הוועדה הודיעה: הגיע פנדל לב"ש, סיינסבורי ניצל מכרטיס אדום

שי אליאס מורחק
שי אליאס מורחק | מאור אלקסלסי

לא מעט אירועים מעוררי מחלוקת היו במחזור ה-19 וכעת התפרסמו המסקנות המקצועיות: הרחקת אליאס מנס ציונה מוצדקת, בעוד בלם מכבי חיפה ניצל. וגם: קלטינס קופח, נמני ספג צהוב שני בצדק והאם מכבי ת"א נהנתה מהספק?

(גודל טקסט)

לא מעט אירועי שיפוט גבוליים היו במחזור ה-19 בליגת העל והיום (שלישי) הגיעו מסקנות הוועדה המקצועית: יגאל פריד צריך היה להעניק פנדל להפועל באר שבע בעקבות העבירה שביצע גיא משפתי על דוד קלטינס אמש, במשחקה של מכבי חיפה טרנט סיינסברי אמור היה לקבל כרטיס אדום במחצית השנייה כשמנע שער ודאי ואילו ההחלטה להרחיק את שי אליאס מנס ציונה הייתה מוצדקת.

גם במשחק של מכבי ת"א התקבלו החלטות נבונות על פי הוועדה, על אף שלא נעשתה התייחסות לעבירה בתוספת הזמן על אנריק סבוריט שייתכן שהצדיקה את הרחקת וויסאם רבאח מהפועל חדרה וכן אירוע הרחקתו של עדי נמני במשחק בין הפועל רעננה להפועל ת"א זכה להתייחסות נרחבת – ושם צדק השופט שפסל את השער ובמקביל הרחיק את המגן. לפניכם המסקנות המלאות של הוועדה:

הפועל חדרה נגד מכבי ת"א: על פי מסקנות הוועדה, צדקו שופטי המסך כאשר הפכו את ההחלטה ואישר את שערו של צ'יקו אופואדו בדקה ה-21, לאחר שתחילה נפסל השער בטענה לנבדל. בדקה ה-50 שוב נפסל שער בטענה לנבדל של רועי זיקרי, אך על פי הוועדה פעל הקוון כמצופה כאשר הניף את הדגל ואפשר לשופטי המסך לבדוק את ההחלטה וכן נעשה שימוש נכון באמצעים הטכנולוגיים בניסיון לבחון את האירועים.


רבאח ואופואדו. לא מעט אירועים היו בנתניה (אודי ציטיאט)

מכבי חיפה – סקציה נס ציונה: כבר בדקה ה-18 הרחיק איתן שמואלביץ' את שי אליאס, כשעל פי הוועדה ההחלטה מוצדקת מכיוון ש"השחקן הפוגע קפץ באופן בוטה עם רגל ישרה ופגע באמצעות הפקקים באזור האכילס של היריב. הגם שאין נעיצה מלאה של הפקקים, יש יסודות לתמוך בהחלטת השופט", נמסר. לעומת זאת, בדקה ה-61 צריכים היו שופטי המסך להעביר לשמאולביץ' שיש לבדוק את העבירה שביצע טרנט סיינסבורי, שמנע הזדמנות ודאית ולמעשה צריך היה לקבל את הכרטיס האדום.


סיינסבורי. צריך היה לקבל כרטיס אדום (מאור אלקסלסי)

מועדון ספורט אשדוד – הפועל קריית שמונה: השופט לירן ליאני צדק כאשר לא העניק פנדל להפועל קריית שמונה בדקה ה-62, על אף שהייתה נגיעת יד – אולם התנועה הייתה טבעית. עם זאת, טעות נרשמה לאחר חמש דקות, כאשר שופטי המסך המליצו לליאני להעניק פנדל לקריית שמונה. בוועדה מסרו כי "מדובר בנגיעת יד מקרית, כאשר היד קרובה לגוף ובמצב טבעי ביחס לתנועת השחקן". בנוסף, אישרו בוועדה כי אירועים אלה הועברו לגורמי הדרכה בכירים באופ"א ובפיפ"א שאישרו שלא היו עבירות יד שהצדיקו התערבות.

הפועל תל אביב – הפועל רעננה: אירוע יוצא דופן התרחש בדקה ה-75, אז נפסל שער של הפועל רעננה ובמקום זאת מצא את עצמו עדי נמני סופג כרטיס צהוב שני ואדום. לפי מסקנות הוועדה, צדקו שופטי המסך כאשר המליצו לעידן לייבה לפסול את השער והוא גם פעם כמצופה כאשר צפה באירוע והחליט להרחיק את השחקן בגין "משחק חסר אחריות". בוועדה גם הזכירו כי לשופט הראשי, כשהוא צופה במסך באירוע קריטי, מותר להוציא גם כרטיס צהוב בנוסף להחלטתו.


אנסה כבר כבש, אך האירוע הסתיים בהרחקתו של נמני (דני מרון)

הפועל באר שבע – הפועל חיפה: שני אירועים מרכזיים נרשמו תוך שש דקות. כבר בדקה ה-10 עלתה הפועל באר שבע ליתרון, אבל השער נפסל בצדק על פי מסקנות הוועדה. שש דקות אחר כך כבר נרשמה טעות – שופטי המסך המליצו בצדק ליגאל פריד לבחון האם גיא משפתי לא הכשיל את דוד קלטינס ברחבה, אבל השופט בחר שלא להקשיב ולא העניק למארחת פנדל.

בית"ר ירושלים – מכבי נתניה: פאטוס בצ'יראי כבש לפני ההפסקה שער שוויון שעורר מחלוקת, לאחר שתחילה נפסל בטענה לעבירה על דיוגו ורדסקה. שופטי המסך צדקו כאשר הורו לזיו אדלר לבחון את האירוע, שכונה "מגע מינורי שלא מצדיק עבירה", ועל כן צדק אדלר שפעל כמצופה ואישר את השער.


בצ'יראי. השווה זמנית, אבל נתניה נכנעה לבית"ר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי