צפו בתקציר: מ.ס. אשדוד ובית"ר ירושלים נפרדו ב-2:2 דרמטי

אופיר קריאף, לאונרד אווסו
אופיר קריאף, לאונרד אווסו | דני מרון

אחרי שדין דוד העלה את המארחת ליתרון תוך פחות מדקה, הקבוצה של רוני לוי לחצה והשיגה שוויון מרגלי פלומיין (43). שגיב יחזקאל (60) כבש, אבל גרסיה (89) חילק את הנקודות

(גודל טקסט)

דווקא באמצע התקופה הטובה שלה והטיפוס במעלה הטבלה לחלק העליון באמת, בית"ר ירושלים לא ציפתה להיתקל במשוכה גבוהה באצטדיון הי"א באשדוד. אבל 90 דקות, גשם כבד ורימון עשן מאוחר יותר, הקבוצה מהבירה סיימה הערב (ראשון) רק ב-2:2 עם מ.ס. אשדוד ונותרה במקום הרביעי, כשהפועל באר שבע תוכל להתרחק ממנה מחר במשחק הבית נגד מכבי חיפה.

אשדוד עצמה חיפשה יריבה נוחה לצאת ממנה מהתקופה הרעה (ניצחון ליגה בודד ב-10 המחזורים האחרונים), וכמעט עשתה זאת מול הסגל עמוס הכוכבים של רוני לוי, אלי אוחנה ויוסי בניון. מחצית שנייה מצוינת של הקבוצה הדרומית העניקה לה נקודה יקרה, שלא הספיקה לה כדי להתרחק מהתחתית ולסיים את הסיבוב הראשון בטעם טוב.

הקבוצה של רוני אוואט, שחזר לספסל אם כי השאיר למשה אוחיון את ניהול המשחק, הצהירה על כוונותיה עם שער מוקדם של דין דוד תוך פחות מ-40 שניות, שהיה יותר באשמת בית"ר מאשר בזכות אשדוד. אבל מאותו רגע המארחת נעלמה, נתנה ליריבה להשתלט על המשחק וסמכה בעיקר על רועי משפתי, שהיה במיטבו והדף כדור אחרי כדור של גדי קינדה ושלומי אזולאי. הוא גם עצר פנדל של פלומיין בדקה ה-28, אבל הוא לא הצליח להגיע של הצרפתי רבע שעה לאחר מכן, והקשר קבע 1:1 רבע לפני הירידה להפסקה.

אוהדי בית
אוהדי בית"ר. גשם שוטף באצטדיון הי"א (דני מרון)

המחצית השנייה, כאמור, נפתחה מצוין מבחינת הקבוצה המקומית שלחצה וניסתה להשיג את היתרון, וגם השיגה אותו בדקה ה-60 לאחר מסירה גדולה מאווסו לשגיב יחזקאל והקפצה של האחרון, אבל שוב – מאותו רבע אשדוד לא הגיעה למצבים. התקפה מתפרצת אחת שהיתה יכולה לסגור את המשחק הסתיימה בלי בעיטה לשער, והשחקנים בצהוב-שחור ניצלו זאת. שלום אדרי, שמרגע שנכנס כמחליף לא הפסיק לרוץ, הראה מה הוא שווה עם מהלך נהדר בדקה ה-89 ומסר לליוואי גרסיה, שכבש את שער השוויון הדרמטי.

הרכבים
מ.ס אשדוד: רועי משפתי, זוהר זסנו, ניר ברדע, טימותי אוואני, גיל כהן, סמואל אלבי, לאונרדו אווסו, מוחמד כנעאן, שלומי אזולאי, דין דוד, שגיב יחזקאל.

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, טל בן חיים, אורי מגבו, דן איינבינדר, עלי מוחמד, גדי קינדה, פרדי פלומיין, ליוואי גרסיה, שלומי אזולאי.

מהלך המשחק
לא לקח למשחק הרבה זמן להתעורר. 35 שניות, ליתר דיוק. פלומיין איבד את הכדור במרכז המגרש, אשדוד השתלטה עליו וניסיון מסירה שפגע בדיוגו ורדסקה מצא את דרכו לדין דוד, שבעט מקרוב והעלה את המארחת ל-0:1 מהיר. בית"ר ניסתה להתאושש ולחזור למשחק, ובדקה ה-10 שלומי אזולאי ניסה בעיטה מחוץ לרחבה שהלכה מעל לשער. דאבל פאס נהדר בינו לבין קינדה סיכן שוב את השער של משפתי, שהדף לקרן בדקה ה-22.

שגיב יחזקאל מול אורי מגבו. מאז השער, בית
שגיב יחזקאל מול אורי מגבו. מאז השער, בית"ר שולטת בקצב המשחק (דני מרון)

חמש דקות לאחר מכן קיבלה בית"ר הזדמנות פז להשוות, כשניר ברדע נגע ביד בתוך הרחבה והשופט לירן ליאני הצביע על הנקודה. פרדי פלומיין, שפתח לא טוב את המשחק, ניגש לבעוט – אבל שלח את הכדור לידיים של משפתי שזינק היטב והדף לקרן. בית"ר לא ויתרה, והמשיכה לתקוף – אזולאי הכניס עוד כדור נהדר לקינדה, ששוב נעצר אצל משפתי.

החבורה הירושלמית ללא ספק רצתה את שער השוויון יותר משאשדוד רצתה את ה-0:2, ותעיד על כך כמות הקרנות ב-40 הדקות הראשונות. אבל בבית"ר לא הסתפקו בקרנות, הם רצו שער – ובדקה ה-38 פלומיין קיבל כדור כשהוא בקצה הרחבה, ושלח בעיטה לא חזקה שפגעה בדרך בשחקן אשדוד והטעתה את משפתי בדרך ל-1:1 קריטי, רגע לפני הירידה לחדר ההלבשה.

משפתי. משחק מצוין שלו, לא היה אשם בשער (דני מרון)
משפתי. משחק מצוין שלו, לא היה אשם בשער (דני מרון)

המחצית השנייה לא התברכה באותו קצב כמו קודמתה, אבל אשדוד ניסתה להחזיר לעצמה את היתרון בו החזיקה ב-43 הדקות הראשונות. זה לקח לה רבע שעה, אבל בדקה ה-60 לאונרדו אווסו שלח כדור ארוך לשגיב יחזקאל שהשתלט עליו, חדר לרחבה והקפיץ מעל ניצן את ה-1:2. אבל שוב, במקום לחפש את השער הבא אשדוד התגוננה בדקות הבאות ולמרות שפתחה את המחצית בצורה מצוינת, נעלמה ממרכז המגרש. ליוואי גרסיה ניצל את ההזדמנות כדי לנהל את ההתקפות של בית"ר, אבל שורה של החמצות הובילו את רוני לוי להחליף מערך כדי לנסות להשיג את השוויון. ובדקה ה-89, רגע לפני תוספת הזמן, גרסיה השיג אותו בשער דרמטי נהדר.

עד הסיום בית"ר עוד היתה קרובה לכבוש שוב, כששלום אדרי – שבישל לגרסיה את שער השוויון – הפציץ בבעיטה נהדרת את המשקוף, אבל כשהשריקה נשמעה הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות. אף אחת מהן לא התקדמה בטבלה, אבל שתיהן יכולות להיות מרוצות – ובצורה מוזרה, גם מאוכזבות – מהמשחק הזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי