בלקמן עשוי לעזוב את מכבי ת"א: "חושבים לעשות שינויים"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

איביץ' הודה לאחר ה-0:4 על הפועל כפ"ס כי המועדון נערך לינואר ולא מן הנמנע שישוחררו מספר שחקנים, ביניהם האנגלי שלא התלבש כחודשיים. שכטר: "ההפסד בגביע זעזע אותנו"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב דילגה אתמול (שבת) בקלילות מעל הפועל כפר סבא, לאחר שהביסה אותה 0:4 בתצוגת כדורגל התקפית טובה והוכיחה שהיא מוכנה לגמרי למשחק העונה מול יריבתה לצמרת מכבי חיפה, בשבע הבא בסמי עופר. שבוע בלבד חלף מההדחה המבישה מגביע המדינה ונדמה שהצהובים השאירו את ההפסד לאום אל פאחם הרחק מאחוריהם, עם שני ניצחונות ליגה רצופים ויחס שערים של 0:7 שכמובן שמר עבורם על המקום הראשון ועל פער שלוש הנקודות בפסגה.

המאמן ולדימיר איביץ' פתח עם אותו הרכב שהביס באמצע השבוע את בני יהודה וגם שלושת המחליפים שנכנסו לשחק בחצי השני, צ'יקו אופאדו, דור מיכה ואיילון אלמוג, היו זהים לחילופים בניצחון נגד הזהובים. איביץ' קיבל משחק התקפי נפלא מהשלישייה הקדמית, אחרי שאיתי שכטר כבש שער אדיר בחצי הראשון והצמד יונתן כהן ועומר אצילי שנראו מצוין, סיימו עם שער ובישול כל אחד. יונתן כהן, שחזר להרכב בשני המשחקים האחרונים, נראה בכושר יוצא מהכלל ובמאזנו כבר שישה שערי ליגה. מלבד השער הנפלא שכבש, הציג כהן משחק טוב מאוד וגם בישל לעומר אצילי.

שחקן נוסף שקיבל מחמאות אתמול הוא איתן טיבי, שהציג משחק שקט ובטוח בחלק האחורי והוביל את משחק ההגנה של הצהובים, ששמרו שוב על רשת נקייה.
"אני לא חושב שהשחקנים שינו פתאום גישה בשבוע האחרון", אמר איביץ' בסיום המשחק. "מיד אחרי המשחק בגביע, אמרתי לעצמי וגם לשחקנים שהמשחק הזה שייך לעבר ואנחנו לא נוכל לחזור אחורה בזמן ונצטרך להסתכל מעתה רק קדימה למשחקים הבאים. אף אחד לא הרגיש טוב אחרי המשחק בגביע. יצרנו כאן בשנה וחצי האחרונות מנטליות של ניצחונות והצלחות וזה בהחלט לא היה קל, אבל זו הדרך שבחרנו בה וניתן בכל משחק 100 אחוז עד סיום העונה. המטרה שלנו הייתה לזכות בכל התארים ורצינו מאוד ללכת עד הסוף גם בגביע. הפסדנו ועכשיו זו כבר נחלת העבר ואנחנו חושבים עכשיו רק על הזכייה באליפות".


השכיחו את ההפסד לאום אל פאחם. שחקני מכבי ת"א חוגגים (אריאל שלום)

במקביל למאבק האליפות, במועדון כבר מתכוננים לקראת שינויים בסגל, בחלון העברות הקרוב בינואר. במקביל למחשבות על צירוף שחקן חיזוק לחלק ההתקפי, צפוי המאמן איביץ' לשחרר שלושה ואולי אפילו ארבעה שחקנים מהסגל. עם חזרתם של מספר פצועים, הבהיר המאמן הסרבי שנכון לעכשיו, כשהקבוצה משחקת רק בליגה, יהיה לו קשה לתת לשתף את כל השחקנים שעומדים לרשותו ולכן צפויים להיות שינויים. למעשה, מלבד דור פרץ שנמצא בשלבי החלמה סופיים ואורוש ניקוליץ' שעשוי להיעדר תקופה נוספת, כל שחקני הסגל כשירים ועומדים לרשות המאמן.

"התחלנו את העונה עם סגל גדול, חלק מהשחקנים היו פצועים ועכשיו רובם חזרו", הוסיף איביץ', "נצטרך לחשוב עכשיו מה הכי טוב בשביל המועדון. מאז חודש ספטמבר אנחנו חושבים כל הזמן אם להביא שחקנים או לשחרר חלק מהם. אולי נביא מישהו, כולכם תדעו מזה, וזה משהו בהחלט נורמלי שהמועדון חושב על שחקנים שיגיעו או יעזבו".

החלוץ ניק בלקמן, שלא נכלל בסגל מזה חודשיים, עשוי לעזוב כבר בינואר, לאחר שאיבד לחלוטין את מקומו בקבוצה. הפעם האחרונה בה שותף החלוץ האנגלי הייתה במחזור השישי, אי שם בחודש אוקטובר, כשפתח בהרכב במשחק החוץ באשדוד והוחלף במחצית השנייה, אחרי שהציג יכולת חלשה. מאז עברו תשעה משחקי ליגה נוספים ועוד אחד בגביע ובלקמן לא נכלל בהם בסגל. החלוץ, שמשחק כזכור על תקן של ישראלי, חתם בקיץ האחרון לשנתיים, אולם הצהובים לא יעמדו בדרכו אם ימצא קבוצה בארץ או בחו"ל כבר בחלון הקרוב. שחקן נוסף שמעמדו אצל איביץ' התערער מאוד הוא אלירן עטר, שלא נכלל גם אתמול בסגל למשחק. גורם במועדון הבהיר שלא התקבלה שום החלטה בנוגע לעטר, שמסיים את חוזהו בתום העונה.


ניק בלקמן ושחקני מכבי ת"א שנותרו מחוץ לסגל. השינויים בדרך? (דני מרון)

"אין ספק שחלוץ שמבקיע גול, זה נותן לו בטחון", אמר איתי שכטר בסיום, "וכמובן שאחרי שבתקופה האחרונה הייתי בין הספסל לדשא, אני שמח מאוד ואנחנו מאושרים מהניצחון. יכולים לשמוח יום-יומיים משלוש הנקודות ולהמשיך קדימה".

שכטר נשאל האם מה שקרה במשחק הגביע, שינה משהו בקרב השחקנים והשיב: "חד משמעית כן. אני חושב שההפסד נגד אום אל פאחם טיפה זיעזע אותנו. אני חושב שבכדורגל לפעמים אתה צריך להיענש ולקבל איזו מכה כדי להתעורר. הייתי רוצה שזה יהיה במשחק אחר ולא במשחק סופר חשוב כזה, אבל ידענו שממשחק כזה נהיה חייבים להרים את עצמנו לגבהים אחרים. זה קורה, יש הפתעות בכדורגל וגם קבוצות יותר גדולות ממכבי הופתעו. נכון שלא ציפינו לזה, גם הובלנו 0:2, אבל זה באמת מאחורינו והמועדון מכבי תל אביב חזק יותר מכל דבר וממשיכים קדימה בכל הכוח, מה שהיה נגמר. זה הפסד לא פשוט ואנחנו לא מסתתרים מזה, אבל יש גם ימים פחות טובים בכדורגל".

החלוץ ניסה לתאר קצת את התחושות שהיו בקרב השחקנים אחרי ההפסד בגביע: "אין ספק שזה כתם ואנחנו לא מסתתרים מאחורי זה, אבל אני חושב שקצת הגזימו והקצינו עם התגובות. לא שיחקנו מול קבוצה מליגה ב'. שיחקנו מול קבוצה מצמרת הליגה השנייה, מול שחקנים מקצועניים ששיחקו בליגת העל. אנשים איבדו קצת את הפרופורציות. הפסדנו לקבוצה שאסור היה לנו להפסיד, אבל לא שחקנו מול שחקנים, בלי לזלזל, מליגה ב' או ג'. בגביע כבר קרו הפתעות וקבוצות מהלאומית העיפו קבוצות מהליגה הראשונה, זה קורה גם בספרד ובאנגליה. זה לא היה צריך לקרות לנו, אנחנו יודעים את זה. יכול להיות שהשער הראשון שספגנו, ב-1:2 טיפה עירער את הביטחון של השחקנים ואחרי זה כבר רדפנו אחריהם. יש דברים בכדורגל שלפעמים פשוט אין להם הסבר. היינו מאוכזבים ומבינתנו להגיע לחצי הגמר או הגמר, זה מובן מאליו ועכשיו צריך להיות חזקים ולהסתכל קדימה. היה חשוב לנו להראות את העוצמות שלנו מיד במשחק שאחרי וקיבלנו יריבה (בני יהודה, ר"ב), שלא עושה לנו חיים קלים בשנים האחרונות ועמדנו בזה יפה. השחקנים הרימו את עצמם יפה אחרי משחק לא פשוט בצפון ואנחנו שמחים על זה".


"זה כתם ואנחנו לא מסתתרים מאחוריו". שכטר על ההדחה בגביע (אריאל שלום)

על רמת המוכנות של הקבוצה לקראת הקרב נגד מכבי חיפה: "אם אנחנו באים מוכנים לחיפה? אני מקווה מאוד שכן. אני תמיד אומר שלפני משחקי עונה, צריך להתאמן טוב, לעבוד קשה, לבוא מרוכזים ולדבר רק אחרי. אני תמיד אומר שצריך לבוא צנועים ורעבים בתור מועדון ואני מקווה שנעשה את העבודה גם בסמי עופר".

ההגנה הטובה ביותר בליגה מול ההתקפה הטובה ביותר בליגה במחזור הבא: "זה בסדר, זאת העבודה שלכם להגיד למי יש התקפה יותר טובה או למי ההגנה יותר חזקה. הגנה עושים ביחד וגם התקפה עושים ביחד. כל החלקים עובדים כקבוצה אחת. אנחנו נמשיך לעבוד קשה ובצניעות וניתן לכם בתקשורת להגיד מי יותר טוב. נדבר אחרי המשחק. גם לפני המשחק הקודם חיפה אמרו שהם פייבוריטיים ואנחנו לא מדברים יותר מדי ונבוא לעשות את העבודה על הדשא. בוא נראה מה ייגמר המשחק".

על עונש הרדיוס שספגה הקבוצה בבית הדין: "אני מקווה מאוד שיצליחו לשנות את ההחלטה. זה באמת לפגוע בקהל שלם, בגלל כמה אנשים שהבנתי שכבר תפסו. הכוח שלנו זה גם התופים והעידוד והטירוף כאן בבלומפילד ומי שמגיע לכאן יודע שרצינו כבר לחזור לבלומפילד, לבית שלנו, למבצר שלנו ואני מקווה שישנו את ההחלטה וייתנו עונש פחות חמור".


שכטר נשאל לסיום מה זה אומר מבחינתנו כשאומרים מכבי, מכבי תל אביב או מכבי חיפה:
"בשבילי זה רק מכבי תל אביב, זה ברור".


שכטר חוגג עם מיכה. בשבוע הבא משחק העונה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי