צפו: הפועל חיפה הביסה 0:3 את בני יהודה ועלתה למקום החמישי

עדן בן בסט, שחקני הפועל חיפה
עדן בן בסט, שחקני הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

הקבוצה של סילבס רשמה ניצחון שני ברציפות, מחזיקת הגביע התפרקה. קפילוטו נגח את שער היתרון לפני ההפסקה (45), בן בסט הכפיל (47) לאחר טעות קשה של זובאס, ואראל חתם בפנדל (72)

(גודל טקסט)

הפועל חיפה ובני יהודה נפגשו הערב בסמי עופר במזג אוויר מצוין בקרב גדול על המקום החמישי בטבלה. האדומים-שחורים הגיעו עם ביטחון לאחר הניצחון הדרמטי על סקציה נס ציונה ואילו מחזיקת הגביע הוכיחה שהיא יודעת להתמודד נהדר עם קבוצות הצמרת. אלא שעל אף פתיחה טובה של החניכים של יוסי אבוקסיס, דווקא הפועל חיפה השיגה את הנקודות עם ניצחון 0:3 חשוב כשהיא חולפת על פני הכתומים בטבלה בדרך למקום החמישי, מרחק נקודה אחת בלבד מבית"ר ירושלים לה כמובן משחק חסר.

הקבוצה של אבוקסיס הסתפקה בשני איומים בלבד על השער כאשר דור כוכב רשם החמצת ענק בדקות המוקדמות, וייתכן שההחלטה של המאמן לחזור בדיוק על אותם 11 בפעם השלישית בתוך שבוע – הייתה בעוכריו. כבר בדקה ה-55 המאמן סיים את מכסת שלושת החילופים אך גם הכנסתם של בן אז'ובל ודור ג'אן לא שיפרה את משחק ההתקפה של הכתומים.

המארחת לא אמנם לא הבריקה אך נהנתה משער מצוין של ניסו קפילוטו (45) רגע לפני הפסקה כשהבלם הסתנן מאחורי כולם ונגח מכל הלב לרשת לאחר בישול של גידי קאניוק. בפתיחת המחצית השנייה הקפטן עדן בן בסט שקיבל את המקום בהרכב, דחק לרשת בקלות אחרי השמטה איומה של אמיליוס זובאס (47). בדקה ה-72 כבש גל אראל את השלישי בפנדל וחתם את תוצאת המשחק. גילי ורמוט חזר לשחק לאחר היעדרות ארוכה כשעלה מן הספסל לרבע השעה האחרונה.


שחקני הפועל חיפה חוגגים עם עדן בן בסט (מאור אלקסלסי)

הרכבים
הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, ניסו קפילוטו, בן והבה, ניקולה גולאן, קווין טאפוקו, לירן סרדל (סער פדידה, 69), גל אראל, גידי קאניוק (גילי ורמוט, 76), נס זמיר, עדן בן בסט (ענר שכטר, 84).

בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, אליסון דוס סנטוס, דן מורי, מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, תאמבי סגס (איתן וולבלום, 46), מתיאה ליואיץ', דור כוכב (בן אז'ובל, 54), עמית זנטי, מוחמד גדיר (דור ג'אן, 54).

מהלך המשחק
בדקה השמינית הגיע איום ראשון רציני על השער כשמוחמד גדיר שלח בעיטה חזקה, יסמין בוריץ' הדף לקרן. בני יהודה המשיכה להיות טובה יותר. עמית זנטי עבר את בן והבה בקלילות ושלח מסירה אדירה לדור כוכב אלא שהחלוץ בעט רע ונבלם. 

יוסי אבוקסיס וחיים סילבס (מאור אלקסלסי)

מוחמד גדיר מנסה את כוחו (מאור אלקסלסי)

יסמין בוריץ' קולט. בני יהודה הייתה מסוכנת יותר בפתיחה (מאור אלקסלסי)

דור מלול מול עמית זנטי (מאור אלקסלסי)

עדן בן בסט שקיבל בחזרה את המקום בהרכב ניצל איבוד כדור של בני יהודה ובעט חזק מחוץ לרחבה (18) אך החמיץ במעט את המסגרת. איום ראשון להפועל חיפה. בהמשך המשחק התאפיין בעיקר בקרבות במרכז השדה וללא דיוק של שתי הקבוצות ביציאה קדימה.  בדקה ה-33 כדור קרן מסוכן של בני יהודה כמעט הסתיים בשער של דן מורי אלא שהבלם פספס.

האוהדים בסמי עופר כבר הריחו את השריקה למחצית ואז הגיע השער: גידי קאניוק, אולי הטוב בשחקני הפועל חיפה העונה, שטרם נכנס למשחק, שלח הגבהה נפלאה מצד שמאל, הבלם ניסו קפילוטו נותר חופשי ונגח לקורה ופנימה, 0:1 להפועל חיפה.

שחקני הפועל חיפה חוגגים (מאור אלקסלסי)

כבשו בדיוק בזמן. שחקני הפועל חיפה (מאור אלקסלסי)

יוסי אבוקסיס הגיב מייד בפתיחת המחצית השנייה כשאיתן וולבלום עלה מהספסל במקומו של תמבי סגס, אך השער הגיע מייד מהצד השני. קווין טאפוקו חטף כדור ופרץ קדימה וניסה את כוחו מחוץ לרחבה. אמיליוס זובאס הדף בצורה רעה ועדן בן בסט גילגל לרשת את שער השדה הראשון שלו העונה, 0:2 להפועל חיפה.


אמיליוס זובאס משמיט (מאור אלקסלסי)


עדן בן בסט כובש (מאור אלקסלסי)


יוסי אבוקסיס. סיים את כל החילופים בשלב מוקדם (מאור אלקסלסי)

המאמן ראה שהבור הולך וגדל ושינה את חוד ההתקפה לחלוטין עם חילוף כפוך בדקה ה-54. דור ג'אן ובן אז'ובל עלו לחזק את החוד כאשר מוחמד גדיר ודור כוכב שילמו את מחיר היכולת החדשה. למרות החילופים, דווקא הפועל חיפה כבשה. בדקה ה-73 בן בסט פירגן לקאניוק שבעט גבוה מעל השער אלא שהשופט שרק לפנדל בשל הכשלה של אליסון דוס סנטוס. היות והקפטן כבר כבש, גל אראל שדייק בכל שבעת הפנדלים האחרונים היה זה שקיבל את ההזדמנות וכבש, 0:3 להפועל חיפה.


דור ג'אן מול עדן בן בסט. החלוץ שעלה מהספסל לא הצליח לעזור (מאור אלקסלסי)


גל אראל (מאור אלקסלסי)


שחקני הפועל חיפה חוגגים את השער השלישי (מאור אלקסלסי)

גילי ורמוט חזר לשחק לאחר היעדרות ארוכה כשהחליף את קאניוק בדקה ה-76. הכתומים רצו לפחות שער ניחומים. שמונה דקות לסיום המחליף דור ג'אן בעט עם הפאלש אך בוריץ' הדף היטב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי