צפו בתקציר: ניצחון רביעי ברציפות להפועל ת"א, 1:3 על רעננה

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

תתחילו לספור אותם. האדומים חגגו מול נועלת הטבלה ועלו למקום ה-5. צמד לספירובסקי, אלטמן הוסיף, תומר השווה זמנית. נמני הורחק, דגני וינקו נפצעו, שוער קבוצת הנוער עלה להופעת בכורה

(גודל טקסט)
תתחילו לספור את הפועל תל אביב. נראה שהקבוצה יצאה לדרך חדשה תחת ניר קלינגר, כאשר רשמה הערב (ראשון) ניצחון ליגה רביעי ברציפות (וחמישי ברציפות בכל המסגרות) אחרי 1:3 נהדר על הפועל רעננה במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל. האוהדים האדומים לא זוכרים תקופה כזו כבר כל הרבה זמן וסוף סוף הם חווים מעט נחת, כאשר זו הפעם הראשונה מאז פברואר 2014 שהשלימו רצף ניצחונות שכזה והיא עלתה למקום החמישי – שכמובן מוביל לפלייאוף העליון בסיום העונה הסדירה. 

בנוסף, זו הייתה הפעם הראשונה העונה בה הקבוצה כבשה יותר משני שערים במשחק, ועכשיו הפועל ת"א תחזור שמחה לבלומפילד אחרי שסיימה היום את עונש הרדיוס שלה ואירחה באצטדיון נתניה. מן העבר השני, רעננה, שרצתה לצאת לדרך חדשה אחרי הניצחון על הפועל באר במחזור הקודם, נמצאת בבעיה קשה ועדיין סוחבת את כל הליגה על הגב. ניסו אביטן, שהפסיד לאקסית, צריך לעשות חושבים איך ייקח מכאן את הקבוצה קדימה, כי נראה שצפויים לו מאבקי תחתית לא פשוטים בהמשך.

שחקני הפועל ת"א חוגגים בסיום (דני מרון)

המחצית הראשונה החלה בקצב די נמוך שהתגבר לאט לאט. הפועל ת"א שלטה, אך המצב המסוכן הראשון היה דווקא של רעננה, אך יוג'ין אנסה החמיץ מול אריק ינקו. אחרי דקות רבות של גישושים וללא מצבים מיוחדים, סטפן ספירובסקי העלה את האדומים ליתרון בדקה ה-29 בשער ענק אל החיבורים, שער שאפשר להגיד נכבש בצדק. לאחר מכן המארחת איבדה את אוראל דגני שנפצע והוחלף, ובזמן שהייתה בחיסרון מספרי (דגני המתין מחוץ לכר הדשא) ספגה את השוויון בדקה ה-41 אחרי טעות חמורה של רז שלמה, אותה ניצל יואב תומר שעם סיומת מדויקת קבע 1:1.

בחצי השני ראינו את רעננה יותר יוזמת ומחזיקה יותר בכדור בהתחלה, אך ההזדמנות האמיתית הראשונה נגמרה בשער בדקה ה-65. איאד אבו עביד נגח לקורה והריבאונד חזר לעומרי אלטמן, שהעלה את המארחת ל-1:2. רגע אחרי שהיתרון חזר לקבוצה של ניר קלינגר, אריק ינקו נפצע והתחלף בשוער קבוצת הנוער, עידו שרון בן ה-17, שעלה להופעת בוגרים ראשונה בקריירה. להזכירכם, ינקו עצמו החליף את יואב ג'ראפי הפצוע.

שחקני הפועל ת"א חוגגים (דני מרון)

בדקה ה-76 המשחק קיבל תפנית משמעותית. רעננה השוותה ל-2:2 משער של יוג'ין אנסה, אך הגול שלו נפסל בצדק עם עזרת ה-VAR בעקבות של עדי נמני שנעשתה ברחבה לפני הכיבוש. הפאול זיכה את נמני, קפטן רעננה, בכרטיס צהוב שני שחיסל סופית את סיכוייה לזכות בנקודות במשחק הזה. בדקה ה-81 ספירובסקי השלים צמד בנגיחה מכדור קרן שהגביה אלטמן וקבע את תוצאת המשחק.

ביום שבת הפועל תל אביב תגיע לאצטדיון המושבה למשחק חוץ מול הפועל כפר סבא (14:45, ספורט4) של אופיר חיים ותקווה להמשיך את הרצף הנהדר שלה במטרה ברורה – לסיים את העונה הסדירה בשש המקומות הראשונים ולדאוג לנו לפלייאוף עליון תוסס במיוחד. רעננה, מנגד, תצפין לאצטדיון סמי עופר למשחק מול הפועל חיפה של חיים סילבס בתקווה להשיג ניצחון ונקודות קריטיות להמשך הקרבות בעתיד.

שחקני הפועל ת"א חוגגים בסיום (דני מרון)


ניר קלינגר ואיש המשחק, סטפן ספירובסקי (דני מרון)


ניסו אביטן (דני מרון)


ניר קלינגר (דני מרון)

הרכבים

הפועל ת"א: אריק ינקו (עידו שרון, 66), איאד אבו עביד, אוראל דגני (דני גרופר, 43), רז שלמה, מרווין פירסמן, סטפן ספירובסקי, שי אייזן, עמנואל בואטנג, פליפה רודריגס (מייקל אולהה, 57), מוטי ברשצקי ועומרי אלטמן.

הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני, דויד מתיאוס, עידו לוי, שון קלימקין (קייס גאנם, 67), עמית כהן, שניר שוקר (רועי לוי, 74), איתי קצב, כרם ארשיד (אור דסה, 60), יואב תומר ויוג'ין אנסה.

עומרי אלטמן מתחמם (דני מרון)

עמית כהן בחימום (דני מרון)


פליפה רודריגס, איאד אבו עביד וסטפן ספירובסקי מתחממים (דני מרון)

מהלך המשחק
רגע לפני השריקה התקיימה דקת דומייה לזכר ינון אשכנזי ז"ל. הפועל ת"א פתחה את המשחק בשליטה והניעה היטב את הכדור בזמן שרעננה בעיקר רדפה אחריה וניסתה לחטוף את הכדור, אך שתי הקבוצות לא הצליחו לייצר מצבים מסוכנים. בדקה ה-11 ההזדמנות הראשונה הגיעה, כאשר כרם ארשיד הכניס כדור עומק יפה ליוג'ין אנסה. החלוץ בעט מתוך הרחבה, אך אריק ינקו יצא טוב והדף לקרן.


שחקני שתי הקבוצות בדקת הדומייה (דני מרון)

אוהדי הפועל ת"א (דני מרון)


יוג'ין אנסה (דני מרון)

אחרי דקות רבות של גישושים משני הצדדים ובשליטה של המארחת, הפועל ת"א עלתה ל-0:1 משער פשוט ענק של סטפן ספירובסקי בדקה ה-29. הקשר המקדוני של האדומים מצא את עצמו במצב בעיטה מ-24 מטרים, הניף את רגלו השמאלית לוולה נהדר אל בין החיבורים של אריק ינקו ולרשת, במה שהיה השער הראשון העונה של הקבוצה בבעיטה מחוץ לרחבה. פשוט שער גדול של השחקן בן ה-29.


סטפן ספירובסקי חוגג (דני מרון)


ספירובסקי חוגג עם איאד אבו עביד


שחקני הפועל ת"א חוגגים עם ספירובסקי

המשחק המשיך בקצב דומה גם בדקות שלאחר השער של ספירובסקי ורעננה לא התקרבה לשער המארחת, אך בדקה ה-41 הקלפים נטרפו. רז שלמה ניסה להחזיר כדור לאחור בצורה רעה מאוד, ומי שארב לו היה יואב תומר. החלוץ הצעיר של ניסו אביטן הריח את הטעות של הבלם, השתלט היטב על הכדור ועם סיומת מצוינת לפינה הרחוקה קבע 1:1. לצערה של הפועל ת"א, שתי דקות לאחר מכן אוראל דגני (שלא היה על הדשא כשהקבוצה ספגה את השוויון) הוחלף בדני גרופר בעקבות פציעה והקבוצות ירדו להפסקה בתיקו.


יואב תומר חוגג עם עדי נמני (דני מרון)


יואב תומר חוגג (דני מרון)


יואב תומר חוגג (דני מרון)


יוג'ין אנסה ועמית כהן חוגגים עם יואב תומר (דני מרון)

בפתיחת המחצית השנייה רעננה הציגה שיפור במשחק שלה ביחס לחצי הראשון, החזיקה יותר בכדור ויזמה. עם זאת, לא הגיעה למצבים – וכך גם יריבתה. בהזדמנות האמיתית הראשונה בחצי השני, היתרון שוב חזר להיות אדום. ספירובסקי הגביה כדור מהאגף הימני אל הרחבה, איאד אבו עביד נגח לקורה ומהעמוד הכדור ניתז לרגלו של עומרי אלטמן. הקשר בעט מצוין אל הרשת של אסף צור וקבע 1:2 למארחת בדקה ה-65.


שחקני הפועל ת"א חוגגים עם עומרי אלטמן (דני מרון)

מיד לאחר כיבוש שער היתרון הפועל ת"א ספגה מכה קשה – השוער אריק ינקו, שהחליף את יואב ג'ראפי הפצוע, נפצע בעצמו ונאלץ להתחלף. מי שנכנס במקומו הוא שוער קבוצת הנוער, עידו שרון בן ה-17, שעלה להופעת בוגרים ראשונה בקריירה שלו.


אריק ינקו נפצע (דני מרון)

בדקה ה-76 רעננה כבר חשבה שהשוותה, אך המהלך התברר כמהלך גורלי ששינה לה לגמרי את המשחק. קרן שהוגבהה לרחבה מצא את ראשו של עידו לוי, שהסיט את הכדור ליוג'ין אנסה אשר כבש מקרוב וחגג עם חבריו. השופט עידן לייבה קיבל איתות מה-VAR ופסל את השער בעקבות עבירה שביצע עדי נמני על ספירובסקי ברחבה לפני שעידו לוי הגיע לכדור. השער נפסל ונמני "זכה" בכרטיס צהוב שני והורחק


יוג'ין אנסה חוגג את השער הפסול (דני מרון)


עידן לייבה בוחן את השער של אנסה ב-VAR (דני מרון)


עדי נמני מורחק (דני מרון)

בדקה ה-81 הפועל ת"א גמרה את המשחק. קרן של עומרי אלטמן לפינה הקרובה מצאה את ראשו של ספירובסקי, שנגח לאחור, הכניע את אסף צור, השלים צמד והעלה את קבוצתו ל-1:3. בכך, האדומים חיברו ניצחון ליגה רביעי ברציפות בפעם הראשונה מזה כמעט חמש שנים.


סטפן ספירובסקי חוגג את השער השני שלו (דני מרון)

שחקני הפועל תל אביב חוגגים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי