צפו בתקציר: לפני משחק העונה, 1:2 למכבי חיפה בקריית שמונה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

כשבוע לפני ההתמודדות מול מכבי תל אביב, הירוקים צלחו משוכה קשה מאוד מול הצפוניים. אשכנזי כבש ראשון (26) בנגיחה טובה, רוקאביצה הכפיל (92) אחרי סדרת החמצות גדולה. חליחל צימק, סלליך פתח בהרכב

(גודל טקסט)

שרדה את המשוכה. לפי משחק העונה נגד מכבי תל אביב, מכבי חיפה השיגה הערב (שבת) ניצחון חשוב מאוד אצל קריית שמונה, לאחר 1:2 קריטי. אחרי שצבעה את העיר חיפה בירוק עם 0:3 אדיר בדרבי, החבורה של מרקו בלבול שלטה לגמרי גם אצל הקבוצה הצפונית ביותר, ובעזרת נגיחה טובה של יובל אשכנזי וסיומת טובה של ניקיטה רוקאביצה, חזרה הביתה עם שלוש נקודות קשות מאוד. עבדאללה חליחל הצעיר צימק בסיום.

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה למצוא בהרכב של הירוקים שם חדש-ישן, כאשר סינטיהו סלליך פתח לראשונה בליגה מאז שחזר מהפציעה. דולב חזיזה לא הרגיש טוב ועלה רק מהספסל, בו ישב גם מוחמד עוואד שהחלים מהפגיעה בקרסול. מכבי חיפה שלטה כמעט לגמרי על המתרחש במשחק, אך באותה מידה החמיצה מספר רב של מצבים, כשרוקאביצה היה המתוסכל הגדול ביותר, עד שמצא את הרשת בתוספת הזמן של המשחק.

תחת מזג האוויר הסוער והמגרש החלקלק, מכבי חיפה נהנתה מיכולת טובה בעיקר של ארנסט מאבוקה, שחתום על שני השערים – בראשון הוא מצא את אשכנזי במרכז החרבה והניח את הכדור על ראשו, ובשני הוא ספק בעט ספק בישל לרוקאביצה, אך לבסוף עזר לחלוץ האוסטרלי לכבוש את שערו העשירי העונה. שניות ספורות לפני השריקה האחרונה חליחל בן ה-18 המתיק מעט את טעם ההפסד עבור ק"ש, שיצאה בכל זאת עם ידיים ריקות.


ניצחון חשוב בדרך למשחק נגד מכבי ת"א (מאור אלקסלסי)

הרכבים
קריית שמונה: דז'וגאס ברטקוס, אורי צעדון (קיליאן שרידן, 39), אורי דהאן, זיו מורגן (עבדאללה חליחל, 75), עידן נחמיאס, אמיר בן שמעון, עדן קארצב (איסמעיל ריאן, 66), סמואל בראון, עומר לקאו, מוחמד שכר, יואל אבוחצירה.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסבורי, עופרי ארד, סאן מנחם (איקוום אוטין, 62), נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'רון שרי, סינטיהו סלליך (ז'אנדו פוקס, 75), יאניק ווילדסחוט (דולב חזיזה, 67), ניקיטה רוקאביצה.

מהלך המשחק
הירוקים באופן טבעי פתחו עם המשחק כשהם שולטים בכדור, ובדקה הרביעית ווילדסחוט היה הראשון להגיע למצב מסוכן, אך פספס. ארבע דקות לאחר מכן ק"ש יצאה להתקפה מתפרצת, כשבסיומה לקאו בזבז מצב גדול ובעט לידיו של כהן. מן העבר השני, רוקאביצה רשם איום ראשון מצידו, לאחר שהחמיץ בענק מול ברטקוס. בדקה ה-13 מכבי חיפה הגיע למצב כפול – רוקאביצה נהדף תחילה על ידי ברטקוס, ובכדור החוזר שרי החמיץ את המסגרת.


אוהדי מכבי חיפה באצטדיון בק"ש (מאור אלקסלסי)


ברטקוס בפעולה. השחקן הפעיל ביותר בשורות ק"ש (מאור אלקסלסי)


נטע לביא. שליטה מלאה של מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-16 סאן מנחם ניסה את מזלו עם בעיטה חזקה ממרחק, אך פעם נוספת השוער הליטאי יצא עם ידו על העליונה. בדקה ה-19 סלליך כמעט כבש במשחק החזרה שלו להרכב בליגה, אך הבעיטה שלו הייתה לא מדויקת. דקה לאחר מכם הקיצוני ניסה שוב, אבל הכדור הלך לידיים של ברטקוס בקלילות. בדקה ה-26 הקרח במשחק נשבר – כדור גובה נהדר של מאבוקה מצא את ראשו של אשכנזי, שברח לגמרי מהשמירה עליו ונגח לרשת של ק"ש, 0:1 למכבי חיפה.


מאבוקה. בישול נהדר של הקמרוני לאשכנזי (מאור אלקסלסי)


נגיחה אדירה של אשכנזי (מאור אלקסלסי)


הירוקים ביתרון במשחק החוץ הקשה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-32 ק"ש הראתה סימני חיים בחלק הקדמי. לקאו קיבל כדור על סף הרחבה, הטעה את השומר לו ובעט לפינה של כהן, אך הכדור שרק ליד הרשת החיצונית. בדק ה-39 אבוחצירה נגח לעברו של כהן כדור נמוך, השוער קלט את הכדור ללא בעיות. על הסף המחצית קארצב ניסה להקיע מכדור חוזר אבל לא היה מדויק, המחצית הסתיימה ב-0:1 למכבי חיפה.


מחצית ראשונה טובה של הירוקים (מאור אלקסלסי)

הקבוצה האורחת פתחה את המחצית השנייה בקצב גבוה מאוד. שניות ספורות לאחר חידוש המשחק רוקאביצה עלה גבוה להרמה של סלליך ונגח לרשת הכמעט חשופה לגמרי, אבל ברטקוס בצורה הירואית קלט את הכדור. כדקה לאחר מכן מלך השערים של מכבי חיפה כבר הכניע את השוער היריב, אך השופט אוראל גרינפלד פסל את השער בשל נבדל.


פתיחה טובה של המחצית השנייה מצידו של רוקאביצה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-52 ווילדסחוט השתחרר מהלחץ עליו ובעט פגז לעברו של ברטקוס, שאפילו לא הצליח להשתלט על הכדור, איבד אותו לסלליך אך מכבי חיפה לא הצליחה לייצר שער מהניסיון החוזר. בדקה ה-60 מכבי חיפה איבדה את המגן מנחם, שנפל לא טוב ובהמלצת הצוות הרפואי הוחלף. בדקה ה-68 ריאן המחליף בעט ממרחק אדיר וכמעט הכניע את כהן.


מנחם מקבל טיפול אחרי הנפילה (מאור אלקסלסי)


אוטין נקרא לכר הדשא (מאור אלקסלסי)

בהמשך, חזיזה עלה מהספסל של הירוקים, ובדקה ה-72 הוא עלה טוב לכדור שהרים מאבוקה לעבר הרחבה, אך הנגיחה שהפיק נעצרה על הקו השער. שלוש דקות לאחר מכן רוקאביצה סיפק את החמצת המשחק – התקפה מתפרצת הגיעה לשרי, שהשאיר באומנות לחלוץ האוסטרלי לשער. רוקאביצה בעט טוב אבל נהדף על קו השער. בדקה ה-81 רוקאביצה קיבל כדור מאשכנזי, אבל פעם נוספת אצל השוער היריב, שתסכל אותו לגמרי.


לא מפסיק להחמיץ. רוקאביצה (מאור אלקסלסי)

מופע ההחמצות של רוקאביצה נמשך גם בדקה ה-86, אז הוא קיבל פעם נוספת משרי כדור מבריק והקפיץ בנגיעה לעבר השער, אך מצא רק את משקוף השער. עמוק בתוך תוספת הזמן רוקאביצה זכה סוף כל סוף לחייך – בעיטה של מאבוקה נהדפה לא טוב על ידי ברטקוס, והאוסטרלי היה במקום הנכון כדי לשלוח את הכדור לשער. 0:2 למכבי חיפה. שניות ספורות לפני סיום המשחק ק"ש כבשה שער משלה, כאשר עבדאללה חליחל הצעיר הכניע את כהן בבעיטה טובה והמתיק מעט את טעם ההפסד. 1:2 בסיום.


בסוף הוא גם חגג. רוקאביצה בתוספת הזמן (מאור אלקסלסי)


חליחל הצעיר רק צימק (מאור אלקסלסי)


נטע לביא. הקפטן חגג בסיום עם חבריו לקבוצה (מאור אלקסלסי)


אוהדי חיפה שמחו בסיום (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי