הפסד כפול: יענקל'ה שחר בחר בירדן שועה ואיבד את מרקו בלבול

ירדן שועה , מרקו בלבול
ירדן שועה , מרקו בלבול | אריאל שלום

נשיא מכבי חיפה העדיף את החלוץ היקר על פני מאמן העונה, שחושש להביע את דעתו בפומבי ונמצא במלכוד. אביחי קרבצ'יק על ההחלטה התמוהה של האיש החזק בכרמל

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

יענקל'ה שחר בחר בילד. זאת הכותרת המרכזית מההחלטה לקנוס ולהשאיר את ירדן שועה בסגל מכבי חיפה. מי שקרא טוקבקים לאחר ההפסד להפועל כפר סבא, הבין מיד לאן הרוח נושבת – "מרקו בלבול מאמן חלש – ירדן שועה לא משחק בגלל האגו שלו".

לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין ששחר נקט עמדה ובחר בשחקן על חשבון המאמן. נראה שהנשיא שומע את הקולות מהיציע אך חושש לצאת בהצהרה פומבית כדי לא להבליט את משבר האמון בינו לבין בלבול.

כל שחקן אחר, שהיה זורק בקבוק ופוגע בחדר ההלבשה כפי שעשה שועה, היה נזרק מהקבוצה או נשלח ליציע למשך חודשיים, אבל שחר מפחד כנראה להפסיד את הנכס שהוא מאמין בו לקבוצה אחרת, ובאותה נשימה מבהיר לבלבול – 'תלמד לשלב את הילד כי אני לא אגן עליך מדעת הקהל'.


כל שחקן אחר היה לפחות נשלח ליציע לחודשיים. ירדן שועה (אריאל שלום)

בלבול חושש להביע את הדעה שלו לגבי שועה, הוא שומר בבטן, ועדות לכך אפשר היה לראות במסיבת העיתונאים לאחר הניצחון מול בני יהודה, במהלכה דובר הקבוצה החליט להתערב ברגע שנשאלה שאלה רגישה בנוגע לחלוץ.

יונתן כהן איבד נגד באר שבע כדור שתורגם לשער השוויון ב-1:1 של מכבי ת"א בטרנר, ולדימיר איביץ' לא חשב פעמיים והוציא אותו ישר. לא שמענו על כך שום דבר בתקשורת. זה ההבדל, המערכת של מכבי חיפה עדיין לא חזקה מספיק כדי להתמודד עם רעשי רקע, לנטרל את "הבייס" בקהל ולגלות מנהיגות.

יענקל'ה חייב להבין, בלבול הביא אותו למקום השני, "פגע" כמעט בכל שחקני הרכש ובנה קבוצה שמועמדת לזכות באליפות. נכון שבשבועות האחרונים היכולות קצת פחות טובה ואתמול הגיע גם הפסד צורם, אבל כשמסתכלים על התמונה המלאה – בלבול הוא מאמן העונה עד כה. 


מאמן העונה עד כה. מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)

האבסורד הגדול בכל הסיפור הוא שבלבו נמצא במלכוד. הקהל קיבל תיאבון, כל איבוד נקודות או יכולת בינונית יגררו מבול של ביקורות, הקהל יצעק "ירדן שועה" ומרקו יצטרך להחליט – ללכת עם האמת שלו, או לפתוח עם החלוץ למרות שהוא פחות מאמין בו.

בשורה התחתונה, מכבי חיפה ספגה הפסד כפול – על המגרש מול כפר סבא ובעמדת המאמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי