צפו בתקציר: פלומיין וקינדה הפציצו, 0:2 לבית"ר ירושלים על רעננה

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

הצרפתי סובב מ-20 מטר (41) ונעץ את השלישי שלו מאז סדרת החינוך, הקשר הכפיל (88) עם ביצוע שיהיה מועמד לשער העונה. רוני לוי במקום השלישי, אביטן סוחב את כל הליגה על הגב

(גודל טקסט)
זה הלך יותר קשה מהצפוי, אך בשורה התחתונה בית"ר ירושלים גברה הערב (רביעי) 0:2 על הפועל רעננה בטדי והתבססה במקום השלישי בתום המחזור ה-15 בליגת העל. בעיטה מסובבת של פרדי פלומיין (41) עשתה את ההבדל בין הקבוצות והוכיחה פעם נוספת כי סדרת החינוך של רוני לוי השתלמה, כאשר הצרפתי כבש את שערו השלישי מאז ששב להרכב הפותח בבלומפילד נגד הפועל תל אביב. רגע לפני הסיום היה זה גדי קינדה (88), שהכפיל עם מבצע אישי פנטסטי שבוודאי יהיה מועמד לשער העונה.

לפני שתתארח אצל הפועל חיפה בסמי עופר במשחק המרכזי (שני ב-20:15), בית"ר רשמה ניצחון רביעי בחמשת המחזורים האחרונים ובמאזנה 29 נקודות – שלוש יותר מהפועל באר שבע הרביעית, חמש פחות ממכבי חיפה הסגנית ושמונה מתחת למוליכה מכבי תל אביב. רעננה, שניצחון הליגה היחיד שלה העונה היה אי שם  במחזור השני נגד אותה בית"ר, שקעה במקום האחרון עם מאזן עגום של 10 נקודות ובמחזור הקרוב (שבת ב-18:30) היא תקווה להוריד את מפלס הלחץ במשחק בית קריטי מול הפועל חדרה.

עוד לפני פתיחת המשחק הבעלים משה חוגג ויושב הראש אלי אוחנה העניקו חולצה ממוסגרת לשחקן העבר אודי אשש, שזכה עם בית"ר ירושלים באליפות ושלושה גביעים בשנות ה-80. לאחר מכן הם הדליקו נר רביעי של חנוכה והמשחק באצטדיון טדי הקפוא יצא לדרך לעיני 5,000 צופים אמיצים. בית"ר פתחה בצורה טובה יותר, אך הניסיונות של ליוואי גרסיה, פרדי פלומיין ודן איינבינדר לא באמת הטרידו את את השוער האורח אסף צור. מן העבר השני רעננה התמקדה בהגנה וניסתה לעקוץ בהתקפות מעבר מהירות, אולם  ירדן כהן ויוג'ין אנסה לא היו מספיק מדויקים בפעולה האחרונה.

אחרי דקות מנומנמות מאוד, הסכר נפרץ (41) הודות לשגיאה גסה של האורחת. פלומיין ניצל איבוד כדור סתמי של הגנת רעננה וסובב מ-20 מטרים לפינה של צור, שלא היה יכול להושיע. הצרפתי חגג את שער הליגה השלישי שלו העונה והוריד את בית"ר ירושלים להפסקה ביתרון שביר. בפתיחת המחצית השנייה ביצעה בית"ר ירושלים חילוף כפוי, כשעלי מוחמד לא חש בטוב והוחלף על ידי אופיר קריאף.

בדקה ה-53 רעננה הגיעה למצב מצוין, אבל אור דסה התחכם וניסה להקפיץ מעל ניצן מעמדה מצוינת והכדור שלו הורחק על ידי שי קונסטנטין. שמונה דקות חלפו והאורחת הגיעה להזדמנות טובה נוספת, אולם הבעיטה של יוג'ין אנסה פספסה את הקורה של איתמר ניצן בסנמטימרים. כמאמר הקלישאה, מי שלא כובש סופג. שתי דקות לסיום בית"ר הכפילה את היתרון לאחר שגדי קינדה עבר שני שחקנים ושיגר פצצה מ-22 מטר לרשת הגבוהה. איזה ביצוע אדיר של הקשר, שכבש בפעם השישית העונה והעניק לבית"ר 0:2 בסיום.

 


חוגג ואוחנה עם אודי אשש, ששיחק בעמדת הבלם וזכה עם בית"ר באליפות ושלושה גביעים (דני מרון)

חוגג מדליק את הנר הרביעי באצטדיון טדי (דני מרון)

לא מוותר על הלוק גם בחורף. עוזי גופייה (דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, טל בן חיים, דיוגו ורדאסקה, אורי מגבו, עלי מוחמד (אופיר קריאף, 46), דן איינבינדר, גדי קינדה, ליוואי גרסיה, פרדי פלומיין (אנתוני וארן, 69), שלומי אזולאי (לירן רוטמן, 81)

הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני, ירדן כהן, דוד מתיאוס, שון קלימקין (יואב תומר, 46) עמית כהן, בן בנימין, דייוין נאה, אור דסה (יאיא קונה, 75), יוג'ין אנסה, קייס גאנם (עידן שמש, 64).

מהלך המשחק
דקה 7: גרסיה ומוחמד החליפו מסירות, אך הבעיטה של החלוץ לא הייתה מספיק חזקה ונקלטה בקלות על ידי צור.


פעיל בדקות הפתיחה. גרסיה (דני מרון)

דקה 11, הזדמנות נוספת לבית"ר: פלומיין חדר אל רחבת רעננה, אולם בעט היישר לידיו של צור.

דקה 26, ניסיון ראשון לרעננה. אנסה עבר שחקן הגנה ובעט מ-18 מטר, ניצן ירד לדשא לראשונה והגיב בזמן.

דקה 27: פלומיין בעט בסיבוב אחרי מסירה של אזולאי, גם הפעם צור לא התקשה וקלט.


מתקשה להגיע למצבי הבקעה. שלומי אזולאי (דני מרון)

דקה 33: כדור סתמי הגיע לאיינבינדר, שניסה להקפיץ מעל צור מ-17 מטר ופספס רק במעט את המסגרת.

דקה 37: ירדן כהן מצא את עצמו בעמדה מצוינת בסיומה של התקפה מתפרצת יפה, אך כדור הרוחב שלו לא היה מספיק טוב והורחק ברגע האחרון על ידי בן חיים.

דקה 41, בית"ר ירושלים עלתה ל-0:1: אחרי אי הבנה בהגנת רעננה ושחקנים שהשאירו זה לזה את הכדור, פלומיין אמר תודה, סובב מ-20 מטר לפינה והוריד את הירושלמים להפסקה ביתרון.


פלומיין בטירוף לאחר כיבוש השער השלישי שלו העונה (דני מרון)

דקה 44: ירדן כהן הרחיק מראשו מהקו אחרי בעיטה לא מספיק חזקה של אזולאי.

דקה 46: אופיר קריאף עלה מהספסל על חשבון עלי מוחמד, שלא חש בטוב.

דקה 53: דסה הגיעו לבדו מול ניצן וניסה להקפיץ, הניסיון שלו לא היה מספיק חזק והכדור הורחק ברגע האחרון על ידי קונסטנטין.


איזה פספוס. אור דסה (דני מרון)

דקה 61, עוד הזדמנות גדולה לרעננה. אנסה בעט מ-12 מטרים והבעיטה שלו חלפה סנטימטרים מהעמוד של ניצן. מזל גדול לבית"ר.

דקה 72: גרסיה מצא את שלומי אזולאי שנותר חופשי במרכז הרחבה אבל בעט בנגיעה והכדור טס מעל המשקוף של צור.

דקה 82: קונה המחליף שיגר פצצה מ-30 מטר, ניצן הדרוך זינק והדף עם קצות האצבעות.


לא אוהב את מה שהוא רואה. רוני לוי (דני מרון)

דקה 88, בית"ר ירושלים עלתה ל-0:2: קינדה עקף בקלילות שני שחקני רעננה ושיגר טיל לחיבורים מ-22 מטר. איזה גולאסו של הקשר הנפלא של רוני לוי.


המילה האחרונה הייתה שלו. קינדה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי