שרן ייני: "השער שספגנו יכול לעשות לנו טוב, נשחק יותר אטרקטיבי"

שרן ייני
שרן ייני | אריאל שלום

שחקני מכבי ת"א הגיעו לבית החולים לילדים בתל השומר, הקפטן דיבר לקראת חזרתו מפציעה, הספיגה הראשונה ושתי המעידות הרצופות: "זה יכול לסייע מבחינה התקפית. שמח שיש באז שלילי, כי אנחנו רוצים לנצח"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לקראת חג החנוכה וכדי לשמח ולעשות טוב על הלב לרבים, הגיעו הבוקר (רביעי) שחקני מכבי תל אביב לביקור בבית החולים ספרא לילדים שיבא בתל השומר. הקפטן שרן ייני, דן גלזר, אופיר דוידזאדה, רוסלן ברסקי ואיילון אלמוג, עברו בין המחלקות, חילקו מתנות והצטלמו עם הילדים ובני משפחותיהם, במקביל להכנות הקבוצה לסיבוב ח' בגביע המדינה.

כידוע, מכבי ת"א שסיימה בתיקו את שני משחקי הליגה האחרונים שלה, החלה בהכנות לקראת המשחק בשבת בעפולה נגד הפועל אום אל פאחם בגביע המדינה, ממנו יעדרו איתי שכטר ודן גלזר המוצהבים, כאשר גם צ'יקו אופאדו וניק בלקמן צפויים להחמיץ את ההתמודדות בשל פציעה. הקשר הסרבי, אורוש ניקוליץ' ששהה מספר ימים בברצלונה אצל דוקטור רמון קוגאט, כפי שפורסם לראשונה בספורט1, קיבל מהרופא הספרדי זריקה בברכו הפגועה וכעת ממתינים במועדון לראות מה תהיה השפעת הזריקה על הדלקת החריפה, ממנה סובל ניקוליץ' בגיד הפיקה בברכו.

שרן ייני, שעשוי להיכלל בסגל בשבת לראשונה מאז נפצע נגד בני יהודה במשחק אלוף האלופים ביולי, סיפר על התרגשותו מהביקור וכן מחזרתו לאימונים ובקרוב גם למגרשים: "כיף שיש לנו את היכולת לשמח אנשים ולעשות להם טוב, שיחייכו קצת משיקומים קשים ואני מנחש שהם צריכים את זה. גם לנו זה עושה טוב לראות אותם מחייכים".


שחקני מכבי תל אביב בביקור (רענן ברנובסקי)

לקראת אום אל פאחם וחזרתו האפשרית: "זה משחק חשוב, כי בגביע הכל יכול לקרות וצריך להיות מוכנים. כמובן שאנחנו מתכוננים. אני כשיר ומחכה לשחק, ממש מתרגש לחזור. מי מתרגש יותר, אני או הקהל? את זה אני לא יודע".

על הפציעה שהשביתה אותו כמעט חמישה חודשים: "הייתה פציעת שריר, כשחזרתי הייתה פציעת שריר נוספת וזה קרה. זה חלק מהמקצוע, צריך לדעת לעבור גם פציעות כאלה והרבה זמן לא נעדרתי לתקופה כל כך ארוכה ולכן אני מתרגש".

קושי מנטלי לשבת בחוץ: "קשה זה שאתה רוצה לראות את האור בקצה המנהרה ובשיקום אתה לא רואה, אבל לראות את הקבוצה מצליחה ומנצחת זה כיף".

על התנהלות הצוות הרפואי במכבי ת"א: "אני איש מאוד מערכתי ואני חושב שאם יש לי ביקורת אז אעביר אותה בתוך המועדון וגם אם יש דברים טובים אז אגיד אותם בתוך המועדון. אף פעם לא הייתי שיתופי ואני מצטער. אני מאוד מאמין בצוות הרפואי, אחרת הייתי עושה משהו אחר כי הקריירה שלי חשובה לי ובאמת הם הצליחו לשקם אותי".


ייני, היום בתל השומר (רענן ברנובסקי)

אם ישחק בשבת ועל מצבת הבלמים בקבוצה: "אנחנו עדיין לא יודעים מי ישחק, אני שמח שהחבר'ה עושים את העבודה ואני מתאמן כבר שבועיים וצריך להוכיח שאני יכול להיאבק בהם. יש לי תיאום מעולה עם כל שלושת הבלמים האחרים ואני מעריך את כולם. שיחקתי הרבה עם כולם ואני אוהב את כולם. טיבי שחקן שמאוד חשוב לי אישית ומקצועית והייתי חלק מאלה שעשו מאמצים להשאיר אותו, אז אני שמח על כך".

הציפיות ממכבי תל אביב: "אנחנו קבוצה מספיק טובה ואיכותית כדי שיהיה לכולם קשה עם זה שעשינו שתי תוצאות תיקו. גם לנו זה קשה ואני שמח שיש באז שלילי כי אנחנו רוצים לנצח כל הזמן. אני לא יכול לתת הסברים מקצועיים למצב, אבל אני שמח שעשינו שיא אדיר ועצם זה שספגנו שער יכול לעשות לקבוצה טוב מבחינה התקפית, כי עכשיו זה לא רק להמשיך את השיא ולשחק קצת יותר אמיץ. נשתדל כמובן להמשיך לא לספוג, אבל גם לשחק יותר אטרקטיבי ואמיץ. פסיכולוגית זה יעשה לנו טוב".

אם שחקנים עלו במטרה לשמור על השער ולא לספוג: "גם אם הם לא חושבים על זה, בתת מודע של כולנו, גם שלי ואני לא שיחקתי, זה קיים. דיברנו על הדברים האלה וכשזה נשבר רצינו להגיע כמה שיותר רחוק, אבל עכשיו אנחנו בנויים מחשבתית לדחוף יותר את ההתקפה. כולנו אוהבים לתקוף, אבל אני שחקן הגנה ואני חושב שההגנה מאוד חשובה – בשנים האחרונות הקבוצות שהגיעו להישגים היו בעלות ההגנה הכי טובה".

אם הרוטציה של איביץ' פוגעת בשטף המשחק: "רוטציה אנחנו עושים כל כך הרבה שנים וכולנו רגילים לזה. אף אחד מאיתנו לא מרוצה כשהוא לא משחק, אבל אנחנו קבוצה טובה, מגובשת, שדוחפת אחד את השני וזה גורם למלחמה טובה על ההרכב ולתחרותיות. זה גם עושה לי טוב, כי התחרות הזו תעשה אותי שחקן טוב יותר – אצטרך לדעת להתגבר על מכשולים, זה יעשה לי טוב ואני אעשה טוב למערכת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי