ההצגה הכי הזויה בעיר: מכבי תל אביב כל כך יעילה, שאין כאן אפילו אתגר

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

אם בהילוך ראשון הקבוצה של איביץ' - בלי כמה שחקני מפתח - מביסה 0:3 את היריבה הכי מרה שלה, איך אפשר לדבר על תחרות? מכבי חיפה שוב איבדה נקודות, ולקלינגר יש עוד הרבה עבודה. וגם: חייבים להוקיע את המתפרעים

(גודל טקסט)

בחזרה לדרבי הראשון בבלומפילד החדש קיבלנו את ההצגה הכי טובה בעיר אבל לא פחות – הכי הזויה בעיר!

הדרבי התל אביבי כדרכו יודע כמעט תמיד לספק לנו את האמוציות, הרעש והצבע של שניים מהקהלים המלהיבים והססגוניים בישראל, אבל לזה לא ציפינו. מכבי של השנים האחרונות אמנם שוברת את השיאים של עצמה ושל כל הליגה הזו ובכל פעם מצליחה להציב רף חדש – אבל לנצח דרבי בצורה כ"כ משכנעת, 0:3, כאשר היא משחקת ביכולת בינונית ומטה ובלי כמה מהשחקנים המובילים שלה (עטר, דור פרץ, ייני, אמאדור וזה עוד מבלי לספור את ניקוליץ' שיש מי שיודע לספר ששווה לקהל הצהוב לחכות לחזרתו לכשירות) זה לא פחות מהזוי. אין מילה אחרת!

היכולת של המאמן הסרבי המצוין להביא את השחקנים שלו לרמת מוכנות, תיאום, עמידה על המגרש ומשמעת כה גבוהות היא המפתח להצלחה של מכבי תל אביב. המאמן הצהוב מוכיח שאפשר להרוג את היריבה שלך לאט ובסבלנות, כמעט מבלי להכאיב וזה גם בכלל לא משנה מי עולה בהרכב, מי מחמם את הספסל, מי פצוע ומי פשוט לא בסגל כי הוא לא מספיק טוב עבור המאמן – האלופה פשוט יעילה מדי בהתקפה ומושלמת בהגנה (אפס שערים מתחילת העונה – שיא עולמי). המכונה המשומנת של איביץ' יכולה לשחק בצורה חלשה אבל לשלוט, לבעוט רק שלוש פעמים לשער אבל לנצח 0:3 – וזה, רבותיי, סימן מובהק לאליפות נוספת בדרך. אין מה לומר, יש קלישאות שלעולם לא יתיישנו – אם הקבוצה שלך כ"כ יעילה שהיא משחקת בהילוך ראשון – אתה יכול להתחיל לחייך.

איביץ'. המכונה המשומנת שלו שולטת גם במשחק חלש (אריאל שלום)
איביץ'. המכונה המשומנת שלו שולטת גם במשחק חלש (אריאל שלום)

כששליש מהעונה כבר מאחורינו, נראה שהקבוצה היחידה שתוכל לאיים על אליפות נוספת של מכבי בשלב זה היא מכבי חיפה – ששוב איבדה נקודות בבית לקבוצה נחותה ממנה (תיקו שלישי העונה). ייתכן שמרקו בלבול פשוט לא מצליח לעמוד בלחץ? ימים יגידו, אך ההימור שלי הוא שמכבי חיפה שנראתה מצוין בשבועות האחרונים תישאר בסביבה עד המפגש השני העונה בין הקבוצות בסמי עופר, עוד חודש מהיום – אז הדברים יתבהרו ונוכל לדעת מאיזה חומרים עשויים הירוקים.

בצד האדום של העיר אין חדש, ונראה כי ייקח זמן לקלינגר להכניס את הרעל החיובי (מישהו אמר מכביזם?) הדרוש לקבוצה להרים את עצמה למקומות מהם לא יורדים ליגה. למאמן החדש של האדומים יש את כל הכישורים הנדרשים לעשות את זה, כמו גם את הניסיון הנחוץ כ"כ לקבוצה שנראית כבויה עוד לפני שמתחילה העונה, אבל השאלה הגדולה היא מה הם מתכננים שם בינואר – עם סגל השחקנים הנוכחי גם לקלינגר יהיה מאוד לא פשוט להימנע מפלייאוף תחתון או אפילו גרוע מכך. הדבר היחיד שיכול לנחם את הפועל בשלב זה הוא שיש לפחות שתיים-שלוש קבוצות אחרות לא פחות חלשות ממנה בליגה שלנו.

אז בדרבי הזה היו לנו שערים, היה פנדל, היה VAR, היו קהלים חמים אבל אי אפשר להתעלם מדבר אחד חמור שלמזלנו הסתיים בלא כלום – ההתנהגות הברברית של כמה פרחחים בקהל של הפועל, שהחליטו לשרוף כיסאות מסיבה לא ברורה, היתה יכולה לעלות לכולנו ביוקר. כמה פעמים הסיפור הזה יחזור על עצמו? כל פעם מדובר בקבוצה אחרת ובקהל אחר, והאמת היא שזה לא משנה מי הקהל ומה הסיבה – דינם של הטיפשים האלו חייב לכלול עונש כספי כבד, תיק פלילי ומניעת כניסתם למגרשי הכדורגל לכמה שנים טובות. יש לנו כדורגל ישראלי שאנחנו אוהבים וגם אם הוא לא הכי איכותי בעולם – זה שלנו. הרוב השפוי של הקהלים בישראל חייב להוקיע מתוכו את ה"אוהדים" המטורללים שמסכנים את כולנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי