איוניר לקראת הדרבי: "מי שחושב שלהפועל אין סיכוי, שישכח מזה"

מוטי איווניר
מוטי איווניר | צילום: ערן לוף

המאמן, שמכיר את שתי הקבוצות של תל אביב מבפנים, התראיין ל-103FM וטען שהקרב ביניהן פתוח ("במשחקים האלו כולם רצים יותר, המשמעת הטקטית עובדת אחרת"), אך הבהיר על האדומים: "לא שווים יותר מגול"

(גודל טקסט)

למרות שמכבי תל אביב רצה בעונה שעברה לאליפות היסטורית והשאירה אבק לשאר הליגה, את היריבה השנואה הפועל היא לא הצליחה לנצח בשני הדרבים בין השתיים. מחר (רביעי, 20:15) ייפגשו השתיים לדרבי הראשון של עונת 2019/20. אחד שאימן את שתי הקבוצות ואף שיחק בלא מעט דרבים כשחקן, מוטי איוניר, התראיין הערב ל-103FM וסיפק פרשנות לקראת המשחק הגדול.

מאמנה של הפועל אשקלון פתח את דבריו בניתוח הסיכויים של כל קבוצה: "אני לא מאלה שמתעסקים בקלישאות ולא אגיד את זו שכולם אומרים, אבל בדרבי לא משנה מאיפה באת ומה המיקום שלך. הכל יכול להיות. כל מי שחושב שלהפועל אין סיכוי, יכול לשכוח מזה. לא צריך להיות גאון כדי לדעת שמכבי ברמה אחרת וקבוצה טובה יותר, אבל גם בעונה שעברה היא לא ניצחה בדרבי. צפוי לה משחק קשה מחר".

בעיית המגנים של הפועל ת"א: "פירסמן ואבו עביד לא הבעיה. אבו עביד עבר בהרבה מועדונים טובים והיה יציב, גם אם הוא לא כוכב גדול, יש לו מה לתרום. לפירסמן יש עליות וירידות, אבל זה לא ייפול על שחקן או שניים אלא על כל הקבוצה. בדרבי כולם רוצים יותר ורצים יותר, המשמעת הטקטית עובדת אחרת ואי אפשר לדעת איך המשחק יתפתח. אולי הפועל תיתן מחר גול מוקדם?".

מכיר את שתי הקבוצות מבפנים. איוניר בתקופתו בהפועל ת
מכיר את שתי הקבוצות מבפנים. איוניר בתקופתו בהפועל ת"א (עדי אבישי)

איוניר נזכר בסיפור מתקופתו כשחקן הצהובים: "כששיחקתי במכבי, הגענו לגמר גביע מול הפועל בשבוע שבו הם לקחו אליפות. עשרה ימים לפני כן, הפסדנו 10:0 למכבי חיפה בליגה. היינו בלובי בין חדרי ההלבשה באצטדיון רמת גן, הפועל הגיעה והשחקנים ירדו מהאוטובוס עם כפכפים, איך שראיתי את זה, אמרתי 'לקחנו את המשחק'. הסתכלו עליי בהלם, אבל מי שיורד ככה מהאוטובוס יפסיד את המשחק וכך גם היה. הם חשבו שהם רק באים לקחת את הגביע ולא יהיה משחק. לכן אני אומר שאין חוקים".

איך הפועל יכולה לנצח: "משחק ההגנה שלה הוא מפתח למשחק, אי אפשר לנצח את מכבי תל אביב בלי זה. קלינגר מספיק מנוסה. כשקבוצה מתגוננת היא עושה זאת עם 10 שחקנים, בכדורגל המודרני חלוצים יורדים לשמור על קשרים אחוריים, גם בקבוצות הגדולות. כדי לקחת נקודות, הפועל תל אביב תצטרך לעשות הגנה גדולה מחר".

גם קלינגר מכיר את שתי הקבוצות. יצליח לעצור את מכבי? (אריאל שלום)
גם קלינגר מכיר את שתי הקבוצות. יצליח לעצור את מכבי? (אריאל שלום)

האם עדיף לאדומים להסתגר מאחור בחצי השעה הראשונה: "הפועל צריכה לבוא מוכנה ל-90 דקות, לא רק לעבור את חצי השעה הראשונה. אולי כדאי להתחיל קצת יותר זהיר, לא לשלוח הרבה שחקנים קדימה. אין להפועל מה להפסיד מחר".

הפערים המקצועיים: "לא יודע אם הם משמעותיים, רק פעם אחת ראיתי 90 דקות של מכבי וזה היה המשחק הכי טוב שלה, בניצחון 0:3 על הפועל חיפה בבלומפילד, אך הם לא נראו כך במשך כל העונה".

איך הפועל תל אביב תצליח להבקיע: "יש לה בעיה בחלק ההתקפי וזה די ברור ובולט, בגלל זה אמרתי שאם היא תצליח לנצח או לעשות תוצאה טובה, זה יהיה דרך ההגנה. הפועל שווה גול אחד ולא יותר, אולי דרך מצב נייח או התקפה מתפרצת. היא לא יכולה לנצח 2:4 או 1:3, רק 0:1. הפועל צריכה להרחיק את מכבי ממצבי הבקעה במרכז המגרש, כך שהיא צריכה לשלוט בקישור. בחלק הקדמי, כשדמארי לא בריא וגם בוזגלו והירש פצועים, יש בעיות והם יצטרכו לפתור אותן. מה שראיתי במשחק האחרון לא היה כל כך טוב".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי