המו"מ עם תורג'מן תקוע: ב"ש רוצה לשאול, אוסטריה וינה רוצה למכור

אלון תורג'מן
אלון תורג'מן | אוסטריה וינה, האתר הרשמי

אבוקסיס רוצה את הליגיונר מהליגה האוסטרית, אך קבוצתו דורשת עבורו כמיליון יורו כבר בחלון הנוכחי. בנוסף ישנן מחלוקות לגבי אורך החוזה של השחקן. בקבוצה עוקבים במקבל גם אחרי חלוצים נוספים

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עסקת העברתו של החלוץ אלון תורג'מן מאוסטריה וינה להפועל באר שבע תקועה בשל מחלוקת בין המועדונים באר למתווה העסקה. כזכור, באר שבע שכבשה העונה רק 25 שערים ב-21 משחקי ליגה, מחפשת להתחזק בהתקפה. באוקטובר האחרון החתימה הקבוצה את הברזילאי פאוליניו לעונה וחצי תמורת כ-400 אלף יורו לעונה, והוא אמור היה לתגבר את החלק הקדמי של האדומים לצד בן שהר ונייג'ל האסלביינק.

הברזילאי הספיק להתאמן כחודש בשורות המועדון, אך דווקא כשכבר יכול היה גם לקחת חלק במשחקי הקבוצה עם פתיחת חלון העברות של חודש ינואר, הברזילאי נפצע בברכו באימון הבכורה של המאמן החדש, יוסי אבוקסיס. למרות שבבדיקת MRI שנעשתה לפאוליניו לא אובחן קרע ברצועות הברך, באר שבע החליטה לוותר על שירותיו לאחר שהצוות הרפואי העריך כי תקופת החלמתו תיקח שבועות ארוכים.

עם ההחלטה לשחרר את פאוליניו, בבאר שבע סימנו את אלון תורג'מן כמועמד המוביל להצטרף לקבוצה במקומו. תורג'מן, ששכרו מוערך בכ-350 אלף יורו לעונה, כבש בעונה הוחלפת שישה שערים ב-18 הופעות בליגה הראשונה באוסטריה. העונה שותף החלוץ בתשעה משחקים בכל המסגרות ומצא את הרשת שלוש פעמים. לשחקן חוזה באוסטריה עד לתום העונה הבאה, אולם הוא בוחן את האפשרות לעבור קבוצה אחרת בה ישחק באופן קבוע, כדי להמשיך ולהשתייך לסגל נבחרת ישראל.


במועדון סימנו את אלון תורג'מן לאחר שחררו של פאוליניו (הפועל באר שבע רשמי)

הפועל באר שבע פנתה לאוסטריה וינה בבקשה לשאול את אלון תורג'מן ובמקביל רוצים להשאיר לעצמם את האופציה לרכוש את החלוץ בקיץ הקרוב. בבאר שבע אף מוכנים להשוות את גובה שכרו של תורג'מן בקבוצה האוסטרית. בין הצדדים מתנהל משא ומתן בשבוע האחרון, כאשר בניגוד לרצונה של באר שבע לשאול את החלוץ עד לסיום העונה ורק בקיץ לרכוש אותו, האוסטרים, שבוחנים אופציות נוספות עבור תורג'מן, רוצים למכור אותו באופן מידי ואף נוקבים בסכום של כמיליון יורו, סכום אותו בבאר שבע לא מוכנים לשלם בשלב זה.

במקביל, בין נציגיו של תורג'מן והפועל באר שבע ישנם פערים באשר לאורך החוזה של החלוץ, אם הוא אכן יימכר מאוסטריה וינה לבאר שבע. בזמן שבקבוצה הדרומית מוכנים להציע לו חוזה לשנתיים וחצי, תורג'מן מעוניין בחוזה לשלוש וחצי שנים. בבאר שבע מעריכים כי אם בסופו של דבר תיפטר המחלוקת בינם לבין אוסטריה וינה, אורך החוזה של תורג'מן בבירת הנגב לא יהווה מכשול בהשלמה העסקה.

תורג'מן נמצא בימים אלה במחנה האימונים של אוסטריה וינה בטורקיה ולצד המשא ומתן עם אוסטריה וינה, בבאר שבע בודקים אופציות נוספות של מספר חולצים זרים שהוצאו לקבוצה, כאשר החלטה בעניין תתקבל בימים הקרובים.


בבאר שבע עוקבים גם אחרי חלוצים זרים במקביל לאלון תורג'מן (אוסטריה וינה, רשמי)

לצד הניסיונות להתחזק בהתקפה, בבאר שבע רוצים לחזק גם את חוליית הקישור, זאת לאחר מכירתו של עדן שמיר לסטנדרט ליאז'. קשרים משבדיה ומספרד שקיבלו בשבוע האחרון הצעות מבאר שבע וכבר היו על סף חתימה בקבוצה, החליטו בסופו של דבר לחתום בקבוצות אחרות. לבאר שבע הוצאו גם קשר ניגרי המשחק בליגה היוונית וכן מספר קשרים המשחקים בליגת המשנה בספרד.

עם שחרורו של פאוליניו, לבאר שבע יש בסגל חמישה זרים, כך שאם בסופו של דבר יחתימו בבירת הנגב חלוץ זר ולא את אלון תורג'מן, יצטרכו בבאר שבע לאתר קשר ישראלי אם ברצונם למלא את החלל שהשאיר עדן שמיר, זאת אלא אם יצליחו לפני סגירת חלון העברות להשאיל לקבוצה אחרת את הקשר הקוסטה ריקני ג'ימי מרין.

מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, שבוחן בקפידה יחד עם הצוות שלו את כל המועמדים, הבהיר לא פעם כי יצרף שחקני רכש רק אם יהיו ברמה אחת מעל השחקנים שכבר נמצאים אצלו בסגל, כאשר לתפיסתו המטרה היא לא רק לסתום חור בסגל עד לסיום העונה, אלא למצוא שחקנים שאפשר לבנות עליהם גם לעונה הבאה. בכל אופן, לאבוקסיס נשאר שבוע אחד לקבל החלטות בעניין הרכש לפני סגירת חלון העברות.

לא רק התקפה. באר שבע תחזק את חוליית הקישור לאור מכירתו של עדן שמיר (האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי