"היתרון הכי גדול של מכבי ת"א על מכבי חיפה – חסרונו של נטע לביא"

דור מיכה
דור מיכה | דני מרון

הטירוף בכרמל לקראת משחק העונה ("אם היה אצטדיון של 60,000 מקומות, היו 58,000 ירוקים"), ההפסד בבלומפילד ("מכבי חיפה התבטלה מבחינת הגישה") ואילון אלמוג ("הכי קרוב למנור סולומון בישראל"). אוזן מתכונן

(גודל טקסט)

אחרי שנים רבות בהן היא לא הייתה רלוונטית במאבק האליפות, מכבי חיפה תארח בשבוע הבא (שני ב-20:15, אצטדיון סמי עופר) את מכבי תל אביב למשחק עונה סופר מסקרן אליו כל הכרטיסים כבר נחטפו. "אחרי שהתבטלו בסיבוב הראשון בבבלומפילד בעיקר מבחינת הגישה שלהם, זו ההזדמנות של הירוקים להגיד שהם כאן ושהם הולכים עד הסוף", הסביר אורי אוזן, פרשן ספורט1 ומאמן קבוצת הנוער של הפועל תל אביב, שניתח את יחסי הכוחות בין שתי המוליכות בראיון לתוכנית הספורט של 103FM.

חשיבות ההתמודדות עבור מכבי חיפה: "מבחינת הירוקים זה משחק הרבה יותר גדול והאוהדים מרגישים זאת היטב. זו קבוצה חזקה מאוד עם התקפה פנטסטית. מאז ההפסד למכבי תל אביב, מכבי חיפה נהדרת. היא באה לבלומפילד עם הרכב מוזר ומערך של שלושה בלמים וזה היה נראה שהיא פחדה ממכבי ת"א עוד לפני שהמשחק התחיל. נגד ק"ש היא אמנם ניצחה רק 1:2, אבל רוקאביצה לבדו היה יכול לסיים עם רביעייה. מכבי חיפה היא הקבוצה שהכי כיף לראות בארץ מבחינה התקפית והיא תיתקל בקבוצה הכי חזקה בארץ, שהתאוששה מההפסד לאום אל פאחם ומצפה לנו יופי של משחק – הגדול ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע".

ההפסד של מכבי חיפה בבלומפילד: "זה לא היה כישלון אלא משהו נקודתי. זה היה פספוס גדול, כי מכבי ת"א הגיעה קצת חסרת ביטחון אחרי אירופה ומכבי חיפה הייתה יכולה לנצח בבלומפילד. למרות ההפסד, הגיבו למשחק הזה בצורה טובה, השתפרו ככל שהזמן עבר וזה לזכותו של מרקו בלבול ששינה והגיב. הוא הביא את מכבי חיפה לעמדה שהיא לא מכירה. כל השדים שרדפו אותה – במיוחד נגד מכבי ת"א – הם שגרמו לסוג של כבוד יתר שהיה שם בסיבוב הראשון".

העונה של הירוקים עד כה: "מכבי חיפה עושה עבודה גדולה. היא הביאה זרים ברמה גבוהה – שזה דבר שלא קרה לה בשנים האחרונות. יש שחקני בית כמו עופרי ארד שעושה עונה נהדרת ונטע לביא שיהיה חסר מול מכבי ת"א בצורה בלתי רגילה כי הוא שחקן העונה של חיפה עד עכשיו. אם היה למכבי חיפה אצטדיון של 60,000 מקומות, אז היו 60,000 צופים ו-58,000 מתוכים היו ירוקים. יש למכבי חיפה הזדמנות להגיד שהיא כאן. מנגד, מכבי ת"א קבוצה חזקה וסופר מאומנת. אם היא תנצח, זה יוצא אוויר מהבלון של חיפה אבל אני לא חושב שזה יקרה. חיפה כאן כדי להישאר ולתת מאבק אמיתי למכבי ת"א. אם זה יספיק לאליפות אני לא יודע, כי אני חושב שמכבי ת"א קצת יותר חזקה ועמוקה".


"המשחק הגדול ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע" (מאור אלקסלסי)

משחק ההגנה של מכבי תל אביב: "אם יש קבוצה שיודעת לשחק התקפה, זו מכבי חיפה. מכבי ת"א עדיין לא נתקלה העונה בקבוצה עם כל כך הרבה כלים התקפיים, כולל המשחק בסיבוב הראשון שבו החביאו חצי מהכלים האלה על הספסל. חלק משחקני מכבי חיפה יגיעו למשחק ביום שני בכושר שיא. למכבי תל אביב יש כמה יתרונות כמו ניסיון ועוצמה, אבל בעיקר זה שנטע לביא לא יעמוד לרשותו של בלבול. החשיבות של המשחק הזה עבור חיפה היא מאוד מאוד גדולה, חשוב שהיא תפתח את המשחק בצורה חזקה ותראה דומיננטיות החל מהרגע הראשון. מכבי ת"א קצת יותר רגועה בגלל ההיסטוריה ויתרון הנקודות שלה בטבלה".

איך מכבי ת"א תגיע למשחק: "אני לא חושב שאיביץ' יבצע שינויים טקטיים, יש לו קבוצה חזקה והוא רץ איתה. אני מקווה לראות את אילון אלמוג בהרכב, אבל אני לא חושב זה יקרה. מכבי ת"א צריכה ללחוץ את האמצע של חיפה, כי בלי נטע לביא השלישייה תהיה הרבה פחות מתואמת ומאוזנת. מעניין מאוד יהיה לראות אם פוקס ייכנס לנעלים שלו. בחזרה לאלמוג, הוא הכי קרוב שיש למנור סולומון בכדורגל הישראלי וברמה האישית אני אשמח שהוא יקבל את הבמה במשחק כזה".

החלק הקדמי של מכבי ת"א: "יונתן כהן שחקן מאוד איכותי וגם עומר אצילי נמצא בשלבי התקדמות. יונתן מאוד מגוון ואין לי ספק שבלבול ישים עליו את הדגש. מצד שני, למכבי ת"א אין חלוץ מאיים, אז כהן ואצילי הם בהחלט מפתח התקפי בטח אם דור מיכה לא יפתח בהרכב".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי