רוני לוי: "קינדה אמר שהוא לא יכול לשחק, לא רואה סיבה שהוא ירצה לברוח מהמשחק"

רוני לוי
רוני לוי | מאור אלקסלסי

מאמן בית"ר ירושלים התייחס להיעדרותו של הקשר מה-0:0 מול מכבי ת"א: "אם אתה רוצה לצאת לחו"ל אתה צריך להוכיח את עצמך במשחקים הגדולים". איתמר ניצן: "אנחנו יוצאים מרוצים"

(גודל טקסט)

הקרב הגדול בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים, שהתקיים הערב (שני) באצטדיון סמי עופר בעקבות עונש הרדיוס של הצהובים-כחולים, הבטיח הרבה אך הסתיים ב-0:0 בלבד, ששירת בעיקר את מכבי חיפה. למרות שההתמודדות נגמרה ללא שערים, הקצב היה גבוה והקבוצה של ולדימיר איביץ' שלטה ושלטה, אך לא הצליחה להשיג הכרעה. מאמן הקבוצה האורחת, רוני לוי, שיתף את תחושותיו בסיום המפגש.

"ידענו שמכבי תל אביב קבוצה טובה מאוד", אמר לוי. "השליטה הייתה חד משמעית של מכבי, בטח בחצי הראשון, זה היה משחק מעולה שלה. ידענו שאנחנו צריכים לעשות הגנה טוב, לפעמים לעשות הגנה נסוגה ולפעמים ללחוץ את מכבי ת"א בחצי שלה. לצערי גם גדי קינדה ושלומי אזולאי היו חסרים לנו, והם כמובן היו יכולים לעזור לנו בחלק הקדמי. יחד עם זאת, אני חושב שלא החזקנו מספיק בכדור, אני מצפה שנחזיק יותר בכדור ונצא יותר קדימה. מכבי תל אביב עשו עלינו לחץ טוב".

החילופים המאוחרים שביצע: "לא היה לנו חלוץ בספסל, אלא רק ילד מהנוער שמתאמן איתנו שבוע ימים. לא היו לנו יותר מדי חילופים התקפיים, אלא רק חילופים הגנתיים. סמכתי על הניסיון של אופיר קריאף ומשכתי אותו עוד קצת במגרש".


רוני לוי עצבני במהלך המשחק (רוני לוי)

ההיעדרות של גדי קינדה: "השחקן אומר שהוא לא יכול לשחק, שקשה לו מאוד וכואב לו מאוד. אנחנו, כמאמנים, צריכים לקבל את זה. אני לא חושב שיש לו סיבה לא לרצות לשחק, אם אתה רוצה לצאת לחו"ל אתה צריך לשחק במשחקים גדולים ולהוכיח את עצמך ברמות הגבוהות. אני לא רואה סיבה שהוא ירצה לברוח מהמשחק הזה".

השיפור של איתמר ניצן ואנתוני וארן: "ניצן הוא אחד השוערים הטובים בליגה ועשה את העבודה כמו שצריך, ואפשר לראות בכמה משחקים הוא שמר על שער נקי. גם וארן מתקדם ומשתפר ממשחק למשחק, ולזכותו ייאמר שגם כשהוא לא כובש הוא עובד ומשקיע בשביל הקבוצה".

האם הוא חושב שבית"ר נראתה כמו קבוצה קטנה במשחק הזה: "אני לא רואה את הדברים ככה. הגענו בטיימינג לא הכי טוב להתמודדות עם מספר שחקנים בספק, גם עלי מוחמד ופרדי פלומין סחבו פציעה ופתחו בהרכב. הסגל שלנו לא כל כך רחב, היו שלושה שחקני נוער על הספסל. כשאתה בא למשחק כזה, אחרי שהפסדנו 4:0 בסיבוב הראשון, רצינו לחזור עם תוצאה טובה. זו לא בושה לשחק ככה".


גדי קינדה (מאור אלקסלסי)

האם הקבוצה יכולה לרוץ לאליפות: "קשה להגיד אחרי המשחק היום שהמטרה היא לרוץ לאליפות. אם נעשה ריצה טובה של כמה משחקים בהם ננצח ומכבי ת"א תאבד נקודות אז נוכל לדבר על זה".

האם בית"ר יכולה לנצח את מכבי חיפה: "אני חושב שכן, אנחנו מספיק טובים. ניצחנו גם את מכבי ת"א בגמר גביע הטוטו וגם את הפועל באר שבע בחוץ כשהם היו בתקופה טובה. הקבוצות שמצליחות הן אלה שמצליחות לנצח את הקבוצות הקטנות יותר, לא רק את הקבוצות הגדולות".

מדוע בית"ר מתקשה יותר בטדי: "במשחקי חוץ האווירה מטורפת ומגיע הרבה קהל חוץ. הקהל של בית"ר הוא מדהים וכשאנחנו צריכים אותו הוא לצידנו, אני מאמין שזה יקרה גם בטדי".


איתמר ניצן (מאור אלקסלסי)

השוער איתמר ניצן, שסיפק משחק מצוין, סיפר: "הגענו בסגל חסר והיה לנו קצת קשה ליזום. מכבי ת"א ישבה עלינו חזק רוב המשחק. נקודה בחוץ מולה זה לא משהו כל כך רע. אנחנו ברצף חיובי כבר כמה משחקים ומפה ממשיכים הלאה. הגנתית זה מעודד אותנו שהתמודדנו עם מכבי ת"א, אני שמח ששמרתי על שער נקי, זה כל מה שאני יכול לייחל לו. יכולנו גם לנצח, אבל אני חושב שהנקודה משקפת את מה שהיה במגרש. אנחנו יוצאים מרוצים".

האם ההצלה שלו למצב של איתי שכטר הצילה לקבוצתו את המשחק: אני שמח שההצלה הזו השאירה אותנו במשחק, אני בסך הכל עושה את העבודה שלי. היו פה עוד עשרה שחקנים על הדשא. היכולת הטובה שלי העונה? המון עבודה קשה, אמונה בעצמי ואמונה בי מצד הצוות".

האם הקבוצה בתמונת האליפות: "לא דיברנו על זה מתחילת העונה, המטרה שלנו היא להגיע כמה שיותר גבוה ובראש ובראשונה להשיג את כרטיס לאירופה. המועדון בתחילתה של בנייה. צריך לראות איך העונה תתפתח, זה יקרה ממשחק למשחק. כל משחק משקף את השבת הבאה בשבילנו, אנחנו מתרכזים בעצמנו. נגיע לפלייאוף, נראה איפה אנחנו עומדים ונדע מה המטרות שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי