בלבול: "לא מסתכל על דרבים קודמים, נעשה את הכל כדי לנצח"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה רוצה לנצח את הפועל חיפה לראשונה מזה שלוש שנים, הישראלים סיפרו לזרים על המאזן. המאמן: "דאבל? עברנו בסה"כ סיבוב אחד". סיינסבורי: "לוקח זמן לבנות קבוצה". מנדז'ק שלח מסר ברשתות החברתיות

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

יותר משלוש שנים לא הצליחה מכבי חיפה לנצח את הפועל חיפה במשחקי הדרבי, כשהעונה, כזכור, נפרדו השתיים בתיקו 0:0 בסיבוב הראשון. הפעם, בדרבי שייערך מחר (שלישי) ב-20:15, מקווים הירוקים לשבור את הבצורת, כשבקרב אנשי הצוות המקצועי ביקשו מהשחקנים להתרכז במאבק הצמוד על הפסגה נגד מכבי תל אביב ואולי אף להתקרב יותר, בתקווה שהצהובים איבדו ביטחון לאחר ההדחה המפתיעה מגביע המדינה מול הפועל אום אל פאחם, שתהיה יריבתה של מכבי חיפה בשמינית.

בקרב השחקנים, בכל מקרה, כבר דיברנו על מפגשי העבר וחלק מהישראלים אף דאגו לעדכן את הזרים על המאזן העגום מול היריבה העירונית בשנים האחרונות. אחד השחקנים אמר הבוקר לספורט1: "זה עוד מבחן בגרות לקבוצה שלנו בעונה הזו. התגברנו על הרבה שיאים שליליים והגיע הזמן שמול הקהל שלנו נעשה את העבודה גם בדרבי ונוכל לשמח את האוהבים".

המאמן מרקו בלבול התייצב הבוקר למסיבת העיתונאים לקראת המשחק ואמר דברים דומים: "אנחנו ידועים כמה הדרבי חשוב לאוהדים, אבל מגיעים מוכנים לכל משחק ויודעים שנפגוש קבוצה חזקה, טקטית ומאורגנת. נבוא לשחק את המשחק שלנו ונצטרך להיות מאוד מרוכזים, מחויבים ומוכנים לכל תרחיש. נעשה את הכל כדי לשמח את האוהדים במשחק בית שלנו ולנצח את הדרבי".

מחשבות על דאבל: "עברנו בסך הכל סיבוב אחד ויש הרבה קבוצות טובות בצמרת. כולן מתקשות בכל משחק ואנחנו חושבים כל פעם רק על המשחק הקרוב וכיצד משתפרים ממשחק למשחק. אני מרוצה מגישת השחקנים, אבל מצפה ליותר בכל הנוגע לאיכות המשחק".


בלבול. לא חושב על תארים בשלב זה (עומרי שטיין)

מעל שלוש שנים ללא ניצחון בדרבי: "לא אתייחס למשחקי עבר. מה שחשוב זה שנבוא, נשחק טוב, נהיה נחושים ונשחק את המשחק הרגיל שלנו. השחקנים מראים רצון גדול לנצח וגישה טובה באימונים. נעשה את הכל כדי להשאיר את הנקודות אצלנו".

על הפועל אום אל פאחם, יריבתם הבאה בגביע: "מגיע להם כל הכבוד (על שהדיחו את מכבי ת"א). אנחנו מכבדים כל יריבה, אבל לפנינו דרבי סופר חשוב וחושבים על מחר. לא אומר אם זאת הגרלה נוחה או לא, אנחנו מכבדים כל יריבה".

על הפועל חיפה: "אנחנו מתורגלים לשיטת שלושת הבלמים, אבל גם יכול להיות שהם ישנו מערך ואנחנו צריכים להיות ערוכים לזה. השחקנים שלי מתורגלים לכך וכמובן שנצטרך להיות חדים בשליש האחרון ולעשות את כל מה שצריך כדי לכפות את המשחק שלנו עליהם ולנצח את הדרבי".

מצבם של רמי גרשון ומוחמד עוואד: "הוא התחיל את העונה איתנו ונפצע. אתמול הוא חזר להתאמן עם מאמן הכושר ואני מאמין שתוך שבוע יצטרף לאימוני הקבוצה. מאמין שהוא עוד יתרום לנו, כי אנחנו צריכים כל שחקן שיכול להוסיף לנו עומק לסגל. במשחקים האחרונים יש לנו שחקני נוער על הספסל. גם עוואד בדרך לחזור וכל שחקן שישוב, אשמח".


עוואד. ישוב בקרוב (דני מרון)

אם תיעשה רוטציה לאור העובדה שיש גם משחק בשבת בקריית שמונה: "יש להם יום מנוחה יותר וברור שהייתי שמח לשחק באותם ימים כמוהם, זה יום משמעותי, אבל יש לנו צוות פיזיולוגי מעולה שמשקיע הרבה שעות בשחקנים ואין לנו שום בעיה מבחינה פיזית לשחק שלושה משחקים בשבוע".

לאחר מכן גם הבלם טרנט סיינסבורי שוחח עם התקשורת, לא לפני שפתח באיחולי חג חנוכה שמח: "זה משחק דרבי והוא מאוד חשוב לנו ולאוהדים, אנחנו נגיע מוכנים. מבחינתי אשחק גם כשוער, זה לא משנה לי, כי אני כאן בשביל הקבוצה ובסוף היום העבודה שלי היא לשחק עבור מכבי חיפה – איפה שיבקשו ממני לשחק, אעשה את הכל כדי לעזור ולהצליח. אני אוהב לעזור לשחקנים אחרים ולראות אותם מצליחים".

מחשבות על אליפות: "בואו נסיים את העונה הסדירה קודם ואז נדבר. אני חושב שיש כאן פרויקט טוב, לטווח ארוך, וזה לוקח זמן לבנות קבוצה ולהצליח".

על כך שישחק בחג המולד: "עשיתי את זה גם בליגות אחרות, אז אהיה עם המשפחה ביום שאחרי. זה הכדורגל".

צ'רון שרי. יכולת טובה בבכורה בהרכב (מאור אלקסלסי)

שרי בסיבוב הקודם. יעניק לירוקים ניצחון ראשון בדרבי לאחר למעלה משלוש שנים? (מאור אלקסלסי)
 

מבחינה מקצועית, על לפי האימון המסכם,  צפוי המאמן מרקו בלבול לחזור להרכב שרץ במשחקי הליגה האחרונים כאשר עופרי ארד וארנסט מאבוקה יחזרו לאחר שהיה מושעים בגלל כרטיסים צהובים, כאשר ויאניק ווילדסחוט יפתח בחלק ההתקפי לצדו של ניקיטה רוקאביצה.

במועדון דיברו לא מעט על העומס ממנו סובלים השחקנים בתקופה האחרונה, כשכזכור ביום שבת מכבי חיפה נאלצה לשחק 120 דקות במשחק הגביע נגד סקציה נס ציונה. סאן מנחם, דולב חזיזה והקפטן נטע לביא יצטרכו להיזהר מצהוב חמישי שיגרום להם להיעדר מהמשחק הגדול נגד מכבי תל אביב בעוד שבועיים.

בינתיים, במכבי חיפה כבר חושבים על חלון ההעברות בחודש ינואר, וכפי שפרסמנו, אחד השמות שעלה כמועמד היה סאקו טורה שהושאל בתחילת העונה לסקציה נס ציונה. על פי הסעיף בחוזה, חיפה יכולה להחזיר את השחקן לשורותיה במועד ההעברות הקרוב, אך בשל היחסים החמים בין ראשי נס ציונה לבין הנשיא יעקב שחר, במועדון הוחלט כי רק אם בלבול יחליט כי טורה יקבל הזדמנות ממשית – הוא יחזור לסגל.

אבל לא רק האוהדים מתגרשים אלא גם אקס הירוקים ג'ורג' מנדז'ק ששלח מסר ברשתות החבריות: "הייתי רוצה להיות שם מחר לעודד אתכם בדרבי, אבל אני שולח מכאן אנגריות חיוביות".


ווילדסחוט. ישוב להרכב (אודי ציטיאט)

הרכב משוער: גוש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, דולב חזיזה, צארון שרי, יאניק ווילדסחוט וניקיטה רוקאביצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי