אבי לוזון: "ה-VAR מונע קיפוח מהקטנות, רמת הכדורגל נמוכה"

אבי לוזון
אבי לוזון | באדיבות מכבי פתח תקווה

יו"ר מכבי פ"ת התראיין בתוכנית הספורט של 103FM והחמיא לטכנולוגיה החדשה לצד ההצעות לייעול. מנגד, הציג את הקריטריונים שחייבים להיות לכל קבוצה בליגה. וגם: התשתיות ומנור סולומון

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה ממשיכה להוביל את הליגה הלאומית בדרך הבטוחה חזרה לליגת העל. בינתיים, יו"ר הקבוצה, אבי לוזון, ויו"ר ההתאחדות לכדורגל בעבר, התפנה לראיון בתוכניות הרדיו של 103FM. הוא דיבר על מצב הכדורגל הבעייתי ודבר הראשון שהיה משפר, החמיא למערכת ה-VAR שלטענתו מונעת קיפוח של הקבוצות הקטנות וכן מנה את המאפיינים שחובה שיהיו לכל קבוצה בליגה.

לוזון אמר על הרמה בליגת העל: "הרמה בליגה לא טובה, אין ספק. נראה שיש ארבע קבוצות צמרת, בטן קטנה והשאר הרבה פחות טובות בלשון המעטה. גם הפועל תל אביב היום היא קבוצה חלשה, יסלחו לי כולם".

הקריטריונים לקבוצות בליגה: "פעם יענק'לה שחר אמר לי שלא חשוב לי כמה קבוצות יהיו בליגה. העיקר שיהיו כמה דברים בסיסיים. הוא אמר שאם היה יכול בתחילת המהפכה של האצטדיונים החדשים הוא היה קובע קריטריונים: קבוצה שאין לה בעיר שלה אצטדיון ראוי לארח את המשחקים שלה – לא יכולה לעלות ליגה. קבוצה שאין לה מחלקת נוער מוכחת לא יכולה לעלות ליגה. קבוצה שאין לה תקציב מינימום של 15 מיליון שקל לא יכולה לעלות ליגה. אם שמתם לב, קבוצות שיש להן תשתית יציבה עולות ליגה אחרי עונה אחת ולא נתקעות".


אוהדי מכבי פתח תקווה (לירון מולדובן)

כמות הקהל במגרשים: "במשחק של מכבי פ"ת ביום שישי היו 1,500 איש. במשחק בין הפועל כפר סבא והפועל רעננה לא היו 800 צופים, ובמשחק בין עירוני קריית שמונה וסקציה נס ציונה היו 200 איש. הבעיה היא שהמשחקים שלנו מתחילים בימי שישי ב-15:00 ומה לעשות שבית הספר לכדורגל מתחיל ב-13:30, וכך יוצא ש-600 ילדים שהיו באים לראות את המשחק – לא יכולים להגיע. בשנה שעברה שיחקנו מול הפועל רעננה ביום שבת בצהריים והגיעו 2500 אוהדים". לוזון הוסיף בנושא זה: "קיים שיתוף פעולה עם מפעל הפיס כדי להביא עוד אוהדים למשחקים, אבל מפעל הפיס לצערי, ובחוכמתו, אולי בגלל המנהלת, חתם על הסכם שלא מביאים 500 ילדים למשחק כמו כפר-סבא – רעננה אלא למשחקים של הקבוצות הגדולות. אם רעננה רוצה ליהנות מ-500 ילדים, רק אם היא תשחק נגד אחת מחמש הגדולות".

על מערכת ה-VAR: "אני חושב שהשימוש הוא מצוין, זה הדבר הכי טוב שיכול להיות לקבוצות הקטנות והכי גרוע לקבוצות הגדולות ומה לעשות שסטטיסטית זה קיים בעולם, הגדולות היו נהנות מהטעויות כי זה היה בתת מודע של השופטים. 20-80 לטובת הגדולות, זה מוכח. בא ה-VAR ואמר "עד כאן", נגמר השופט שהוא אדם שעומד על המגרש וטועה לטובת הגדולות, אנחנו נבדוק אותך. אני לא רוצה טעויות לטובת הקטנות. החלום הכי גדול שלי שאף אחד לא יטעה".

הבעיה של ה-VAR: "במשחקים של נס ציונה נגד הפועל חיפה או רעננה נגד כפר סבא, משחקים בסדר גודל זה, הערוצים המשדרים מתוך טעמים של חיסכון כספי – יש רק ארבע מצלמות ועם כמות כזו קשה לראות את כל הזוויות המרכזיות. שימו לב שבמשחקים של מכבי תל אביב או הפועל תל אביב או מכבי חיפה או הפועל באר שבע, שמשדרים בין 8 ו-12 מצלמות אין סיכוי שה-VAR יטעה. כל פעולה רואים משלוש-ארבע זווית וגם אם יהיה שופט VAR עם עין אחת הוא יראה אם יש טעות או אין טעות".


מערכת ה-VAR. לוזון תומך (דני מרון)

הצעות לשיפור: "לשנה הבאה לבדוק כמה יעלה לכל הקבוצות שאמורות להיות מצולמות שהן לא משחקות נגד הגדולות – לרכוש מצלמות. אם זה עולה 100 או 200 אלף שקל לקבוצה – קבוצות ישלמו, כפי שהקבוצות משלמות היום, כי אנחנו לא רוצים טעויות.

יו"ר התאחדות חדש: "הוא עוד בשלב הלמידה, הוא צריך עוד חודש או חודשיים ולאחר מכן הוא יגיד לאיזה מסקנות הגיע ומה הוא רוצה לעשות, בדיוק כפי שאמר, הוא פועל חכם. אני תומך גדול במינוי שלו".

הדבר הכי דחוף לשנות כדורגל: הייתי מטפל בכל התשתיות של הנוער בארץ והקמת עוד מרכזי פעילויות, בצפון ובדרום למשל. לפני חמש שנים היה רעיון לבנות 200 מגרשי אימונים. אמרתי להם שאם יבנו שניים שיתקשרו אליי, וזה מה שבנו. תאורה? מי שרצה עשה, כמו אבי לוזון. כסף יש כמו חול במדינה. אם אנשים לא מגישים בקשות בשל הבירוקרטיה המורכבת יותר – זה לא יקרה".


אבי לוזון עם מנור סולומון (דני מרון)

על מנור סולומון: "יש לי עוד 20% ממכירה עתידית, יהיה בסדר. לפני שהתחילה העונה ולפני שכבש פעמיים בליגת האלופות הציעו עליו 16 מיליון – קבוצה מאיטליה. הבוס של שחטאר שהוא מיליארדר אמיתי דחה אותם על הסף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי