אצילי צפוי לפתוח, איביץ': "לא לנצח בדרבי ולזכות באליפות? זה בסדר מבחינתי"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

הכל כבר מוכן: האלופה תפגוש את היריבה העירונית לדרבי ראשון בבלומפילד מאז 2016. גלזר: "אני במכבי ת"א מגיל 6, יודע מה המשמעות". המאמן: "להפועל יש הגנה חזקה ומסודרת". שחקן הכנף יחליף את חוזז?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
מכבי תל אביב ממשיכה בשלה – היא מנצחת על ה-0 ומוליכה את טבלת ליגת העל אם כי מכבי חיפה לא נותנת לה לברוח. לאחר הניצחון 0:1 על עירוני קריית שמונה ביום שבת, הצהובים יפגשו מחר (רביעי, 20:15) את הפועל ת"א בדרבי הגדול של תל אביב כשיחסי הכוחות ברורים. כמו כן, מדובר בדרבי ראשון במגרש שכה מזוהה עם הקבוצות לראשונה מאז עונת 2015/16. מצד שני, המוליכה זוכרת היטב כי לא הצליחה לנצח את האדומים בשני משחקי הדרבי בעונה שעברה.


המאמן ולדימיר איביץ' צפוי לבצע לפחות שינוי אחד מההרכב שפתח בקריית שמונה, כשעומר אצילי, שלא שותף במשחק האחרון, אמור לתפוס את מקומו של מתן חוזז בשלישייה הקדמית. שחקן נוסף שנמצא בתמונת ההרכב הוא ארון שוינפלד, שמתחרה עם איתי שכטר על המקום בחוד ההתקפה. ההגנה תורכב, כרגיל, מאנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור ואנריק סבוריט, כשבקישור יעלו דן גלזר, אייל גולסה ודור מיכה.


הרכב משוער: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, אייל גולסה, דור מיכה, עומר אצילי, יונתן כהן, איתי שכטר (ארון שויינפלד).




יערוך בכורה בהרכב העונה? עומר אצילי (אודי ציטיאט)

 

למסיבת העיתונאים הגיעו איביץ' ודן גלזר. השניים דיברו על משמעות הדרבי, מצב הפצועים, על רצף המשחקים ללא ספיגה, הכושר הנוכחי של הקבוצה. גלזר דיבר תחילה על משמעות הדרבי: "אני במכבי תל אביב מגיל 6, ידוע לי מה המשמעות של דרבי. לאוהדים ולעיר, אבל בסוף זה עוד משחק ואנחנו רוצים לקחת שלוש נקודות".


'הבונקר' של הפועל תל אביב: מדובר בקבוצה קשה, הם עומדים מאחורה בצורה מסודרת. ראיתי אותם בשני המשחקים האחרונים, הם עומדים בצורה טובה מאוד. ברוב המשחקים השנה שיחקנו נגד הגנות צפופות ועשינו את זה רוב הזמן בצורה טובה. גם מחר נצטרך לעשות את זה. 


המיקום של הפועל בטבלה: "לא שיחקתי אז, הייתי ילד והבאתי כדורים. דרבי זה משחק מיוחד עבור כל אוהד כדורגל ישראלי עם אווירה מיוחדת. אני לא יודע אם צריך להתייחס למיקום של הפועל, דרבי זה תמיד קשה". 



דן גלזר. מבין את משמעות הדרבי (אריאל שלום)


איך תנצחו את המשחק הזה: "אנחנו צריכים לשחק את המשחק הרגיל שלנו. להיות אגרסיביים, לקחת כדורים ראשונים ולהראות שאנחנו רוצים לנצח יותר מהיריב. אני מקווה שנעשה את זה".


רצף המשחקים ללא ספיגה: "אנחנו עובדים המון, עושים אסיפות טקטיות וכל שחקן יודע מה לעשות בכל רגע נתון. אנחנו פשוט מאומנים".


מחזור אמצע שבוע: "אני אישית מאוד אוהב משחק באמצע שבוע, אין הרבה אימונים וישר עוד משחק, זה כיף. נצטרך להשתמש בכל הסגל שלנו, זה לא יהיה פשוט לשחק שני משחקים בארבעה ימים, אבל יש לנו סגל גדול והמון שחקנים איכותיים, אני בטוח שכל מי שמשחק יספק תפוקה". 


רמת המשחק: "אתמול סיכמנו את המשחק, ראינו את הוידאו. לא שיחקנו טוב נגד ק"ש, אנחנו לא בורחים מזה, לא כך אנחנו רוצים לשחק. אבל ניצחנו ולקחנו שלוש נקודות במשחק חוץ מאוד קשה, את זה ניקח קדימה וננסה להשתפר במשחק הבא".


מכבי חיפה: "העובדה שמכבי חיפה קרובה אלינו לא גורמת לנו להיות מוכנים בכל משחק. גם שנה שעברה שהפער היה גדול הגענו דרוכים לכל משחק כי ידענו שמי שלא יתן 100% הוא לא ישחק. יש פה תחרות גדולה מאוד על ההרכב וכולם רוצים להראות למאמן שמגיע להם לשחק. זה מה שמוביל אותנו". 


דניאל טננבאום: "כולנו אוהבים את מה שהוא עושה ויודעים כמה הוא עבד בשביל להגיע למקום הזה. הוא היה שוער שני ושלישי והמשיך לעבוד קשה, אני מאוד שמח בשבילו.




גלזר: "כולנו אוהבים את מה שטננבאום עושה". (דני מרון)


לאחר מכן, ולדימיר איביץ' דיבר: "אני לא קורא עיתונאים או באינטרנט. זה דרבי, משחק קשה, כולנו רוצים לנצח אותו. האוהדים, השחקנים והצוות המקצועי. כולנו יודעים מה משמעות המשחק הזה. התכוננו בדרך הכי טובה שאנחנו יכולים, אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות ואיך אנחנו רוצים להיראות כמו בכל משחק. בסוף זה משחק על 3 נקודות. אנחנו חייבים לתת את המיטב ולעשות הכל כדי לנצח".


העובדה שהפועל ת"א אנדרדוג: "אין יריבות חלשות. שיחקנו נגד קריית שמונה וראינו שכל משחק קשה לנצח. זה לא קל לנצח, בסוף שתי קבוצות משחקות ושתיהם רוצות לנצח, לא משנה אם זה דרבי או לא. אנחנו נעשה את המקסימום כדי להשיג שלוש נקודות". 


הדרבי התל אביבי בהשוואה לדרבים אחרים: "זה מאוד דומה. האווירה פה ובסרביה היא מאוד דומה כי יש את שני מחנות האוהדים. ביוון זה רק אוהדים ביתיים אז זה שונה. אני בטוח שהאווירה תהיה פנטסטית מחר ושהשחקנים שלי יהיו מוכנים".


הכנה שונה לדרבי: "אולי בדרבים הראשונים שלי, כשהייתי צעיר, הכנתי את הקבוצות בצורה שונה, אבל עם הניסיון אתה מבין שזה עוד משחק על שלוש נקודות, אסור להתייחס לאוהדים או לאווירה, צריך לנצח".



איביץ'. מעדיף אליפות על דרבי (אריאל שלום)


ההרכב איתו יעלה: "אנחנו נראה, יש לנו הרבה שחקנים איכותיים. חלקם משחקים, חלקם פחות, אבל אני בטוח שכל אחד בסגל מוכן להיכנס למגרש ולתת את המקסימום כדי לנצח". 


הפועל תל אביב: "יש להם חוליית הגנה חזקה ומסודרת, מדובר בקבוצה מסוכנת, אולי הם לא בעונה טובה כל כך אבל לרוב מדובר בקבוצה גדולה ואנחנו יודעים שנצטרך לתת 100% במשחק הזה. אין לי ספק שהם יתנו את המקסימום כדי לנצח". 


העובדה שעדיין לא ניצח דרבי: "זה לא השפיע. אין לי בעיה לא לנצח בדרבי אבל לנצח באליפות. אבל אנחנו רוצים לנצח כל משחק, ובעיקר את הדרבי. זאת העבודה שלנו, זה מה שאנחנו צריכים ורוצים לעשות. אנחנו רוצים לבוא עם הגישה הזאת לכל משחק וכל דרבי". 


סבוריט: "בהתחלה זה היה נראה מדאיג, אבל הוא בסדר וכשיר".


מכבי חיפה: "אנחנו כאן כדי לדבר על הדרבי, לא על קבוצות אחרות". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי