צפו בתקציר: הפועל תל אביב הושפלה 4:0 אצל מכבי נתניה

אוראל דגני
אוראל דגני | דני מרון

האדומים רשמו עוד ערב עגום בעונת הנפל שעוברת על המועדון, שחווה את אחת מהתבוסות הגדולות בתולדותיו. שערים של קניקובסקי, מלדה וצמד של מלמד הובילו להפסד המביך

(גודל טקסט)

מביך. מביש. משפיל. הפועל תל אביב רשמה הערב (ראשון) את אחד מהמשחקים הרעים ביותר שלה בשנים האחרונות, כשבסיומו היא הובסה 0:4 על ידי מכבי נתניה, כשהיא בקושי הזכירה לכולם שהיא קבוצת כדורגל. אחרי הניצחון במחזור שעבר על הפועל חדרה היה נראה שהאדומים יצאו לדרך חדשה, אך היום שום דבר לא הלך לניר קלינגר ושחקניו.

כבר מהדקה הראשונה ניתן היה לראות שהפועל ת"א פשוט לא שם. גבי קניקובסקי היה הראשון לשבור את הקרח במשחק עם שער נהדר, ובתוך חמש דקות בלבד ההגנה אדומה הובכה שוב כשגיא מלמד חגג שער בכורה העונה.

הנאיביות הגדולה של האורחת המשיכה גם במהלך המחצית השנייה, כשיונס מלדה נגח את השער השלישי, ופעם נוספת, חמש דקות בלבד חלפו על שנתניה מצאה את הרשת של יואב ג'ראפי, כשמלמד השלים צמד.


הופעה מבישה לאדומים (דני מרון)


(דני מרון)


אחת מתצוגות הנפל הגדולות ביותר של הפועל ת"א בשנים האחרונות (דני מרון)

מלבד היכול הרעה על הדשא והעצבים הרבים, במהלך המחצית השנייה נרשם אירוע נוסף – סטפן ספירובסקי, שנכנס כמחליף בפתיחת החצי השני, הוחלף על ידי קלינגר לאחר חצי שעה, כשהמאמן עצמו נמנע מללחוץ את ידו של הצפון-מקדוני.

כרגע, המצב של הפועל תל אביב בתחתית ליגת העל מסתבך עוד יותר, במיוחד לאחר שמרבית הקבוצות הנאבקות איתה על ההישרדות הצליחו לצבור נקודות במחזור. המרחק בינה לבין הקו האדום הוא שלוש נקודות בלבד, והיא במקום העשירי בטבלה.

ומנגד, מכבי נתניה חזרה באופן רשמי לליגת העל, כשימי המשבר נראים רחוקים מאוד. עם ניצחון רביעי בחמישה משחקים, הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה עלתה למקום השישי בטבלה, משמע נכנסה לפלייאוף העליון ונראה שהיא סוף סוף במקום הטבעי. רועי קהת, שזכה להרבה מאוד ביקורות קשות מפתיחת העונה, חתום הערב על שני בישולים, כמו גם קניקובסקי.


חגיגה אדירה של היהלומים, שיצאו לגמרי מתקופת המשבר (דני מרון)

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, טים הויבך, דולב אזולאי, ויקי כחלון, אלמוג כהן (סתיו פיניש, 77), גבי קניקובסקי (רון אשכנזי, 85), אביב אברהם, רועי קהת, יונס מלדה, גיא מלמד (יחמיר היקה, 80).

הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, עידן כהן (סטפן ספירובסקי, 46, שי אייזן, 77), איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג, ניר לקס, אור אינברום, עמרי אלטמן, דמבה קמארה (פרנסיס קיירמה, 46).

מהלך המשחק
אחרי דקות פתיחה חלשות מאוד מצד שתי הקבוצות, בדקה ה-15 מכבי נתניה הגיעה למצה הבקעה מסוכן כשמלדה רץ לאחד על אחד מול ג'ראפי, אך השוער יצא עם ידו על העליונה עם עצירה נהדרת. בדקה ה-28 זה כבר הלך הרבה יותר טוב ליהלומים, לאחר שקניקובסקי ביצע דאבל-פס מוצלח עם קהת, ובסיום הפציץ את הרשת העליונה, 0:1 למכבי נתניה.


שער יתרון נהדר של נתניה (דני מרון)


קניקובסקי. הקשר חוגג שער שני העונה (דני מרון)

מיד לאחר מכן, בדקה ה-33 הויבך הרים כדור חופשי לעבר מרכז הרחבה האדומה, קהת המשיך עם נגיחה לעבר מלמד, שהסתובב על שלמה והכפיל את היתרון של הצהובים עם יכולת אישית נפלאה, 0:2 למכבי נתניה. בדקה ה-44 מלדה ניסה את מזלו ממרחק ושחרר בעיטה מסוכנת מאוד מקצה הרחבה, אך הכדור שלו נהדף והמחצית ראשונה הסתיימה ב-0:2 צהוב-שחור.


חגיגה אדירה של היהלומים (דני מרון)


שער בכורה העונה למלמד (דני מרון)

הפועל תל אביב פתחה את המחצית השנייה ביכולת מעט יותר טובה מהראשונה, ובדקה ה-50 גם הצליחה לרשום בעיטה ראשונה ומסוכנת לעבר השער של עמוס, כשבואטנג הפציץ מהאוויר לאחר הרחקה של הויבך, אך הכדור חמק מהמסגרת. בדקה ה-65 אינברום הוביל מהלך אישי מהיר, חלף על פני שני שחקנים של נתניה ולבסוף שחרר בעיטה מזווית קשה ונעצר אצל עמוס. בדקה ה-70 נתניה הנחיתה מכה נוספת ליריבתה, כשמלדה עלה טוב לכדור גובה וקבע 0:3 לנתניה. בדקה ה-74 קניקובסקי מצא את מלמד במסירה נהדרת, והחלוץ השלים צמד ללא בעיות, 0:4 למכבי נתניה.


חד מולך השער. מלדה חוגג (דני מרון)


ניר קלינגר. לא נעים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי