השולפת המהירה בנגב: רשימת הרכש ההזויה של הפועל באר שבע

אלונה ברקת ורכבת הרכש
אלונה ברקת ורכבת הרכש | ספורט1

אבוקסיס תיזהר: מוואדים מנזון ועד איסאק קוואנקה, רכבת שחקנים עצומה עברה בנגב בשנים האחרונות, אך רובם לא שרדו יותר משנה. הרשימה המדהימה בפנים

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

כשברק בכר הגיע להפועל באר שבע בקיץ 2015 במקומו של אלישע לוי, בסגל הקבוצה כבר היו הקפטן אליניב ברדה, צמד הקשרים מאור בוזגלו ומאור מליקסון, המגן הימני, בן ביטון, הבלם לואיי טאהא וצמד הזרים, אובידיו הובאן וג'ון אוגו. כמו כן, כחצי שנה לפני הגעתו של בכר לבאר שבע, הקבוצה כבר הגיעה לסיכום עם הפועל רעננה באשר להעברתו של טוני וואקמה ורק בשל אילוצים בירוקרטיים, העסקה הזו יצאה לפועל רק בקיץ 2015.

השחקנים הללו בניצוחו של בכר, היוו את הבסיס לקבוצה שזכתה בשלוש אליפויות רצופות בין 2016 ל-2018 ולהפיכתה של הפועל באר שבע כחלק אינטגרלי במועדון "הגדולות" של הכדורגל הישראלי. הסגל שהיה לבכר בתחילת דרכו וכלל את כל הכוכבים שהובילו את הקבוצה להישגים הגדולים, עזבו בזה אחר זה והתחליפים שהגיעו במקומם לא סיפקו את הסחורה מבחינה מקצועית, למרות שחלקם עלו למועדון מאות אלפי דולרים.

לזכותה של הבעלים, אלונה ברקת, אפשר לציין כי בכל הנוגע לשחקני רכש בשנים האחרונות, היא הכניסה את היד עמוק לכיס, יש שיגידו עמוק מדי, כאשר בזה אחר זה הוחתמו בקבוצה שחקנים על חוזים שמנים לתקופות ארוכות. אולם, מעטים מהם גם נשארו בקבוצה לאורך כל תקופת החוזה, חלקם אף שוחררו זמן קצר לאחר שהגיעו מבלי להטביע חותם מיוחד, מה שמעלה תהיות באשר לאופן קבלת ההחלטות במועדון בכל הנוגע לשחקני הרכש שנחתו בבירת הנגב בשנים האחרונות.


אלונה ברקת וברק בכר. רכש כושל בשנים האחרונות (מאיר אבן חיים)

שחקן הרכש האחרון ששוחרר מבאר שבע הוא הברזילאי פאוליניו שחתם במועדון באוקטובר האחרון לעונה וחצי תמורת כ-400 אלף יורו ואמור היה להוסיף עוד מחץ בחלק הקדמי של הקבוצה. לרוע מזלו של פאוליניו, עוד בטרם רשם משחק רשמי אחד במדי הקבוצה, הוא נפצע בברכו באימון הבכורה של המאמן החדש, יוסי אבוקסיס. ומאחר ועל פי הערכות הצוות הרפואי של הקבוצה, הברזילאי אמור היה להעדר מפעילות לתקופה ממושכת, החליטו בבאר שבע לנצל סעיף בחוזהו של השחקן שמאפשר להם להיפרד ממנו תמורת פיצוי של שתי משכורות ולחפש במקומו שחקן התקפה אחר. במפתיע, או לא במפתיע, פאוליניו חתם ארבע ימים לאחר מכן בהאמרבי השבדית.

המקרה של פאוליניו אולי מסמל 'מנחוס' מסוים, אבל קרוב ל-20 שחקני רכש אחרים שחתמו בשנים האחרונות בקבוצה, שוחררו מסיבות כאלה ואחרות, ובעיקר בעקבות 'חוסר התאמה מקצועי' וזכו לפיצוי של מאות אלפי יורו מצד הקבוצה. הרשימה המלאה לפניכם:

ואדים מנזון | חתם: 31/01/2018 עזב: 26/06/2018
חלוץ רוסי עם אזרחות ישראלית שהגיע לבאר שבע מהליגה השנייה ברוסיה. מנזון חתם בקבוצה לשנתיים וחצי רגע לפני סגירת חלון העברות בינואר. עד לסיום העונה הוא שותף בשני משחקים בלבד כמחליף, לא פגש את הרשת ובקבוצה החליטו לוותר על שירותיו. מאז אגב, מנזון לא מצא קבוצה. 


(דני מרון)

לוסיו מרינאהו | חתם: 17/06/2017 עזב: 12/01/2017 (בהשאלה לאשדוד ושוחרר בסיום העונה)
לוסיו- החלוץ הברזילאי חתם בבאר שבע לשלוש עונות ואף הספיק לכבוש במדיה שער בסן סירו מול אינטר, בשלב הבתים של הליגה האירופית, אך לאחר חצי עונה בלבד בה כבש במדי באר שבע שלושה שערים ב-12 משחקים, לוסיו הושאל למועדון ספורט לאשדוד בעסקה שכללה גם את כרטיס השחקן של דן ביטון (שמאז הספיק להפוך ללגיונר) בתמורה לניב זריהן, עליו שילמה באר שבע כ-700 אלף יורו. בסיום העונה לוסיו חזר לנגב ושוחרר תמורת פיצוי, רק כדי לחזור לקדנציה שנייה בכדורגל הישראלי ולחורר רשתות בחוד ההתקפה של הפועל חדרה.

איסאק קואנקה | חתם: 29/06/2017 עזב: 20/06/2018 
הפרידה המתוקשרת בקיץ 2017 ממאור בוזגלו גרמה לאלונה ברקת לחפש לו תחליף נוצץ. מי שהוחתם במקומו הוא הקשר הספרדי שהגיע עם רזומה שכלל בין השאר הופעות בברצלונה ואייאקס. הספרדי הגיע לטרנר עם חוזה לשלוש עונות בעלות של 600 אלף יורו בעונה. החוזה הזה גם הפך אותו לשחקן בעל המשכורת הגבוהה בתולדות המועדון. מה שכנראה לא לקחו בחשבון בבאר שבע זה הגיליון הרפואי "העשיר" של קואנקה. הספרדי נפצע כבר באימון הבכורה שלו בבאר שבע וגם אחרי שהחלים, לא הצליח להראות יכולות מרשימות, ופציעות טורדניות ליוו אותו לאורך כל העונה. כבר בחלון העברות של ינואר 2018 ניסו בבאר שבע למצוא קבוצה שתסכים לקלוט אותו, אך החוזה השמן שלו מנע מקבוצות אחרות לצרף את הספרדי. בסופו של דבר, הוא שוחרר בסוף העונה תמורת פיצוי של מאות אלפי יורו, אחרי ששותף ב-10 משחקים בלבד בהם כבש שני שערים.


ז'וליאן סטו | חתם: 18/07/2018 עזב: 21/12/2018
בקיץ 2018, החליטו בבאר שבע לצרף את שחקן ההגנה הצרפתי שחתם בקבוצה על חוזה לשנתיים, לאחר ששיחק לפני כן בנאנסי מליגת המשנה במולדתו. סטו לא בדיוק מצא את עצמו בטרנר, שותף רק בשני משחקים ושוחרר לאחר חמישה חודשים בעבור פיצוי הולם.


(הפועל באר שבע, האתר הרשמי)

תומאש פקהארט | חתם: 21/07/2017 עזב: 14/08/2018 
החלוץ הצ'כי חתם בקיץ 2017 על חוזה לשלוש שנים בבאר שבע תמורת כחצי מיליון יורו לעונה והיה אמור להיות אקס פקטור בהתקפת הקבוצה. הוא הגיע לבירת הנגב עם רקורד של 20 משחקים במדי נבחרתו כשבאמתחתו מספר עונות בליגה האנגלית והגרמנית. בפועל, הצ'כי אמנם שותף ב-28 משחקים, אך מרביתם כשחקן ספסל ולמרות שכבש עשרה שערי ליגה, הוא שוחרר בסיום לאחר שקיבל פיצוי שמן במיוחד.

דן איינבינדר | חתם: 25/05/2017 עזב: 14/09/2018
הקשר המנוסה היה שותף לזכייה באליפות השלישית בעידן ברק בכר וכבש שלושה שערים ב-32 משחקי ליגה. למרות זאת איינבינדר לא המשיך בבאר שבע וחזר למועדון נעוריו, בית"ר ירושלים, לאחר הרכישה של משה חוגג.

יאניס אנסטיס | חתם: 06/07/2018 עזב: 31/08/2018
השוער היווני הוחתם במהלך בזק לאחר שהוחלט כי גיא חיימוב, לא ימשיך בקבוצה ועסקת ארנסטס שטקוס התפוצצה. היווני חתם לשלוש עונות בעלות של כ-250 אלף יורו לעונה. למרות שאנסטיס לא שיחק במשך תקופה ממושכת לפני שחתם בבאר שבע ובקושי הספיק להתאמן עם הקבוצה, מאמן הקבוצה, ברק בכר החליט לפתוח איתו בשער במשחק החוץ החשוב מול דינמו זאגרב במוקדמות ליגת האלופות, והתוצאה הייתה בהתאם. אנסטיס במופע אימים הוציא חמישה כדורים מהרשת והעונה האירופית של באר שבע הסתיימה עוד לפני שהחלה. מהטראומה הזו היווני כבר לא הצליח להתאושש ובקבוצה הבינו שצריך להביא לו מחליף ובהקדם, הצדדים נפרדו לאחר פיצוי הולם במיוחד לאחר חודש וחצי. 


(אודי צטיאט)

אריאל הרוש | חתם: 06/08/2018 עזב: 18/07/2019 
שוער הנבחרת שרשם עונה מוצלחת בליגה הקפריסאית הצטרף לבאר שבע לאחר סאגת אנסטיס וחתם לשלוש שנים תמורת כ-300 אלף יורו לעונה. בתום עונה אחת בה שותף ב-20 משחקים, הוחלט בבירת הנגב לוותר עליו והרוש הושאל בקיץ האחרון לספרטה רוטרדם ההולנדית עד לסיום העונה. הסבירות שהרוש ישוב ללבוש את מדיה של באר שבע בעתיד, קלוש, זאת למרות שיש לו חוזה בקבוצה גם לעונה הבאה.

שמואל שיימן | חתם: 11/06/2018 עזב: 05/09/2018
המגן השמאלי חתם בבאר שבע לשנתיים במהלך עונתו המדהימה בהפועל חיפה, שהסתיימה עם גביע המדינה. למרות זאת, ברק בכר לא התרשם והמגן שותף בחמישה משחקים בכל המסגרות במדי באר שבע לפני ששוחר בספטמבר לבית"ר ירושלים.


(אודי צטיאט)

גיא מלמד | חתם: 04/09/2017 עזב: 17/09/2018
בספטמבר 2017, החלוץ המוכשר חתם לחמש שנים בהפועל באר שבע, ששילמה עבורו 300 אלף אירו למכבי פתח תקווה. בתחילת דרכו מלמד נעדר לתקופה ממושכת עקב פציעה טורדנית ומשום כך שותף רק ב-16 משחקים בהם כבש ארבעה שערים, מתוכם שלושער במחזור האחרון מול מכבי נתניה. מלמד עוד הספיק לפתוח את עונת 2018/2019 בבאר שבע ואף כבש שער במחזור הפתיחה מול עירוני קריית שמונה, אך עבר למכבי נתניה לפני סגירת החלון, במסגרת עסקת דיא סבע.

דיא סבע | חתם: 17/09/2018 עזב: 29/01/2019
בניסיון להתגבר על החור שנפער בהתקפת באר שבע בעקבות עזיבתו של טוני וואקמה, אלונה ברקת פתחה את פנקס הצ'קים ורכשה תמורת כשני מיליון יורו את דיא סבע, מלך שערי הליגה דאז עם מכבי נתניה. סבע חתם בבירת הנגב לארבע עונות והספיק לשחק במדי הקבוצה ב-16 משחקים בהם כבש 4 שערים בלבד, לפני שנמכר בינואר 2019 לקבוצת גואנגג'ואו R&F מהליגה הסינית, אשר שילמה עבורו 5 מיליון דולר.

קווין טאפוקו | חתם: 13/01/2019 עזב: 28/06/2019
הקשר הצרפתי הגיע לבאר שבע בחלון ההעברות של בינואר 2019 מהפועל חדרה תמורת כ-425 אלף יורו וחתם בקבוצה לשלוש וחצי שנים. הצרפתי הגיע במטרה להיכנס לנעליו הגדולות של הקשר הניגרי, ג'ון אוגו, לאחר חצי עונה מוצלחת בשורות העולה החדשה, אך תחת ברק בכר, הוא ששותף בשמונה משחקים בלבד, לא הצליח להתאקלם ואף סיים את העונה שעברה כשחקן ספסל. למרות שהוא מחזיק בחוזה לעוד שלוש עונות, בבאר שבע העדיפו לוותר על שירותיו והוא עזב בקיץ לקריית חיים.


(דני מרון)

עדן בן בסט | חתם: 16/06/2018 עזב: 30/06/2019
החלוץ הותיק חתם בנגב לשלוש עונות תמורת כ-250 אלף יורו לעונה, כשבנוסף אלונה שילמה ליואב כץ כ-100 אלף יורו, בהתאם לסעיף השחרור שלו בחוזה. בן בסט הגיע לבאר שבע במטרה להתחרות עם בן שהר על מקומו בחוד ההתקפה. בפועל, בן בסט בילה זמן ממושך על הספסל, שותף ב-16 משחקים, מרביתם כמחליף ופגש את הרשת רק פעם אחת. ב-30.6.2019 הוא שוחרר וחזר לקדנציה נוספת בהפועל חיפה.

אריק סאבו | חתם: 13/09/2018 עזב: 22/07/2019
הקשר הסלובקי הגיע לבאר שבע בסיומה של סאגה ארוכה לאחר שהיה מבוקש ע"י כל הגדולות בליגה, וחתם על חוזה לשלוש שנים בקבוצה. הסלובקי רשם עונות מוצלחות בעיר הקודש ופאוק סלוניקי הגיע על תקן שחקן זר שישדרג את הקישור של האדומים, אולם לא הטביע חותם ב-29 משחקי ליגה ובקיץ שוחרר בהסכמה וחתם בקבוצה בליגת המשנה בטורקיה.


אריק סאבו (דני מרון)

חן עזרא | חתם: 04/06/2018 עזב: 23/07/2019
שחקן הכנף הגיע לטרנר לאחר עונה מוצלחת בשורות בית"ר ירושלים וחתם לשנתיים. מבחינתו של עזרא, מדובר היה בסגירת מעגל וחזרה למועדון בו שיחק במחלקת הנוער. אולם, סדרה של פציעות לאורך העונה שעברה מנעו ממנו מלזכות לדקות משחק והוא סיים את העונה עם 14 משחקים וללא שערים. למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת, במסגרת השינויים הגדולים שעשו בבאר שבע בסגל בקיץ האחרון, עזרא קיבל הודעה על כך שהוא לא בתוכניות ובסופו של דבר עבר לאומוניה ניקוסיה מליגת העל הקפריסאית ללא תמורה.

חוסה אנחל קאריו: חתם: 16/06/2019 שוחרר: 02/09/2019
החלוץ הספרדי הצטרף בקיץ האחרון לבאר שבע בחוזה לשלוש שנים, עם רקורד לא בדיוק מרשים בליגה השנייה בספרד והרבה סימני שאלה. לאחר מחנה אימון מאכזב ומשחק אחד בליגה, שוחרר לביתו בקבלת פיצוי שמן. 


חוסה אנחל קאריו ואלונה ברקת (הפועל באר שבע, האתר הרשמי)

בבאר שבע רוצים להחזיר עטרה ליושנה לאחר שתי עונות קשות, המאמן יוסי אבוקסיס הצהיר לא פעם כי הוא לא מתכוון לצרף לסגל שחקנים שלא נמצאים ברמה אחת מעל השחקנים שנמצאים בקבוצה, ואלונה ברקת, כפי שכבר ראיתם לא מתכוונת לחסוך במטרה להחזיר את קבוצתה לקדמת הבמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי