צפו בתקציר: 0:0 בין ק"ש וב"ש, המשחק הופסק בשל קריאות גזעניות

הפועל באר שבע נגד קריית שמונה
הפועל באר שבע נגד קריית שמונה | מאור אלקסלסי

בן אברהם עצר את המשחק במגרש הצפוני לחמש דקות בשל נאצות של קהל המארחת. קבוצתו של אבוקסיס נעצרה עם משחק חלש ללא שערים. אורן ביטון במספרת אדירה עצר נגיחה של לקאו

(גודל טקסט)

אחרי שני ניצחונות רצופים בגביע על מכבי נתניה ובליגה את הפועל חיפה הפועל באר שבע ויוסי אבוקסיס קיוו להמשיך את רצף הניצחונות במשחק החוץ נגד קריית שמונה מהתחתית, אבל דווקא שתי הקבוצות שסיימו את כמות המשחקים הכי נמוכה ללא הכרעה, נפרדו ב-0:0 מאכזב למה שהיה התיקו השלישי של כל אחת מהקבוצות, במשחק שהתנהל ללא VAR בשל תקלה טכנית.

אך האירוע המרכזי במשחק בכלל לא היה קשור לעניין מקצועי, לאחר שבדקה ה-74 שלומי בן אברהם עצר את המשחק לחמש דקות בשל קריאות גזעניות של הקהל של הפועל באר שבע לכיוונו של ג'יימס אדני. למעשה מדובר בהיסטוריה בליגת העל כאשר בפעם הראשונה משחק הופסק בשל התנהגות הקהל.

אם בכל זאת מתייחסים למתרחש בדשא, האירוע המרכזי של הפועל באר שבע היה בדקה ה-13 כאשר בן שהר החמיץ במצב של אחד על אחד מול גד עמוס. מנגד קריית שמונה כמעט כבשה שער ניצחון דרמטי בדקה ה-92 לאחר נגיחה של לקאו, אבל אורן ביטון הציל את אבוקסיס ממבוכה לאחר שעצר את הכדור על קו השער במספרת וירטואוזית.

אחמד עאבד ערך בכורה בהרכב של קריית שמונה אחרי חצי עונה ללא משחק בהפועל תל אביב והוחלף בדקה ה-67. רמזי ספורי פרק את הכתף ופונה מהמגרש לקראת הדקה ה-70. כבר ביום רביעי תפגוש הפועל באר שבע את האלופה מכבי תל אביב באצטדיון טרנר והיא תנסה להנחיל לאלופה הפסד ראשון העונה, בעוד קריית שמונה תפגוש את הפועל רעננה של ניסו אביטן.


שחקני עירוני קריית שמונה. אירוע מכוער במגרש הצפוני (מאור אלקסלסי)


יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)

הרכבים
קריית שמונה: גד עמוס, אורי צעדון, אורי דהן, מרקוס דיניז, זיו מורגן, סילאס דה סילבה, עדן קארצב, סמואל בראון, גיימס אדני, אחמד עאבד (מאליק פוסטר 67), יואל אבוחצירה (קיליאן שרידן 71).

הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, עמית ביטון, מיגל ויטור, אורן ביטון, דוד קלטינס, מרואן קבהא, ז'וסוואה, רמזי ספורי (נייג'ל האסלביינק 69), ניב זריהן (חנן ממן 69), בן שהר.


שלומי בן אברהם. החלטה גבולית של השופט (מאור אלקסלסי)

מהלך המשחק
בדקה השביעית אבוחצירה העביר כדור רוחב למרכז הרחבה, שקטוס יצא והרחיק מאזור מסוכן. החמצה גדולה לשהר בדקה ה-13, קלטינס השאיר כדור בהקפצה לחלוץ שבמצב של אחד על אחד בעט לדיו של עמוס. כעבור דקה מיגל ויטור מכדור קרן, אך הגול נפסל בשל נגיעת יד. למרות שאין VAR באצטדיון, נראה ששלומי בן אברהם קיבל החלטה נכונה. עוד קרן מסוכנת של באר שבע בדקה ה-24, ז'וסוואה שוב פגש את ראשו של ויטור שנגח מעל המסגרת.

החלטה גבולית בקריית שמונה – סילאס שכבר קיבל צהוב עצר בידו כדור בדרך למתפרצת, אבוקסיס דרש להרחיק את הברזילאי אך בן אברהם בחר לו לשלוף לו צהוב שני. בדקה ה-39 ז'וסוואה ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק שהגיע היישר לידיו של עמוס.


בן שהר ומרקוס דיניז (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-53 אורי צעדון הבהיל את הגנת באר שבע עם חדירה לכנף שמאל אך לא היה מספיק מדויק ובעט מחוץ למסגרת. קריית שמונה הגיעה למצב הכי מסוכן שלה בדקה ה-60 כאשר סילאס שחרר פצצה מ-30 שעלה מעל המסגרת. בדקה ה-69 רמזי ספורי נאבק על כדור מול דיניז ופרק את הכתף. הקשר הוחלף על ידי נייג'ל האסלביינק.

אירוע מכוער בקריית שמונה. בדקה ה-74 שלומי בן אברהם הפסיק את המשחק בין שתי הקבוצות עקב קריאות גזעניות לעברו של ג'יימס אדני, שופט המשחק חידש את ההתמודדות לאחר חמש דקות. נייג'ל האסלביינק קיבל הזדמנות מצוינת לכבוש מחוץ לרחבה, אך החליק והחמיץ את המסגרת. הזדמנות אדירה לקריית שמונה בדקה ה-90, קרן של קריית שמונה הגיע לראשו של לקאו שכמעט כבש, אך אורן ביטון עצר מקו השער עם מספרת אדירה.


ז'וסוואה ואחמד עבאד (מאור אלקסלסי)

גד עמוס (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי