ארגון השחקנים: "הקפאת מכסת הזרים או שננקוט בצעדים משפטיים"

ארנסט מאבוקה, יאניק ווילדסחוט
ארנסט מאבוקה, יאניק ווילדסחוט | מאור אלקסלסי

במכתב ישיר לשר הפנים אריה דרעי, שרת התרבות מירי רגב, שר האוצר משה כחלון וכן ליושבי ראש ההתאחדות לכדורגל והמנהלת, ישנה דרישה לגיבוש משות, של קרטריונים להבאת זרים. מישאלוף: "עיוות שחייב להיפסק"

(גודל טקסט)

ארגון השחקנים בכדורגל פנה הבוקר (שני) לשר הפנים אריה דרעי, לשרת הספורט מירי רגב, לשר האוצר משה כחלון וכן ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון ויו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון, בדרישה להקפיא את מכסת הזרים בליגות המקצועניות, בעקבות פנייה שנעשתה לאחרונה להעלות את מספר הזרים בליגת העל לתשעה בעונה הבאה. למעשה הארגון דורש להקפיא את מכסת השחקנים הזרים, כפי שקיימת היום, וזאת עד להסדרה משותפת של קריטריונים להבאתם. 

ארגון השחקנים הודיע כי אם לא תוקפא מכסת הזרים בתוך כשבועיים, ייאלץ לשקול את צעדיו, ובכלל כך, נקיטת צעדים משפטיים מתאימים. במכתב, שנשלח באמצעות משרד עורכי הדין ש' הורביץ ושות', תוקף הארגון את אופן הבאת השחקנים הזרים לליגות המקצועניות. נכתב בין השאר כי "תחום העסקת השחקנים הזרים בכדורגל הישראלי הוא תחום פרוץ, נטול קריטריונים ונטול בקרה חיצונית על הבקשות שמגישות הקבוצות המעוניינות להעסיקם".

בנוסף, הארגון גורס כי מתן הקלות מס משמעותיות לשחקנים זרים באופן גורף, חוטא למטרת החוק שנועדה לתת הטבות: "החוק נועד כדי לעודד הבאת שחקנים מומחים בתחומם אשר אמורים לשדרג את הכדורגל בארץ, אך בפועל, ישנה הצפה של שחקנים זרים אשר ברובם אינם עולים ואף נופלים ברמתם מהשחקנים המקומיים, תוך תפיסת מקום עבודתם. הסיבה להצפת הזרים היא העדר קריטריונים להבאת שחקנים זרים, כפי שקיימים במדינות אירופה, והעדפה כלכלית על רקע הטבות במס שמקבלים שחקנים זרים בלבד".


יאניוטיס. שוער מכבי ת"א אפילו לא משחק (אריאל שלום)

מנכ"ל ארגון השחקנים, מושיקו מישאלוף הוסיף: "כאשר זר שעלותו היא 100 אלף דולר עולה לקבוצה 100 אלף דולר בעוד ששחקן ישראלי במחיר דומה שלא נהנה מהטבות המס עולה לקבוצה 220 אלף דולר, ברור לכולם מדוע הליגה מוצפת בזרים על חשבון שחקנים ישראלים טובים ברמתם. העיוות הזה חייב להיפסק, ואנחנו נדאג שייפסק".

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון: "נושא הזרים נפרץ לגמרי בשנים האחרונות. מאז שנת 2002, הוכפל מספר הזרים בכדורגל, וכל זאת ללא שום קריטריונים. הקבוצות רוכשות שחקנים זרים שעלותה נמוכה בחצי משחקנים ישראלים ברמתם. הן עושות כן בשל שיקולים כלכליים, לא מקצועיים. ישנה אפליה נגד השחקן הישראלי שפוגעת כבר בשחקני הנוער, ובכך נפגע הכדורגל הישראלי בכללותו. אנחנו מתכוונים לעצור את המגמה הזו."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי