בעקבות העימות עם אוהד מכבי ת"א: פרדי פלומיין הורחק משלושה משחקים

פרדי פלומיין
פרדי פלומיין | ספורט1

עונש כבד לצרפתי של בית"ר, שעלה ליציע בסיום המשחק בסמי עופר וטען: "האוהד קילל את אמא שלי, רציתי לשוחח איתו בצרפתית". מהמועדון נמסר: "מדובר בעונש חסר פרופורציה"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

מכה קשה לבית"ר ירושלים. אחרי שפרדי פלומיין עלה ליציע וניסה להתעמת עם אוהד מכבי תל אביב בסיום המשחק בין האלופה לבין הקבוצה מהבירה באצטדיון סמי עופר, הקשר הצרפתי הורחק היום (רביעי) משלושה משחקים בפועל על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל והוא לא יעמוד לרשותו של המאמן רוני לוי מול מכבי בני ריינה, מכבי נתניה וסקציה נס ציונה.

לאחר שפורסם העונש, בית"ר ירושלים מסרה בתגובה: "מדובר בעונש חסר פרופורציה לשחקן שמגיע בפעם הראשונה בקריירה לבית הדין. חבל שבמקום לתת עונש מקובל והוגן, בחר הדיין להעניש בחומרה את פלומיין. כמובן שאנו מגנים את הדרך בה בחר פרדי להגיב והנושא מטופל במסגרת המועדון אך מכאן ועד הרחקה משלושה משחקים יש מרחב שלם של ענישה שלא נוצל ונדמה כי ההחלטה התקבלה בקלות הדעת. צר לנו כי זוהי הדרך בה בחר בית הדין לנהוג".

עוד קודם לכן פלומיין טען להגנתו: "בסיום המשחק אוהד אחד לבד קרא לי וקילל אותי, אמר לי קללות קשות על אמא שלי. בהתחלה הוא דיבר בעברית ואז עבר לצרפתית, קילל קללות קשות על אמא שלי וזו הייתה נקודה רגישה, ובגלל הנקודה הזו הייתי במצב נסער גם אחרי המשחק והחלטתי לעלות ליציע. רציתי להבין מה האוהד רצה ממני, האירוע קרה בסוף המשחק כשלא היו אנשים ביציע כך שכולם שמעו את זה ובגלל זה מאוד נפגעתי. אני יודע עכשיו שלא הייתי צריך לעשות את זה וזה דבר שלא קרה לי מעולם. חשוב לי להתנצל על ההתנהגות. הנקודה הזו הייתה רגישה מבחינתי. לשאלת בית הדין מה היה קורה אילו לא היו מאבטחים במקום, אני עונה שלא התכוונתי להרביץ לו, רק רציתי להבין מה הוא רצה ממני. היה לי יותר קל לדבר עם האיש בצרפתית".

דובר בית"ר ירושלים אסף נחום הוסיף: "מבחינת הקבוצה כמובן שדיברנו איתו על העניין והוא התנצל בפנינו ובפניי הקבוצה, מבקשים להתייחס לעניין בנסיבות מקלות, לא היה עימות, זאת פעם ראשונה שפרדי מגיע לבית הדין, ומבחינתנו אנו מבקשים להתייחס אליו במידת הרחמים".


פלומיין הנסער במהלך האירוע המדובר בסמי עופר (ספורט1)

בהחלטת בית הדין נכתב: "למעשה הודה הנאשם במיוחס לו ועל כן אין לי אלא להרשיע אותו בעבירה בגינה עמד לדין. זוהי העמדתו לדין הראשונה של הנאשם. עם זאת מעשהו הינו חמור ביותר. עם כל הבעת הסלידה מהתנהגותו של אותו אוהד בסופו של המשחק והקנטתו את הנאשם הרי שאין מצופה מאף שחקן ובוודאי שלא שחקן באחת הקבוצות הבכירות בליגת העל, שיימצא דרכו אל יציע האוהדים, בסיומו של משחק, במטרה להתעמת עם אוהד זה או אחר אשר החליט להקניטו אלא ההיפך מכן הוא הנכון, היה מצופה כי אותו שחקן ישלוט בעצביו וימשיך בדרך לכיוון חדרי ההלבשה מבלי לייחס כל חשיבות לדברים שנאמרו כלפיו. אדגיש כי הנני מבין את נושא הרגישות בעניין הקללות שהושמעו (ושוב אביע סלידה מהמעשה המכוער של אותו אוהד) אולם האם בכל פעם בו אוהד יעמוד ויקלל את אותו שחקן קללות אלו או אחרות, יימצא עצמו השחקן בדרכו ליציע בניסיון לייצר עימות עם אותו אוהד? נראה כי התשובה לכך היא שלילית.

"אני מקבל גם את תשובתו וגירסתו של הנאשם לשאלת בית הדין בעניין סיטואציה בה במקרה ולא היו מאבטחים אשר היו עוצרים את הנאשם בדרכו לאותו אוהד ומה אז היה קורה? דו"ח המשקיף כמו גם צילומי הטלוויזיה, מדברים בעד עצמם ונראה כי הנאשם היה בדרכו לכיוון אותו אוהד שלא בכדי לנהל איתו שיחה תרבותית בשפה הצרפתית, אלא למטרה אחרת ואלימה הרבה יותר. ובמקרה זה צריך הנאשם להודות לאותם מאבטחים, כי ככל הנראה אם לא היו שוהים מאבטחים במקום אשר היו ממהרים לעצור את השחקן הרי שיכול ואותו שחקן היה נמצא כיום בסיטואציה קשה הרבה יותר, הן במישור המשמעתי אולם חשוב וחמור מכך – במישור הפליל. אשר על כן ובהתחשב בכל הנסיבות החלטתי כי על הנאשם ייגזר עונש של הרחקה בפועל משלושה משחקים בגין התנהגות בלתי ראויה וזאת בלשון המעטה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי