צפו בתקציר: מכבי חיפה חגגה בדרבי עם 0:3 מפואר

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

עונת 2019/20 ממשיכה להאיר פנים לירוקים, שתוך 10 דקות הביסו את הפועל. אשכנזי (46) פתח, רוקאביצה (53, 56) עלה לראש טבלת הכובשים. בעוד שבועיים: מכבי ת"א בסמי עופר

(גודל טקסט)

זאת היתה חייבת להיות העונה הזו. כמעט ארבע שנים חיכו במכבי חיפה לניצחון ליגה בדרבי, והיום (שלישי) זה סוף סוף הגיע, ועוד איך הגיע – עם 0:3 ענק על הפועל חיפה, שלא רק שמר את המרחק ממכבי ת"א על שלוש נקודות, אלא גם סימן עוד משוכה עבור הקבוצה של מרקו בלבול בדרכה להפוך לטוענת לכתר: השליטה בעיר.

על פי התוצאה זה אמנם לא נראה, אבל המחצית הראשונה הזכירה יותר את העונות האחרונות מאשר את הנוכחית. שתי הקבוצות נראו כאילו הן עדיין משחקות את הדרבי המשמים מהסיבוב הראשון, ובקושי נרשמו בעיטות לשער. המשחק התרכז בקו האמצע, והיה דרוש זעזוע רציני כדי שמשהו ישתנה.

הזעזוע הגיע, מסתבר, בחדר ההלבשה של מכבי חיפה במהלך ההפסקה בין המחציות. לא ברור מה בלבול אמר לשחקניו ברבע השעה הקצרה, אבל מכבי חיפה שעלתה לא היתה אותה קבוצה שירדה. סלליך, שאולי היה זה שסימן את השינוי כשעלה מהספסל, הכניס אנרגיות חדשות וכבר בהתקפה הראשונה מצא את יובל אשכנזי, שסוף סוף העלה את קבוצתו ליתרון.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. הכרמל ירוק (מאור אלקסלסי)
שחקני מכבי חיפה חוגגים. הכרמל ירוק (מאור אלקסלסי)

שם התחילו 10 דקות מסחררות, בה האדומים כמעט ולא נראו על המגרש. נטע לביא בישל לרוקאביצה בדקה ה-53, והחלוץ האהוב הפך את זה לצמד שלוש דקות לאחר מכן עם שערו התשיעי העונה, כשהוא עוקף את בן שהר בראש טבלת הכובשים. מצוידת ביתרון של שלושה שערים מכבי חיפה המשיכה ללחוץ וחיפשה את הרביעי, אבל ללא חזיזה ושרי שהוחלפו בשועה ופוקס בהתאמה, לא היה הרבה מחץ בהתקפה. עם 0:3 בסיום, האוהדים בטח לא יתלוננו.

כעת מסתכלים בכרמל, או לפחות בצד הירוק שלו, רק על דבר אחד: ה-6 בינואר, בעוד שבועיים פחות יום, אז יארחו את מכבי תל אביב למשחק עונה כמוהו לא נראה בסמי עופר מעולם. בהנחה שהמצב בטבלה יישמר עד אז (מכבי חיפה תפגוש במחזור הבא את קריית שמונה, הצהובים את הפועל כפר סבא), זה יכול להיות המשחק בו הליגה תראה חילופי משמרות בפסגה. המתח עולה, ונדמה שאין חובב כדורגל במדינה שלא מתחיל לספור את הימים.

הירוקים חוגגים את השער השלישי. מחכים לאיביץ' (מאור אלקסלסי)
הירוקים חוגגים את השער השלישי. מחכים לאיביץ' (מאור אלקסלסי)

הרכבים:
מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנר סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'רון שרי (ז'אנדו פוקס 77), דולב חזיזה (ירדן שועה 70), יאניק ווילדסחוט (סנטיהו סלליך 46), ניקיטה רוקאביצה.


הפועל חיפה
: יסמין בוריץ, דור מלול, ניסו קפילוטו, בן והבה, לירן סרדל, אלי בלילתי (ניקולה גולאן 57), גל אראל, פרנסיסקו ג'וניור (גילי ורמוט 57), גידי קאניוק, נס זמיר, עדן בן בסט.

מהלך המשחק
כצפוי, הירוקים הם אלה ששלטו בדקות הפתיחה, אך לא הצליחו לייצר מצב בעיטה ראוי. דולב חזיזה חדר לרחבה במהלך יפה אך לא הצליח להתפנות והניסיון שלו הורחק. בדקה ה-17 סאן מנחם ניסה בעיטה מרחוק, אך הכדור שלו הוסט בדרך. המהלך המבטיח הראשון של הפועל חיפה הגיע רק בדקה ה-26, עם סיבוב נהדר של גל אראל שהתפנה בתוך הרחבה ושלח בעיטה שטוחה, אבל מצא את ג'וש כהן מוכן. דקה לאחר מכן נס זמיר הוביל מתפרצת וניסה למצוא את עדן בן בסט במרכז הרחבה, אבל הכדור הורחק לקרן. מכבי חיפה, שנעלמה מעט אחרי הדקה ה-20, חזרה לתקוף וכדור גבוה של מאבוקה כמעט עשה את דרכו לרוקאביצה אבל הלך בסופו של דבר החוצה.

לביא. מחצית ראשונה לא מרשימה (מאור אלקסלסי)
לביא. מחצית ראשונה לא מרשימה (מאור אלקסלסי)

בלבול הבין שהמשחק של הירוקים זקוק לשינוי, ועם פתיחת המחצית השנייה העלה את סנטיהו סלליך במקום יאניק ווילדסחוט. התוצאה היתה מיידית: הקשר הוביל התקפה בצד ימין, הכניס כדור לאשכנזי וזה בבעיטה שטוחה הכניע את בוריץ', קובע 0:1 חשוב מאוד לקבוצה המארחת. הפועל חיפה לא הבינה מאיפה זה בא לה, וניסתה להתארגן מחדש, אבל כעבור שבע דקות התקפה קבוצתית נהדרת הובילה את הכדור לנטע לביא, ששלח מסירה לניקיטה רוקאביצה והאוסטרלי הסתובב וכבש את ה-0:2 הירוק.

האוהדים ביציע חגגו בטירוף, ועל הדשא מכבי חיפה לא נרגעה: שלוש דקות עברו מהשער הקודם, ורוקאביצה קיבל מסירה מאשכנזי ובעט מזווית קשה, משלים צמד עם ה-0:3 ועם שערו התשיעי העונה, שמציב אותו לבד בראש טבלת הכובשים.

רוקאביצה. מוליך את כובשי הליגה (מאור אלקסלסי)
רוקאביצה. מוליך את כובשי הליגה (מאור אלקסלסי)

מכבי חיפה חיפשה את השער הרביעי, והמשיכה את המומנטום הנפלא בו פתחה את המחצית השנייה, אבל הקבוצה של סילבס התארגנה מחדש והצליחה להגיב. גם כניסתו של ניקולה גולאן למגרש היתה החלטה טובה מצידו של מאמן הצד האדום, שהצליח להרגיע מעט את הקצב ולמנוע מחלוצי הירוקים לסכן פעמים נוספות את השער של בוריץ'. בשביל להבקיע בעצמם זה כמובן לא הספיק, אבל לפחות ההשפלה לא הפכה למשהו שיזכרו לדורות. כששריקת הסיום נשמעה התוצאה היתה 0:3, הצד הירוק של הכרמל חגג ובהפועל חיפה החלו כבר לחשוב על בית"ר ירושלים בטדי בשבוע הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי