צפו בתקציר: 1:3 קשה למכבי חיפה בבלומפילד נגד בני יהודה

שחקני מכבי חיפה, דור אלו
שחקני מכבי חיפה, דור אלו | אריאל שלום

ניצחון שלישי ברציפות לירוקים, שהגיבו על כך שהם פותחים משחקים בצורה חלשה. גולים של בלטקסה (עצמי), אשכנזי ורוקאביצה הורידו את הפער ממכבי ת"א ל-4 נק'. לזמי צימק

(גודל טקסט)

מאז ה-4:3 הכואב למכבי תל אביב בסמי עופר, מכבי חיפה מוכיחה שהיא עדיין לא הרימה ידיים במאבק על האליפות עם 1:3  על בני יהודה באצטדיון בלומפילד, למה שהפך לניצחון החוץ הראשון של הירוקים על הכתומים מאז 2013.

לעומת המשחקים האחרונים של מכבי חיפה הפעם היא נכנסה לעניינים כבר במחצית הראשונה ועלתה ליתרון בדקה ה-27 דווקא על ידי שחקן כתום – סאן מנחם הגביה מצד שמאל ומתן בלטקסה הכניס לשערו הוא בברכו הימנית.

בדקה ה-31 מכבי חיפה הכפילה את היתרון עם מהלך כדורגל נפלא, צ'רון שרי העביר עומק לניקיטה רוקאביצה שפיסק רגליים והשאיר ליובל אשכנזי והקשר כבש את השביעי שלו לאחד שהכניע את זובאס באחד על אחד ולא חגג נגד האקסית. עוד לפני המשחק זכה הקשר לכבוד על ידי המועדון עם טקס הוקרה חגיגי.


חגיגה בירוק. ניצחון חוץ ראשון של מכבי חיפה על בני יהודה לראשונה מאז 2013 (אריאל שלום)

כשהייתה תחושה שמכבי חיפה תציג משחק שוטף לאורך 90 דקות, דווקא בני יהודה הייתה טובה יותר במחצית השנייה – בעיטה אדירה של אבישי כהן פגשה את הקורה, שי מזור נעצר את ידי ג'וש כהן ומתן בלטקסה ניסה לתקן עם בעיטה חזקה מצד שמאל ושמונה דקות לסיום לזמי סוף סוף צימק עם בעיטה אדירה על סף הרחבה, גם בדקות הסיום בני יהודה הייתה טובה יותר, אבל חיפה סגרה את הסיפור עם מתפרצת וגול של רוקאביצה, שהשווה את עונתו הטובה בישראל עם שערו ה-14 בליגה.

מכבי חיפה שרשמה ניצחון שלישי ברציפות שוב צימקה את הפער מהפסגה לארבע נקודות והיא תקווה למעידה של מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע באצטדיון טרנר ותנסה להמשיך את הרצף החיובי נגד הפועל כפר סבא מהתחתית בסמי עופר. לעומתה בני יהודה שהייתה יכולה לעלות למקום השישי אם הייתה מנצחת את המשחק הביתי, סיימה את המחזור במקום התשיעי והיא תקווה לצאת לדרך חדשה דווקא נגד בית"ר ירושלים באצטדיון טדי.


טקס ליובל אשכנזי לפני המשחק (אריאל שלום)


שוב פתח על הספסל. ירדן שועה (אריאל שלום)


אוהדי בני יהודה (אריאל שלום)

אוהדי מכבי חיפה (אריאל שלום)

הרכבים
בני יהודה: אמיליוס זובאס, דור אלו, דן מורי (דור כוכב 86), אליסון דוס סנטוס, מתן בלטקסה, שי מזור, תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ', עמית זנטי (אריאל לזמי 58), דור ג'אן (אבישי כהן 46), מוחמד גאדיר.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסבורי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'ארון שרי (אעיד חבשי 90), סינטיהו סלליך (מקסים פלקושצ'נקו 72), יאניק ווילדסחוט (מוחמד עוואד 86), ניקיטה רוקאביצה.


סאן מנחם (אריאל שלום)

מהלך המשחק
הזדמנות ראשונה לבני יהודה – מתיאה ליואיץ' ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק בדקה השלישית, ג'וש כהן תפס בקלות. מכבי חיפה הגיעה להזדמנות הראשונה בדקה ה-13 כאשר מאבוקה מצא את שרי בהגבהה מדויקת וההולנדי נגח לגופו של זואבס שהדף מאזור מסוכן. בדקה ה-22 זנטי שחרר בעיטה חלשה למרכז השער, שגם אותה ג'וש כהן קלט ללא מאמץ.

בדקה ה-26 מכבי חיפה הגיעה להזדמנות ראשונה במשחק לאחר שמנחם העביר כדור מסוכן לשרי שבעט מקרוב לגופו של זואבס ששוב הרחיק. כעבור דקה מכבי חיפה מצאה את הרשת, שוב מנחם בצד שמאל סיפק הגבהה מסוכנת, אליה הגיע בלטקסה שהכניס בברכו גול עצמו אומלל, 0:1 למכבי חיפה.

הגול השני של מכבי חיפה הגיע בדקה ה-31, שרי הכניס כדור עומק לרוקאביציה שפתח רגליים והשאיר לאשכנזי. הקשר לא התבלבל וכבש את השביעי שלו העונה ולא חגג נגד האקסית בכתום, 0:2 לחיפה. בני יהודה הגיעה למצב ממשי ראשון, כאשר מזור ניצל בלאגן בהגנה של חיפה ובעט כדור חזק למסגרת, כהן הצליח לעצור.


צ'רון שרי ויובל אשכנזי (אריאל שלום)

אבישי כהן כמעט כבש את שער העונה בדקה ה-55. הקשר שעלה כמחליף במהלך המחצית קיבל כדור מוקפץ מחוץ לרחבה וביצע בעיטת יעף שכבר הכניעה את ג'וש כהן אך נעצרה בקורה. הזדמנות גדולה לבני יהודה.

מכבי חיפה סוף סוף התעוררה במחצית השנייה יאניק ווילדסחוט דהר באגף שמאל ומצא בכדור שטוח את סלליך שבעט מחוץ למסגרת. החמצה גדולה לקשר. בני יהודה מיד לאחר מכן יצאה להתקפה משלה, מזור בעט כדור חזק על הסף הרחבה וג'וש כהן שוב מזכיר שיש שוער בשער ובקצות אצבעותיו הדף לקרן. בדקה ה-73 ליואיץ' ניגש לכדור חופשי מ-30 ובעט פצצה שעלתה מעל המשקוף. בדקה ה-74 מתן בלטקסה ניסה לתקן עם בעיטה חזקה מצד שמאל שלא הייתה רחוקה מלפגוש את המסגרת.

בדקה ה-82 בני יהודה קיבלה סוף סוף את השער שהגיע לה ועוד איזה גול. אריאל לזמי שחרר על סף הרחבה בעיטה מסובבת אדירה שפגשה את חיבורי הקורות, 2:1 בבלומפילד.

בדקה ה-92 מכבי חיפה סגרה את הסיפור – פלקושצ'נקו הקדים את דוס סנטוס ונגח לכיוונו של רוקאביציה שבמצב של אחד על אחד כבש את ה-14 שערו העונה והשווה את עונתו הטובה בישראל. 1:3 ענק למכבי חיפה שרשמה ניצחון שלישי ברציפות.


גול ענק של אריאל לזמי (אריאל שלום)


צ'רון שרי (אריאל שלום)

עמית זנטי. משחק מאכזב נגד קבוצת נעוריו (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי