אבוקסיס: "זריהן וממן? אני מחפש לצרף, לא לשחרר"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

לפני קריית שמונה (שבת החל מ-17:10, ספורט4), מאמן ב"ש הודה להנהלה: "קיבלתי אור ירוק להחזיר את שיר צדק" ודיבר גם על עתידו של תומר יוספי ושחקני החיזוק שאמורים להצטרף

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי שהשיגה מהפך דרמטי מול מכבי נתניה בגביע וגירדה 0:1 על הפועל חיפה בליגה, הפועל באר שבע המתחדשת של יוסי אבוקסיס תקווה לחבר ניצחון שלישי ברציפות כשתתארח בקריית שמונה (שבת החל מ-17:10, ישיר בספורט4). עוד לפני כן המאמן התייצב למסיבת העיתונאים המסורתית ודיבר בעיקר על הניסיונות לחזק את הקבוצה בעמדות הקישור וההתקפה לפני סגירת חלון העברות.

על כך שהקבוצה לא התחזקה בינתיים: "החלון לא בורח לנו, אנחנו עובדים בשקט ובודקים ורואים ומנסים להביא את הכי טוב. הזמן מתקצר ונצטרך לקבל החלטות בימים הקרובים. במועדון כמו באר שבע זה שונה מאוד מאשר בבני יהודה. שם הייתי מביא למבחנים והייתה סבלנות ואפשר היה לבנות צעירים עם הזמן, זה לא כמו במועדון גדול. פה אני אצטרך להביא מישהו שהוא יותר מוכח ושיש לו קבלות. אין זמן לישראלים, לצעירים ולא לאף אחד – במועדון כזה רוצים תוצאות מיד. יש גם אופציות כלכליות, אפשר להביא שחקנים ביותר כסף מאשר בקבוצות מסוימות. לפעמים אתה מביא שחקנים בכסף גדול וזה לא מצליח. אנחנו קצת מתעכבים, כי מנסים להביא את הטוב ביותר ושחקנים שהם פעילים ויוכלו להיכנס מיד לעניינים. אנחנו צריכים מישהו במיידי".

המשחק הקרוב נגד קריית שמונה: "אני חושב שהניצחון על הפועל חיפה היה חשוב מאוד מבחינת הקבוצה ואנחנו רוצים לייצר המשכיות. זה אמנם לא היה המשחק הכי טוב שלנו, אבל פתחנו בצורה יוצאת מן הכלל והיינו שווים גול. העובדה שלא קיבלנו פנדל הכניסה את השחקנים ללחץ ולעצבים בשלב מוקדם ובהמשך היו דברים פחות טובים מבחינתנו. היה קצת לחץ בסוף המשחק, איבדנו המון כדורים וזה קרה דווקא כשהיו לנו שטחים. המגרש בקריית שמונה הוא מאוד מאוד קשה, יש שם משהו באצטדיון הזה שמקשה על קבוצות. אם נביא את הדקות הטובות מהמשחק האחרון, נוכל לעשות תוצאה טובה".

על כך שאין בבאר שבע מספיק שחקני בית: "מי שיוכיח את עצמו ולא משנה אם זה שחקן בית או שחקן רכש, ישחק. אני צריך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור הקבוצה. בכל מועדון אוהבים שחקני בית, אבל בסופו של דבר מי שיהיה הכי טוב ישחק. אני אוהב שחקנים צעירים, אך אם השחקן הצעיר יהיה פחות טוב משחקן אחר אז כמובן שהוא לא ישחק. אם הוא גדל פה והוא במקביל גם שחקן טוב, אחלה. אני אראה משחקים של הנוער ואנחנו גם נקיים משחקי אימון נגדם, כי כך אפשר ללמוד את השחקנים בצורה הטובה ביותר".

ב
עתידו יוכרע לקראת סגירת החלון. תומר יוספי (אודי ציטיאט)

על עתידו של תומר יוספי שלא זוכה לקרדיט: "אני אגיד לכם את זה בצורה הכי ישירה, במקום שיהיו ספקות: תומר מאוד רוצה לשחק באופן קבוע. כרגע לא צירפנו שחקנים בעמדה הזו ואפילו שחררנו את עדן שמיר. אמרתי לתומר שנראה מה יהיה לקראת סוף החלון. אם נצרף שחקנים והוא ירצה ללכת לשחק, אז אנחנו ניתן לו ללכת. כרגע, אני אמרתי לו שאני לא משחרר אותו כי הוא חלק מהרוטציה שלנו". 

על סאגת שיר צדק: "שיר חוזר לרוטציה שלנו, אבל כמובן שהוא הרבה זמן לא שיחק והרבה זמן לא היה בעניינים. אני שמח שכולם שמו את הכל בצד. קיבלתי אור ירוק ללכת קדימה ומבחינתי זו החלטה מקצועית חשובה. ההחלטה של ההנהלה הייתה מאוד חשובה ואני שמח על כך. שיר לא היה בעניינים זמן רב, הוא צריך להוריד חלודה באיזה משחק אימון והעונה עוד ארוכה – אני בטוח שנשתמש בו".

על ניב זריהן וחנן ממן, שהוזכרו לאחרונה כמועמדים להצטרף לקבוצות אחרות: "אנחנו מחפשים לצרף, לא לשחרר".

 

חוזר לרוטציה. שיר צדק (אודי ציטיאט)

לצידו של אבוקסיס התייצב ז'וסואה, שסיפר על ההתאקלמות בבירת הנגב: "היה לי קשה לבוא לידי ביטוי בהתחלה? בישלתי לבן שהר במשחק השני שלי וניצחנו 0:2. היה שונה, כי העבודה בקבוצת כדורגל היא טובה יותר כשמנצחים. החלפנו מאמנים ועכשיו אנחנו עובדים קשה יותר, רצים יותר ונצטרך להיות גם חכמים יותר".

על מערכת היחסים עם הקהל: "אני נותן את כל מה שיש לי באימונים ובמשחקים. והאנשים במועדון מכירים אותי – אני לא אוהב להפסיד אפילו כשאני משחק מול הבת שלי. אני יכול לומר שאני נותן את הכל בכל רגע נתון".

כיצד שחקן ברמתו הגיע לישראל: "אני לא יכול להסביר למה, אבל אני נהנה מהאנשים, מהמדינה ומהעיר. אין לי תשובה חד משמעית, גם מיגל ויטור שיחק במועדונים גדולים והוא פה עכשיו כי משהו קרה. אתה לוקח החלטות בקריירה שלך, הסכמתי להגיע וטוב לי פה. אליפות? יש לנו 24-25 שחקנים, אנחנו צריכים את כולם. איתי לבד אנחנו לא נזכה בכולם. בעזרת כולם, אולי נזכה במשהו. לומר אם ומתי נהיה אלופים, זה מאוד קשה ואני כמובן לא יכול להתחייב על שום דבר".

על החלפת המאמנים: "זה בסדר מבחינתי, אני רגיל לזה ממקומות אחרים בקריירה שלי. כמובן שיש מוטיבציה אחרת. מדובר באותם שחקנים, אבל יש מאמן חדש והוא רוצה דברים אחרים ממה שהיה בעבר. אנחנו מכבדים את יוסי ומתכוונים להמשיך לעבוד קשה".

 


"לא אוהב להפסיד אפילו כשאני משחק מול הבת שלי" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי