צפו בתקציר: גארסיה וגרצ'קין סחפו את בית"ר ירושלים ל-1:3 על מכבי נתניה

דן איינבינדר, ליוואי גרסיה
דן איינבינדר, ליוואי גרסיה | דני מרון

בהיעדר הכוכבים הגדולים, המגן (שני בישולים) ושחקן הכנף (צמד ראשון בישראל) לקחו אחריות וסידרו לרוני לוי ניצחון חשוב. איינבינדר חתם (73), בצ'יראי רק איזן זמנית (42)

(גודל טקסט)
למרות סגל קצר במיוחד, בית"ר ירושלים הוכיחה הערב (שני) שעדיין מוקדם להספיד אותה וחגגה עם 1:3 מרשים על מכבי נתניה לעיני כ-6,000 צופים בטדי במשחק שנעל את המחזור ה-19 בליגת העל. המחצית הראשונה הייתה שקולה ואולי אף עם יתרון קל לכיוון היהלומים, אולם ב-45 הדקות האחרונות רק קבוצה אחת הייתה על כר הדשא.

מי שלקחו אחריות בהיעדר מרבית הכוכבים של בית"ר ירושלים היו ליוואי גארסיה שהבקיע צמד ראשון בישראל (40 ו-68), מקס גרצ'קין שסיפק שני בישולים נפלאים והקפטן דן איינבינדר שקבע את תוצאת המשחק (73) עם הראשון שלו העונה בליגת העל. פאטוס בצי'ראי רק איזן זמנית (40) עבור מכבי נתניה המאכזבת, אחרי ששופטי המסך תיקנו את החלטתו של זיו אדלר שתחילה פסל את הגול בטענה לעבירה. 

בהיעדרם של אנטואן קונטה, טל בן חיים, גדי קינדה, פרדי פלומיין ושולומי אזולאי רוני לוי העניק את המקום בהרכב לאור זהבי, אופיר קריאף ולירן רוטמן, כשעל הספסל הירושלמי ישבו שלושה שחקני נוער: רוי דוגה, דוד דגו ואביאל זרגרי. אצל היהלומים, רומן גולובראט חזר למרכז ההגנה לאחר זמן רב ואילו רועי קהת עבר מבחן כשירות ופתח במרכז המגרש לצד ניקו אולסק ואלמוג כהן.

ההתמודדות החלה בשליטה של מכבי נתניה, אך יונס מלדה החמיץ שני מצבים די קורצים וככל שהדקות חלפו בית"ר נכנסה למשחק. בדקה ה-40 קיבלנו את השער הראשון לאחר פעולה אישית יפה של ליוואי גארסיה, שעצר על החזה ושלח כדור חד מ-23 מטרים לפינה של דני עמוס שלא הצליח להושיע. המארחת לא הספיקה להתעשת מהחגיגות ופאטוס בצ'יראי איזן בנגיחה ל-1:1 (42) לאחר הרמה מדודה של ניקו אולסק. תחילה הגול של החלוץ נפסל בעקבות ספק עבירה של רומן גולובארט על דיוגו ורדסקה, אך השופט זיו אדלר צפה באירוע ב-VAR וההחלטה שונתה.


הכפיל את כמות השערים שלו העונה. ליוואי גארסיה (דני מרון)

המחצית השנייה נפתחה בלחץ כבד של בית"ר ירושלים, שדחקה את מכבי נתניה לשערה. בדקה ה-51 כדור של אנותני וארן ספק עבר את קו השער, אך אדלר סימן להמשיך לשחק ולהגנתו ייאמר שגם לאחר צפייה בהילוכים החוזרים קשה היה לקבוע. בית"ר לא הורידה את הראש והמשיכה באותה מגמה, כשהאורחת התקשתה להתמודד עם ההתלהבות והאינטנסיביות של שחקני המארחת. בדקה ה-68 גארסיה השלים צמד עם בעיטה חדה בנגיעה לאחר בישול נהדר של גרצ'קין, שסיפק אסיסט נוסף (73) לדן איינבינדר שבעט מהאוויר לרשת וקבע את תוצאת המשחק עם הראשון שלו העונה בליגת העל.

אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות במסגרת הליגה, בית"ר חזרה למסלול הניצחונות והתבססה במקום השלישי. במחזור הבא (ראשון ב-20:15, ישיר בערוצי ספורט1), הקבוצה מהבירה תקווה לשפר עמדות בצמרת במשחק ביתי נוסף, הפעם מול סקציה נס ציונה מתחתית הטבלה. מנגד, נתניה רשמה הפסד חמישי בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות ונותרה במקום התשיעי עם 22 נקודות, שלוש פחות מחדרה השישית – אותה היא תפגוש בשבוע הבא (ראשון ב-19:00).

רוני לוי וחיים שאבו דרוכים על הספסל (דני מרון)

צוות המאמנים של מכבי נתניה (דני מרון)

לא נרתע ממזג האוויר. עוזי "גופיה" (דני מרון)

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן; שי קונסטנטין, אור זהבי, דיוגו ורדסקה, מקס גרצ'קין; עלי מוחמד, דן איינבינדר, אופיר קריאף, לירן רוטמן (שלום אדרי, 61), ליוואי גרסיה (אורי מגבו); אנתוני וארן (רוי דוגה, 90)

מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר (מוחמד זבידאת, 77), טים הויבך, רומן גולובארט, ויקי כחלון, אלמוג כהן, ניקו אולסק, רועי קהת (אביב אברהם, 84), גבי קניקובסקי, יונס מלדה, פאטוס בצ'יראי.

מהלך המשחק

*עוד לפני שריקת הפתיחה, בית"ר ערכה טקס לכבודו של בלם העבר שמעון צ'רנוחה שנכנס להיכל התהילה של המועדון.

דקה 5: מלדה השאיר את מוחמד מאחור ובעט כדור שטוח שחלף ליד הקורה.

דקה 13: קניקובסקי הרים כדור מסוכן, אך מלדה הגיע באיחור וההזדמנות הלכה לאיבוד.

 


פתח את המשחק בצורה טובה. גבי קניקובסקי (דני מרון)

דקה 20, ניסיון ראשון לבית"ר: רוטמן ירה מ-20 מטר, עמוס קלט.

דקה 26: גבי קניקובסקי ספג את הכרטיס הצהוב התשיעי שלו העונה והוא ייעדר מהמשחק נגד מ.ס אשדוד.

דקה 29: קהת מצא את אולסק שבעט בנגיעה היישר לידיו של ניצן.

דקה 37: קריאף כמעט דחק מארבע מטרים, אך אלמוג כהן התערב והרחיק ברגע האחרון.


לא הורגש במחצית הראשונה. אנתוני וארן (דני מרון)

בית"ר חוגגת את השער נפלא של גארסיה (דני מרון)

דקה 40, בית"ר ירושלים עלתה ל-0:1: ליוואי גארסיה השתלט על כדור כ-30 מטר משער של מכבי נתניה, התקדם ושלח פצצה לפינה של דני עמוס. ביצוע נפלא של שחקן הכנף.

דקה 42, מכבי נתניה השוותה ל-1:1: אוסלק הרים כדור מדוד היישר לראשו של בצ'יראי, שנותר פנוי ונגח פנימה. תחילה הפסל השער על ידי זיו אדלר בעקבות ספקעבירה של גולובארט על ורדסקה, אך השופט ניגש ל-VAR, צפה במהלך ואישר את הגול של היהלומים.

 

 
השישי שלו העונה בליגת העל. פאטוס בצ'יראי (דני מרון)


רוני לוי (דני מרון)

דקה 45: עמוס לא הסתדר עם כדור חופשי של קונסטנטין, אך התעשת בזמן והרחיק לפני ששחקני המארחת הגיעו לריבאונד.

דקה 48: בלאגן ברחבת נתניה, אך אף שחקן של בית"ר לא הצליח לדחוק את הכדור שהורחק בסופו של דבר על ידי גולובארט.

דקה 51: וארן עלה עם עמוס לכדור גובה וספק דחוף את השוער, שהדף את הכדור למשקוף ומשם לקו. שחקני בית"ר טענו שהכדור עבר את הקו, אולם אדלר סימן להמשיך לשחק. להגנתו של השופט ייאמר שגם בהילוכים החוזרים קשה היה לקבוע האם הכדור עבר את הקו.


במרכז העניינים בטדי. זיו אדלר (דני מרון)

דקה 68, בית"ר עלתה ל-1:2: מוחמד מצא בכדור עומק חכם את גרצ'קין, שהעביר רוחב וגארסיה המשיך בנגיעה לרשת וחגג את הצמד הראשון שלו בישראל.

דקה 73, בית"ר כבר ב-1:3: גרצ'קין, אמרנו? המגן העביר כדור רוחב נפלא ואיינבינדר המשיך מהאוויר לרשת וחגג את שערו הראשון העונה.


צמד ראשון בישראל. ליוואי גארסיה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי