שחקנים בבית"ר: "לחץ? בינתיים אנחנו במקום הריאלי שלנו"

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

במועדון מסכמים סיבוב, טל בן חיים: "התחרות מול באר שבע משמעותית בכל מקרה". שחקנים ביקרו את אשדוד: "באו לשחק בונקר, עשו לנו את מה שעשו לחיפה עם התקפות המעבר". ומה עם שועה ועטר?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

במהלך הימים האחרונים הזהיר רוני לוי את שחקניו מהנעת הכדור הלקויה בחלק הקדמי. אתמול (ראשון), במהלך התיקו 2:2 נגד מ.ס אשדוד, בית"ר דווקא הגיעה למצבים אבל גילתה שגם בחלק ההגנתי היא חשופה מאוד, מה שהעלה את מפלס הלחץ בדרכם של השחקנים לחדר ההלבשה במחצית. "אשדוד עשתה לנו בדיוק את מה שעשתה למכבי חיפה. היא הסתמכה על התקפות מעבר וחיכתה לנו מאחור, ברור שהם באו לשחק בונקר. במקום להכריע את המשחק בתחילת המחצית השנייה, ספגנו שער בניגוד למשחק", אמר אחד השחקנים הלילה. "חבל, כי התוצאה אתמול עוצרת אותנו אחרי תקופה טובה. אסור שהצמרת הגבוהה תברח לנו. אתה שואל אם יש לחץ? סיימנו סיבוב במקום שהוא די ריאלי עבורנו. כשאתה מסתכל על הסגל של הפועל באר שבע, עם מאזן נקודות דומה, אתה יודע שהתחרות תהיה עד הסוף".

נקודת האור מהמשחק הזה הייתה השערים שסיפקו שחקני הקו, פרדי פלומיין וליוואי גרסיה. במועדון מרגישים כי האחרון נמצא במגמת שיפור ובעיקר מכך שהשניים מבקיעים למרות המשימות ההגנתיות שמטיל עליהם רוני לוי. מהעבר השני, פלומיין ספג ביקורת על הצורה בה בעט את הפנדל.

המשחק אתמול לא ישנה את התכניות עבור המאמן ויוסי בניון, שרוצים חלוץ. ירדן שועה לא קיבל פניה רשמית, אבל בית"ר תפנה אליו אם חיפה תודיע רשמית שהיא משחררת אותו. עדיין לא ברור מה הסכום אותו משה חוגג יסכים להשקיע בשחקן, מכיוון שכבר עתה ברור שחיפה תדרוש קרוב לסכום ההשקעה בו – אחרי שהשקיעה סכום לא מבוטל, כ-1.4 מיליון יורו עבור 60 אחוז מהכרטיס. חלק מאנשי המערכת חושבים ששחקן כמו אלירן עטר יהיה חיוני יותר למערכת, גם מבחינת רמת ההשקעה הכלכלית. אם עטר ישוחרר רוני לוי ירצה להביא אותו, אבל טרם התקבלה החלטה כזאת במכבי תל אביב.


שלום אדרי. בקבוצה חשו פספוס מהבעיטה למשקוף (דני מרון)

בחזרה למגרש. בצוות המקצועי שיבחו את עלי מוחמד וגדי קינדה על המלחמה שהשקיעו בחילוצי הכדור במרכז השדה לפני השער הראשון. רוני לוי אמר בסיום כי הוא חש פספוס בעקבות ההחמצה של שלום אדרי, שבעט למשקוף חמש דקות בתוספת הזמן. עוד קודם לכן, שחקני ההגנה נראו בהלם אחרי השער המוקדם שספגו. אחד מהם הוא הבלם טל בן חיים, שמקבל לאחרונה אשראי רחב מרוני לוי. "כשאתה מקבל גול אחרי 35 שניות, זה לא קל. הגבנו די טוב, הנענו את הכדור טוב, יצרנו מספיק מצבי הבקעה כדי לסיים את המחצית ביתרון של שניים או שלושה שערים", אמר בן חיים. "במחצית השנייה היו איבודים קלים מדי שלנו והם הבקיעו במתפרצת. אנחנו חבורה שאף פעם לא מרוצה ממה שהיא עושה, תמיד שואפת ליותר. היו לנו משחקים לא רעים, אבל גם משחקים פחות טובים ואנחנו שואפים לסיבוב שני יותר טוב".

בן חיים התייחס גם לתחרות מול הפועל באר שבע ולסיכום המשחקים האחרונים ואמר: "אנחנו מצפים מעצמנו ליותר, משחקים מהסוג הזה הם כאלה שבהם אפשר לתת הצהרה. התחרות מול באר שבע היא משמעותית בכל מקרה, אנחנו מאוכזבים מאיבוד הנקודות אבל צריך ללמוד מטעויות. שבע מתשע בשבוע הזה זה לא דבר רע". על מכבי תל אביב בה שיחק בעבר אמר הבלם: "הם עובדים קשה מאוד, עובדים באופן קבוצתי. הם ממושמעים מאוד, אבל אנחנו מסתכלים על עצמנו. שמונה משחקים שמרנו על רשת נקיה. בשאר ספגנו יותר מדי".

גדי קינדה סיכם: "הלכנו אחורה מתחילת המשחק, עשינו טעות, חילקנו להם מתנה. ניסינו לחזור בכל הכוח. שמחים מהנקודה הזאת. הם לא הגיעו להמון מצבים, אנחנו כן. אם נשתפר במסירה האחרונה ונהיה יותר מדויקים נעשה יותר נקודות. רוני לוי דיבר על זה השבוע, אנחנו משפרים את זה. מוזר לי לחזור לאשדוד, אני פה מגיל שש. אני מאחל להם הצלחה". על השבוע שעברה הקבוצה הוסיף: "רצינו להיות הראשונים שלוקחים תשע מתשע, לא הצלחנו אבל לא להפסיד זה גם משהו". על רצונו לבעוט את בעיטת הפנדל אמר: "רציתי לבעוט, אבל גם פלומיין רצה לבעוט, הוא החמיץ אבל בפעם הבאה הוא יבקיע. אין לנו בועט קבוע".

אלירן עטר. במועדון מעדיפו אותו על פני ירדן שועה (אריאל שלום)

כיממה לאחר המשחק המאכזב באשדוד, הקשר שלום אדרי התראיין לאתר הרשמי של המועדון מהבירה וסיפר: "אני חושב שהיינו ראויים לניצחון אתמול. אמנם נקלענו לפיגור מוקדם, אבל כל מי שהיה על הדשא עשה הכל כדי שנצא עם שלוש נקודות. כשאני נכנס למשחק אני מרגיש שאני תורם את כל מה שאני יכול, ואני מבין עד כמה כל פעולה יכולה להיות משמעותית. אתמול זה הספיק לנקודה אבל היינו קרובים גם ללכת הביתה עם ניצחון. הרגשת פספוס אבל אנחנו עובדים על כל הדברים על מנת להשתפר ולהפוך לקבוצה עוד יותר קטלנית".

השתלבותו בבית"ר ירושלים: "כל דקה שלי כאן היא עולם ומלואו והצ'אנס שרוני לוי, יוסי בניון וכמובן משה חוגג נתנו לי הוא לא מובן מאליו. עבדתי קשה כדי להיות בנקודה הזאת ולהיות ברגע הזה וכמה זה לא מובן מאליו עבורי. אני אשחק ואתן 100% בכל רגע שמבקשים ממני. הסתגלתי למועדון הזה מהר ואני רק רוצה להחזיר לו".

הסיבוב הראשון: "אנחנו תמיד רוצים יותר, אבל בהתחשב במה שעברנו מתחילת העונה, עם הפציעות והפתיחה הלא טובה, אפשר להגיד שאנחנו אופטימיים לגבי ההמשך. יש לנו משחק קשה מאוד בשבוע הבא בבאר שבע, אבל אנחנו אוהבים משחקים כאלה, ובשביל זה אנחנו בכדורגל. נבוא להילחם ובתקווה גם לנצח ולחזור עם שלוש נקודות".

אדרי.
אדרי. "כל דקה שלי בבית"ר ירושלים היא עולם ומלואו" (דני מרון)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי