודה להפועל חדרה על השנה הנפלאה שחווינו ביחד, כולי אסיר תודה. התחברתי לבית"ר ירושלים מהר מאוד, אני מרגיש בבית ומאוד מצפה למשחק מחר".

לחץ בקבוצה גדולה לעיני מגרש מלא: "קודם כל אני חייב לציין לטובה את הקהל שלנו שגם במשחקי חוץ וגם בבית נותן אווירה אירופית לכל דבר, אווירה מדהימה. אני יכול להגיד שכל משחק הוא משחק בית מבחינת התחושה. לגבי הצ'אנס – המועדון הולך בכיוון טוב, שיתוף צעירים שנותנים צ'אנס והצעירים לוקחים את ההזדמנות. הצעירים משקיעים ונותנים את הנשמה ומקבלים דקות בצדק".


על פי האימון המסכם שנערך היום (שלישי), נראה כי רוני לוי לא יערוך שינויים בהרכב. יחד עם זאת, נשקלת אפשרות להעניק מנוחה לאנטואן קונטה ולאפשר לשי קונסטנטין לפתוח במקומו. קונטה עלה למשחק האחרון כשהיה ספק אם ישחק בגלל פציעה ולכן נשקלת אפשרות לא לסכן אותו. רוני לוי לא תרגל את ה-11 שלו. פרדי פלומיין ערך אימון מלא. ייתכן שתמיר עדי ייקח גם הוא חלק במשחק. איינבינדר, מוחמד וקינדה ימשיכו לפתוח.

הרכב משוער: איתמר ניצן; שי קונסטנטין, דיוגו ורדסקה, טל בן חיים, מקס גרצ'קין; דן איינבינדר, עלי מוחמד, גדי קינדה, פרדי פלומיין (תמיר עדי), ליוואי גרסיה; שלומי אזולאי.

 

שי קונסטנטין. עשוי לפתוח (אריאל שלום)

בנושא אחר, במועדון שיגרו מכתב למנהלת הליגה בעקבות התנהלות לקויה ואינה מכבדת כלפי אוהדי הקבוצה בכניסה לאצטדיון בלומפילד, כך לפי דברי המועדון. בבית"ר טוענים כי "היה לחץ גדול בכניסה לאצטדיון ללא שום סיבה", ושהמידע מתבסס על תמונות וסרטונים. "נוצר תור ארוך גם לאוהדים שהגיעו שעה לפני המשחק", וגם מהיחס של כוחות האבטחה במועדון לא היו שבעי רצון והרגישו כאילו הגיעו לקרב.


אחת מאוהדות הקבוצה כתבה למועדון ותיארה את אשר התרחש: "אני עומדת איפשהו במעגלים החיצוניים של התור, רק אלוהים יודע מאיפה נכנסים לקראת הבידוק. מתחילים להיערם עוד ועוד אנשים אני כבר לא במעגל החיצוני, הפכתי למשהו באמצע כזה. דחיפות, לחץ, חום, אין אוויר… דרכו עליי, נתלש לי שיער מהראש, אני כבר לא מדברת על הכאב העצום שהיה לי בגוף כי אני מחוצה על גדר ברזל, הגוף שלי נכנס לסטרס רציני… שוטר שזיהה את המצוקה שלי הצליח למשוך אותי החוצה אבל אני פשוט לא יכולתי לעמוד כי הרגליים שלי רעדו בטירוף. מי שהיה מסביבי הבין שאני במצוקה. לא יכולתי לנשום. הרגשתי שאני עומדת להתעלף כל רגע".


האוהדת המשיכה: "עכשיו אני שואלת כזה דבר, למה?!?! למה הכניסה למגרש במגרש שעבר שיפוץ לנוחיות, ואמור לספק חווית כדורגל לאוהד שמגיע והדברים מתנהלים בצורה כזאת מרושלת וחסרת אחריות?". "יש לציין כי זוהי לא הפעם הראשונה בה אנחנו נתקלים בתלונות כנגד ההתנהלות במגרשים", סיכם במכתב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי