ארבע וחצי שנות מאסר נגזרו על אספה, אשדוד החליטה: לא יגיע לאימונים עד להודעה חדשה

יצחק אספה
יצחק אספה | אבשלום שושני

המגן הואשם בעבירות הפקרה ושיבוש הליכי משפט. ספג שנה וחצי נוספות על תנאי בעקבות דריסת הנער ארי נשר ז"ל. כאשר יוגש הערעור, קבוצתו תבחן את הנושא מחדש

(גודל טקסט)

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט גורפינקל גזר היום (חמישי) ארבע וחצי שנות מאסר ושנה וחצי נוספות על תנאי ליצחק אספה, מגנה של מ.ס. אשדוד, בגין עבירות של הפקרה ושיבוש הליכי משפט, כחודש לאחר כתב אישום שהוגש לאחר תאונת ה"פגע וברח" שבה היה מעורב בתל אביב, בה נהרג הנער ארי נשר ז"ל ונפצע חברו. 

קבוצתו של יצחק אספה, מ.ס אשדוד, החליטה בעקבות כך כי השחקן לא יגיע לאימונים עד להודעה חדשה. כאשר יוגש ערעורו של המגן לבית משפט העליון, ראשי הקבוצה יבחנו מחדש את הנושא.

בהקראת גזר הדין השופט גורפינקל אמר: "הנאשם לא לקח אחריות על מעשיו. עבירת ההפקרה טומנת בה מודעות ויש בה שפל מוסרי עמוק. התנערותו של אספה ונטישת המקום מראים שהרחיק עצמו ואינו זכאי להקלה, התנהגותו מראה שיקול דעת, בשקריו לשוטרים אין מדובר בתחושת ניתוק אלא בטיוח. יש צורך בשליחת מסר ברור שאין להפקיר אדם".

אבי נשר, אביו של ארי ז"ל אמר בתום הקראת גזר הדין: "זה יום מאוד קשה. שום דבר לא יחזיר אלינו את ארי. שוב דבר לא ישנה את החיסרון הנוראי", אמר אבי נשר. "מבחינתנו המשפט לא קשור לטרגדיה שלנו אבל יש לו חשיבות עצומה".

האב הוסיף: "הפקרה זה מעשה של רצח. הוא יכול היה לצאת ולהושיט לו עזרה ולהזעיק אמבולנס. הוא ידע שאם הוא בורח משם הוא חורץ את דינו למוות".

 

עו"ד ליאור שטלצר, פרקליטו של אספה אמר לספורט1 לאחר גזר הדין: "אנחנו חושבים שגזר הדין מחמיר יתר על המידה. זה לא עולה בקנה אחד עם רמות הענישה במקרים דומים. נלמד את הדברים ונגיש את טענותינו במסגרת ערעור לבית המשפט העליון".

גם במ.ס. אשדוד הגיבו לגזר הדין: "ראשית אנו כואבים את כאבה של משפחת נשר ומביעים צער עמוק על אובדנה. כמועדון משפחתי ומחבק גם ברגעים הקשים והפחות טובים, נמשיך לעמוד לצד משפחת אספה ולצד יצחק מאז המקרה הטרגי והקשה, מועדון ספורט אשדוד פועל בקרב בני נוער במגוון פעילויות חינוכיות וחברתיות הן במגרשים והן מחוצה להם בנושא זהירות בדרכים, נהיגה זהירה ונכונה בכבישים על מנת למנוע מקרים נוספים שאנו מקווים שלעולם לא יתרחשו".

כזכור, ב-24 לספטמבר, 2018. הגיע אספה למועדון "לייטהאוס" שבנמל תל אביב. במהלך שהותו במועדון צרכו הנאשם וחבריו משקאות אלכוהוליים ובהם 3 בקבוקי וודקה מסוג "פינלנדיה". בהמשך הלילה, החליטו הנאשם ושני חבריו לעזוב את המועדון ולנסוע למסיבה נוספת.

סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג הנאשם בשדרות רוקח בתל אביב-יפו לכיוון מזרח, לעבר צומת הכניסה לחניון "רידינג" במהירות של כ-75 קמ"ש, אף כי מדובר בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קמ"ש. באותה עת, נער בן 16 על גבי אופניים חשמליים, כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר ז"ל.

יצחק אספה והוריו של ארי נשר. צילום אבשלום ששונייצחק אספה בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש. בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב הקיה. כתוצאה מהתאונה המנוח והקטין נזרקו בעוצמה מהאופניים והמנוח הוטל למרחק של כ-23 מטרים ממקום התאונה. 

למרות התאונה הקשה, אספה המשיך בנסיעתו, כאשר מספר שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים לפני צומת הרחובות שדרות רוקח ואבן גבירול. הנאשם עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רחוב בן אביגדור, מבלי להגיב לתוצאות התאונה או לספק עזרה למנוח ולקטין, אשר שכבו פצועים במקום.

לפי כתב האישום, בהמשך הלילה ביקש אספה מחברו להתקשר לחברת "אלדן", למסור למוקדנית כי רכב הקיה היה מעורב בתאונה ולבקש כי יגיע גרר על מנת לקחת את רכב הקיה למוסך, וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי. בשלב מסוים החליטו הנאשם וחברו לנסוע לכיוון נמל תל אביב על מנת לנסות ולאתר את מקום התאונה בה היה מעורב. בהגיעם למקום התאונה, הבחינו בכוחות המשטרה וכן בחלקי רכב הקיה אשר היו פזורים במקום וחרף זאת, הנאשם לא פנה לכוחות המשטרה אשר היו במקום, אלא חזר לרחוב בן אביגדור והמתין לבואו של הגרר.


יצחק אספה והוריו של ארי נשר בבית המשפט (אבשלום ששוני)

בסמוך לשעה 5:20, הגיעו שוטרים לרחובו ביצעו סריקות באזור לאיתור הרכב אשר נראה נמלט ממקום התאונה. כאשר הבחינו בנזקים שנגרמו לרכב הקיה, שאלו השוטרים את הנאשם לפשר הנזק והוא השיב בכזב כי הנזק נגרם בעת חניית רכב הקיה ברחוב בזמן שאספה עצמו שהה בתוך המועדון, ואף טען בכזב כי חברו היה זה שנהג ברכב. 4 שעות אחרי התאונה, לאחר בדיקת ינשוף שנערכה, נמצא כי היו בדמו של אספה פי 5 אלכוהול מהמותר לנהג צעיר. בחקירתו, אספה ניסה להפליל את חברו ולטעון שהוא נהג ברכב. הוא טען ששתה רק מספר לגימות מכוסות המשקה של חברו, ושלא הרגיש שום פגיעה אלא רק שמע רעש חשוד מרכבו ובנורת חיווי לתקלה שנדלקה.

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את הכדורגלן יצחק אספה, בעבירות של הפקרה ושיבוש הליכי משפט, אך זוכה מנהיגה בשכרות. השופט המרשיע, צבי גורפינקל, דחה את טענתו של אספה, לפיה לא היה מודע לכך שפגע בנערים, וקבע באופן חד משמעי כי: "הנאשם היה מודע לכך שפגע במשהו אבל החליט לברוח ממקום התאונה ולא להישאר ולהגיש עזרה. יש לייחס לעדות הנאשם חוסר אמון".

באותה החלטה ציין השופט גורפינקל כי לא ניתן להכריע אם אספה נהג בשכרות אולם גם כאן הביע את אי אמונו בעדות הנהג: "אינני מאמין להכחשתו שלא שתה ושנהג כשאינו שיכור אולם בהיעדר חוות דעת של מומחה לא ניתן להרשיע אותו בעבירה המיוחסת לו"

השתתפו בהכנת הידיעה: אשר גולדברג, איציק יצחקי, רון עמיקם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי