עמוס על דברי ריאן: "אנחנו תכף ב-2020, הגיע הזמן שנתקדם"

דני עמוס
דני עמוס | אריאל שלום

שוער נתניה הגיב לקריאות ההומופוביות שספג לכאורה מקשר ק"ש: "אסור שזה יקרה במגרשים". דראפיץ' לקראת מכבי ת"א: "אנחנו צריכים נקודות. איביץ' לא מרוצה? אולי הוא מנסה להרדים אותנו". גיאורבלידזה עשוי להצטרף

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה התאוששה מפתיחת העונה הנוראית שלה ויצאה לדרך חדשה, עם שלושה ניצחונות רצופים במשחקים האחרונים. בשבת הקרובה תנסה הקבוצה מהשרון להמשיך במומנטום, כשתפגוש את האלופה מכבי תל אביב ותנסה להפתיע אותה במגרשה הביתי.

הערב (חמישי) הודיעה הקבוצה כי השחקן גוראם גיאורבלידזה, מגן שמאלי בן 24, ינחת מחר בארץ וייבחן במועדון החל מיום ראשון, כשהוא עשוי להחליף את בורחה הררה המאכזב. עוד קודם לכן נערכה מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ' והשוער דני עמוס.

"אנחנו עדיין נלחמים על הנקודות שהפסדנו בתחילת העונה", אמר דראפיץ' בהתייחס לתקופה הטובה של קבוצתו, "אנחנו עדיין עם 15 נקודות ורוצים להיות בצמרת ובפלייאוף העליון. זה שהשגנו שלושה ניצחונות, רק מכפר על פתיחת העונה".

היציאה מהמשבר: "אני מכיר את חייו של המאמן מגיל 25. הגעתי לפה וראיתי כמה קשה להיות כדורגלן או מאמן. שופטים אותך על המשחק וזה לא משנה איך אתה מתאמן, מתנהג או מתנהל. אנחנו חיים לפי הנקודות. ידענו שיש לנו משהו בריא וטוב. כל המערכת הייתה לחוצה לקחת נקודות ואני שמח שזה קצת התהפך. אנחנו עדיין במרדף אחרי הנקודות".


"זה שהשגנו שלושה ניצחונות רק מכפר על פתיחת העונה". דראפיץ' (אריאל שלום)

על מכבי תל אביב: "מישהו יכבוש מולה בסופו של דבר. אתמול אמרתי לעצמי שאולי אנחנו נהיה אלה שננצח אותם. אנחנו צריכים נקודות ולא מעניינים אותנו השיאים שלהם. אנחנו לא באים להוכיח למישהו".

מצבת הפצועים: "(פאטוס) בצ'יראי לא פתח גם נגד הפועל חיפה וגיא (מלמד) ויונס (מלאדה) היו בסדר גמור. לגבי דני (עמוס)? אני מכיר אותו והוא לא יעזוב אותי במשחק כזה. יונס יהיה בסדר, היו לו התכווצויות. ישחקו ה-11 הכי טובים שיש".

מערכת היחסים שלו עם איביץ': "דיברתי איתו כשעברנו לשחק עם שלושה בלמים והבטחתי לו שנגדו לא אשחק במערך כזה. אמרנו שנדבר אחרי המשחק. מכבי בליגה אחרת? היא קבוצה של מאמן שמזכירה לי את התקופה עם רוני לוי במכבי חיפה, עם דירסאו ובוקולי, שהיינו מאוד ממושמעים וקשים. כשהכשרון שם יתפרץ יידעו לעשות דברים טובים גם בהתקפה. כל מאמן רוצה לתת לשחקנים את ההרגשה שיהיו מחויבים גם אם הם מנצחים. אולי הוא מנסה להרדים אותנו בזה שהוא אומר שהם לא משחקים טוב, אבל אני יודע ממנו שהוא מרוצה".

יצאו לדרך חדשה. שחקני נתניה חוגגים נגד ק
יצאו לדרך חדשה. שחקני נתניה חוגגים נגד ק"ש (אריאל שלום)

שוערה של נתניה התייחס לקריאות ההומופוביות שספג מקשר עירוני קריית שמונה איסמעיל ריאן, עליהן פורסם בספורט1: "זה עשה לי לא טוב. זה גרם לי להבין שאנחנו עדיין חיים בחברה שיש בה דיבור נגוע. מבחינתי הומופוביה או גזענות, או כל פגיעה בבן אדם או מיעוט, זה דבר אסור. אני מבין שיש עצבים ורוצים לנצח, אבל אנחנו צריכים להישאר בני אדם. אתה לא יכול סתם לזרוק מילים באוויר בלי משמעות".

עמוס המשיך: "אם חס וחלילה הייתי אומר אמירה גזענית, הייתי מקבל על הראש. אם יש הערות הומופוביות במגרש, זה צריך לקבל טיפול מכלל המערכת ולא להגיד 'זו רק הומופוביה'. אסור שזה יקרה במגרשי הכדורגל. אנשים מסתכלים עלינו ומעריצים אותנו ואנחנו צריכים להוות דוגמא. אני חלק מהנבחרת לאחריות חברתית שמטפלת בנושא הזה. גם מכבי נתניה חרטה על דגלה התנדבות בקהילה ועזרה לאוכלוסיות חלשות. זה חייב לצאת מהכדורגל ומהחברה שלנו. אנחנו תיכף ב-2020 והגיע הזמן שנתקדם".


"אנחנו תכף ב-2020 והגיע הזמן שנתקדם". עמוס כועס (אריאל שלום)

על כך שריאן הכחיש את ההאשמות: "אני לא מצפה מבן אדם לבוא ולהודות ולהגיד תתנו לי עונש. אני שמעתי את זה וכך גם השחקנים שהיו סביבי. רועי השופט טען שהוא לא שמע ואני מכבד אותו. אני כן מקווה שאם שופט ישמע דבר כזה, או כל אדם שיש לו את הסמכות, הוא ישים את הדגש. חייבים להוקיע את זה. אני לא כועס על ריאן, חבל שהוא אמר את זה אבל אני מקווה שמזה נלמד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי