גרינברג: "הקהל החליט לפרק אותנו". הדיין: "ללא הבעלים, הפועל הייתה נעלמת"

אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א | אריאל שלום

הפועל ת"א נקנסה ב-3,000 ש"ח על זריקת כוסות נגד קטמון ו-4,000 ש"ח על התפרעות אוהדים נגד אשדוד, הדיין הודיע: "בית דין זה לא יהווה כלי משחק בידי אותם פורעי חוק ובוודאי לא יעניק להם כל רוח גבית"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב נקנסה הערב (רביעי) ב-7,000 ש"ח בפועל על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בגין שני מקרים שונים בהם התפרעו אוהדי הקבוצה. הראשון, נגד הפועל קטמון בגביע המדינה (3,000 ש"ח) והשני, במשחק הליגה נגד מ.ס אשדוד (4,000 ש"ח).

זאב גרינברג, מבעלי הקבוצה, טען במהלך הדיון: "דו"ח המשקיף מדבר בעד עצמו, הקהל החליט לפרק אותנו כלכלית והוא עושה את זה ומצליח, אנחנו לא נגמור את העונה עם כל הקנסות. תפסנו את האנשים ואנו מגישים נגד אחד מהם הבגיר כתב אישם. אנחנו נתבע את ההורים של הקטינים שנתפסו".

 
 
בהחלטת בית הדין נכתב: "שמעתי בקשב רב את דברי מר גרינברג, נראה כי במקרה זה כפי שאירע לקבוצות אחרות בזמנים אחרים, ניכרת מגמה של אותם אלו המכנים עצמם אוהדי קבוצה אשר אין כל קשר בין מעשיהם לבין אהדה כלשהי, לגרום לבעליה של הקבוצה נזק ממוני כבד על ידי הבאת הקבוצה לבית הדין שבוע אחר שבוע. ראייה לכך הוא כאמור דו"ח המשקיף המאבחן את האירוע בו הקללות לצד זריקת כוסות השתייה, היו כנגד שחקני הקבוצה ואנשי הנהלתה ולא מעבר לכך.


אוהדי הפועל תל אביב. "הקהל החליט לפרק אותנו כלכלית" (אריאל שלום)

"נראה כי הדבר נובע ממספר סיבות בהן ניסיונם של אותם פורעי חוק להחליף את בעלי הקבוצה, כל זאת לצד מלחמתה של הקבוצה באותם פורעי חוק. אותם פורעי חוק סבורים כי שליחת הקבוצה לבית הדין מידי שבוע היא דרך הפעולה אשר תגרום כאב רב לראשי הקבוצה ואולי אף יגרמו להם להתייאש מניהולה של הקבוצה. בית דין זה לא יהווה כלי משחק בידי אותם פורעי חוק ובוודאי לא יעניק להם כל רוח גבית אלא ההיפך הגמר מכך הוא הנכון וכדאי היה כי לצד המשך פעולות הקבוצה בנושא מיגור האלימות והעלאת הרף ככל שניתן בנושא, תפעל אף מערכת החוק ותנקוט ביד קשה כלפי אותם פורעים.

"אדגיש כי כדאי היה כי טרם ישליך אותו פורע חוק חפץ זה או אחר, במחשבה כי דבר זה יביא את ראשי הקבוצות לידי ייאוש, יבחן הוא את אשר אירע לפני שנים מעטות באולם בית המשפט המחוזי, עת עמדה הקבוצה בפני פירוק והיעלמות ממפת הכדורגל הישראלי, ולולא ארבעת הבעלים הנוכחיים, אשר מחליטים כאוהדים לרכוש את הקבוצה בדקה האחרונה ממש, הרי שכך היה קורה וקבוצה מפוארת ועטורת הישגים כהפועל תל אביב, הייתה "נעלמת" אל תהום הנשייה כמו קבוצות רבות בכדורגל הישראלי שלא השכילו להתנהל נכון. במעשיהם אלו של אותם פורעים אין כל הבעת תודה כלפי בעליה הנוכחיים של הקבוצה, ויכול ניחנים הם בזיכרון לטווח קצר בלבד ובחוסר ידיעה כי מצב זה כמתואר לעיל, עלול לחזור על עצמו אם ימשיכו במעשיהם ויביאו את בעלי הקבוצה לכדי ייאוש.

שוב אפנה לסיום לאותם אלפי אוהדי הקבוצה אשר אינם קשורים לאותם פורעים ואזכיר להם כי להם הכוח להקיא מתוכם את אותם פורעים, ולמנוע את מעשיי אותו מיעוט אשר עלול לגרום לקבוצה נזיק בלתי הפיך על ידי תפיסתם תוך כדי מעשה או מניעת אותם המעשים עוד טרם יקרו. כאמור עקב האמור לעיל, ותפיסת אותם משליכים, החלטתי להסתפק בקנס כספי מינימלי של 3,000 ש"ח בלבד בעיקר כתמרור אזהרה לאותם פורעי חוק".

האחים ניסנוב. "הפועל ת"א הייתה נעלמת ללא הגעתם" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי