צפו: מהפך ו-1:3 ענק לבני יהודה על בית"ר בתום משחק משוגע, קונטה הורחק

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים | דני מרון

ערב משוגע בטדי. המארחת עלתה ליתרון משער של וארן (23), אך המגן קיבל אדום ואפשר לליואיץ' (80) וג'אן (90 ו90+2) לקבוע ניצחון דרמטי. גרסיה ספג צהוב חמישי ויחמיץ את מכבי חיפה

(גודל טקסט)
איזה ערב משוגע קיבלנו היום (ראשון) בטדי. בני יהודה גברה 1:3 בצורה הכי דרמטית שאפשר על בית"ר ירושלים, במשחק שקיבלנו בו פשוט הכל – שערים יפים, כרטיס אדום, בעיטה חופשית בלתי ישירה ומוזרה מתוך הרחבה, מהפך אדיר ברגע האחרון והרבה מאוד עצבים. בעיקר מהצד הצהוב-שחור, שהרגישו כיצד האם מאבדים את המשחק הזה.
 
 
רוני לוי יכול לבוא בטענות קשות לאנטואן קונטה, שספג כרטיס אדום טיפשי ומיותר בדקה ה-50 והותיר את חבריו לקבוצה לאורך זמן רב בחיסרון מספרי. נכון, זה לא היה משחק גדול של הירושלמים גם לפני ההרחקה, אך בכל זאת הם הובילו וכולנו ראינו איך זה הסתיים. לבית"ר השלישית נקטע רצף של שני ניצחונות, והיא רחוקה שש נקודות ממכבי חיפה השנייה.


עידן ורד מאוכזב (דני מרון)

 
 
ואם ההפסד הכואב הזה לא מספיק – הקבוצה ספגה מכה קשה במיוחד כשליוואי גרסיה קיבל כרטיס צהוב חמישי העונה ויחמיץ את המפגש מול הקבוצה של מרקו בלבול ביום שני הבא בטדי. מנגד, בני יהודה התאוששה אחרי ההפסד לאותה מכבי חיפה והשיגה נקודות סופר חשובות במאבק על הפלייאוף העליון. כרגע מחזיקת הגביע של אלישע לוי נמצאת במקום השמיני, נקודה אחת מתחת להפועל חדרה והפועל חיפה, אשר נמצאות במקום השישי והשביעי בהתאמה.


שחקני בני יהודה חוגגים (דני מרון)

 
בפתיחת המחצית הראשונה בני יהודה הייתה מסוכנת יותר, לא הסתגרה וניסתה להפתיע את בית"ר עם שער מהיר, אך ללא הצלחה. בדקה ה-23 הירושלמים עלו ליתרון בזכות שער נהדר של אנתוני וארן, שקיבל כדור מליוואי גרסיה כשהוא נמצא מחוץ לרחבה ועם הגב לשער, הסתובב בצורה מצוינת ושלח כדור פנטסטי לקורה ולרשת. 


שחקני בני יהודה חוגגים (דני מרון)

 
 
מיד לאחר מכן אנטואן קונטה ספג כרטיס צהוב חמישי העונה, שהיה אמור למנוע ממנו לשחק מול מכבי חיפה ביום שני הבא, אך בעקבות ההרחקה שספג בסופו של דבר יחמיץ את המשחק הקרוב מול הפועל כפר סבא. עד לסיום המחצית לא נרשמו מצבים מיוחדים והמשחק היה דו צדדי, כאשר צריך לציין כי בית"ר לא הציגה משחק גדול ב-45 הדקות הראשונות והתבססה בעיקר על היכולת האישית של ליוואי גרסיה.


שחקני בית"ר ירושלים מתלוננים על הצהוב של ליוואי גרסיה (דני מרון)

עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-50, קונטה ספג את הכרטיס הצהוב השני והורחק בצדק אחרי עבירה טיפשית ורחוקה מהשער. חוסר אחריות של הצרפתי, שלבטח יקבל על הראש מרוני לוי. מהשלב הזה בני יהודה ניסתה להשיג את השוויון, אלישע לוי ביצע חילופים התקפיים, אך זה לא קרה. מוחמד גאדיר היה קרוב, אך פגש את המשקוף בוולה מצוין מתוך הרחבה בדקה ה-68. לאחר מכן השופט אוראל גרינפלד בדק ב-VAR פנדל אפשרי לזכות בני יהודה אחרי ספק נגיעת יד של דן איינבינדר ברחבה, אך לא שרק לכדור עונשין בצדק.


שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים (דני מרון)

בדקה ה-76 החל רצף אירועים מוזרים במשחק. ליוואי גרסיה נפצע ויצא אל מחוץ לתחומי המגרש. לאחר מכן הוא חזר אליו ללא אישור וספג את הצהוב שיגרום לו להחמיץ את המשחק מול חיפה. לאחר מכן גרינפלד שרק לכדור חופשי בלתי ישיר מתוך רחבת בית"ר מכיוון שעל פי החוקה החדשה – כאשר שחקן נכנס ללא אישור למגרש ישנו כדור חופשי בלתי ישיר מהמקום בו שהה הכדור בעת כניסתו למגרש. מתיאה ליואיץ' ניגש לבעוט אל מול הכעס של שחקני בית"ר, אך הכדור שלו נהדף לקרן, אשר בסיום אותה קרן נכבש ה-11 של אותו ליואיץ', שבעט ממרחק ונעזר בראשו של אור זהבי כדי לכבוש.


שחקני בני יהודה חוגגים (דני מרון)

בדקה ה-90 הגיע המהפך הדרמטי: אבישי כהן מסר כדור רוחב מצוין מהאגף הימני ומצא את דור ג'אן, שכבש שער קל ושלח את האוהדים שהגיעו משכונת התקווה לחגוג. שתי דקות חלפו והחלוץ המצוין של אלישע לוי השלים צמד עם בישול נוסף מהאגף הימני, הפעם של עמית זנטי, ושלח את אוהדי בית"ר מאוכזבים הביתה. מאוד מאוכזבים.


שחקני בני יהודה ובית"ר ירושלים (דני מרון)

לבית"ר מצפה משחק כבר ביום רביעי במחזור אמצע השבוע, כאשר תתארח באצטדיון המושבה ותפגוש את הפועל כפר סבא (20:00, ספורט3), שרק אתמול השיגה 0:1 מטורף על מכבי חיפה בדקה ה-96 וסיפקה סנסציה. גם בני יהודה תשחק ברביעי, כאשר תארח בבלומפילד את הפועל חדרה של שרון מימר.


דור ג'אן חוגג (דני מרון)


רוני לוי (דני מרון)


אלישע לוי (דני מרון)

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אור זהבי, אנטואן קונטה, מקס גרצ'קין, דן איינבינדר, עלי מוחמד, אופיר קריאף, ליוואי גרסיה, פרדי פלומיין (עידן ורד ,85), אנתוני וארן (שלומי אזולאי, 73).

בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, דן מורי, אליסון דוס סנטוס, מתן בלטקסה, שי מזור (עמית זנטי, 66), תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ'  (פז בן ארי, 90+3), מילאלי מאייאמבלה (אריאל לזמי, 77), מוחמד גאדיר, דור ג'אן.


פרדי פלומיין ואנטואן קונטה במהלך החימום (דני מרון)


דן מורי מתחמם (דני מרון)


אוהדי בית"ר מאחלים מזל טוב לאלי אוחנה (דני מרון)

מהלך המשחק
ההתמודדות נפתחה בגישושים משני הצדדים כשבני יהודה הסתגרה בעוד בית"ר לקחה את השליטה. עם זאת, בדקות הפתיחה הזהובים נראו מסוכנים יותר. ההזדמנות הראשונה הגיעה בדקה ה-10 והיא הייתה מהצד הכתום, כאשר אבישי כהן הגביה מהאגף הימני אל הרחבה, מתיאה ליואיץ' נגח, אך הכדור שלו היה גבוה.


אוהדי בית"ר ירושלים (דני מרון)


אוהדי בני יהודה (דני מרון)

מחזיקת הגביע יצאה למתפרצת נוספת, כאשר מוחמד גאדיר הגביה כדור מהאגף השמאלי אל מרכז הרחבה והחל קומדיה של טעויות בהגנת בית"ר. איתמר ניצן אגרף לא טוב עד מקס גרצ'קין שניסה להרחיק, הכדור הגיע שוב לניצן שהרחיק עם הרגל. רגעי פאניקה בהגנת המארחת, לבני יהודה היה חסר מישהו שידחוף את הכדור לשער.


דור ג'אן ואנטואן קונטה עולים לכדור (דני מרון) 

בדקה ה-23, במצב המסוכן האמיתי הראשון של בית"ר, היא גם עלתה ל-0:1. ליוואי גרסיה הוביל בצורה יפה את הכדור ומצא את אנתוני וארן 20 מטר מהשער, כשהוא עומד עם הגב אליו. החלוץ הסתובב בצורה נהדרת ושחרר כדור פנטסטי לפינה השמאלית שפגע בקורה ונכנס לרשת. שער נאה לשחקן, שכבש את הרביעי שלו העונה בליגה.


אנתוני וארן חוגג (דני מרון)


עלי מוחמד ואיינבינדר חוגגים עם וארן (דני מרון)


שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (דני מרון)

בדקה ה-26 אנטואן קונטה ספג את הכרטיס הצהוב החמישי שלו העונה אחרי עבירה על דור ג'אן. בדקות שלאחר שער היתרון בית"ר הייתה במומנטום קל, אך הקצב מעט ירד בזמן שבני יהודה ניסתה את כוחה בעיקר במתפרצות, אך מצבים מסוכנים לא נרשמו עד המחצית.


שי מזור שומר על דן איינבינדר (דני מרון)


מילאלי מאייאמבלה נאבק עם מקס גרצ'קין (דני מרון)

עם פתיחת המחצית השנייה בני יהודה הגיעה למצב טוב, אך לא ניצלה אותו. ליואיץ' פרץ באגף השמאלי והעביר כדור רוחב למרכז הרחבה, לשם הסתנן מוחמד גאדיר אחרי שמירה רעה בהגנת המארחת, אך החלוץ לא פגש טוב את הכדור ופספס הזדמנות לא רעה בכלל כדי להשוות.


מילאלי מאייאמבלה שומר על אנטואן קונטה (דני מרון)


מוחמד גאדיר שומר על פרדי פלומיין (דני מרון)

בדקה ה-50 קונטה ספג כרטיס צהוב שני מוצדק, הורחק והותיר את בית"ר בעשרה שחקנים. המשמעות: במקום להחמיץ את מכבי חיפה ביום שני הבא בעקבות ספיגת חמישה כרטיסים צהובים, הוא יחמיץ את המשחק הקרוב מול הפועל כפר סבא ביום רביעי.


אוראל גרינפלד מוציא כרטיס אדום לאנטואן קונטה (דני מרון)


קונטה אחרי ההרחקה (דני מרון)


שחקני בית"ר מתלוננים אחרי ההרחקה (דני מרון)

בדקה ה-52 השופט אוראל גרינפלד נקרא על ידי מערכת ה-VAR לבדוק האם הגיע לבני יהודה פנדל אחרי ספק נגיעת יד של דן איינבינדר ברחבה. ליואיץ' הגביה כדור לרחבה, ידו של הקשר הוותיק אמנם הייתה מחוץ לגוף, אך הכדור פגע יותר בכתפו ולכן בסופו של דבר גרינפלד בחר שלא לשרוק לכדור עונשין מ-11 מטרים עבור האורחת.


אוראל גרינפלד (דני מרון)


ליואיץ' שומר על עלי מוחמד (דני מרון)

בדקה ה-59 בני יהודה העלתה קצב במטרה להשיג את השוויון. אבישי כהן פרץ באגף הימני והעביר כדור רוחב לאחור לעברו של תאמבי סגס, שבעט ונעצר אצל איתמר ניצן. דקה לאחר מכן היה זה מאייאמבלה שניסה את כוחו מחוץ לרחבה וגם הוא נעצר אצל השוער הירושלמי.


איתמר ניצן (דני מרון)

בני יהודה קיבלה הזדמנות גדולה להשוות בדקה ה-68, כאשר עמית זנטי המחליף הגביה כדור נהדר מהאגף הימני אל הרחבה, שם המתין גאדיר, שבטכניקה נהדרת בעט מהאוויר לעבר שערו של איתמר ניצן – אך לצערו פגש רק את המשקוף.


מוחמד גאדיר עצבני (דני מרון)

בדקה ה-76 החל רצף אירועים מוזרים במשחק. ליוואי גרסיה נפצע ויצא אל מחוץ לתחומי המגרש. לאחר מכן הוא חזר אליו ללא אישור וספג כרטיס צהוב, שהיה החמישי שלו העונה – מה שאומר שהוא יחמיץ את המשחק מול מכבי חיפה ביום שני הבא. לאחר מכן גרינפלד שרק לכדור חופשי בלתי ישיר מתוך רחבת בית"ר מכיוון שעל פי החוקה החדשה – כאשר שחקן נכנס ללא אישור למגרש ישנו כדור חופשי בלתי ישיר מהמקום בו שהה הכדור בעת כניסתו למגרש. מתיאה ליואיץ' ניגש לבעוט אל מול הכעס של שחקני בית"ר, אך הכדור שלו נהדף לקרן.


אנתוני וארן (דני מרון)

בקרן שלאחר האירוע האחרון הזהובים השוו ל-1:1. ליואיץ' הגביה, הכדור הורחק וחזר אליו. הסרבי בעט בעוצמה מ-18 מטרים בכדור שפגש בדרך לשער את ראשו של אור זהבי וחדר לרשת של איתמר ניצן.


מתיאה ליואיץ' חוגג עם עמית זנטי (דני מרון)


שחקני בני יהודה חוגגים (דני מרון)


מתן בלטקסה שומר על שי קונסטנטין (דני מרון)

המהפך, שהיה באוויר, הגיע בדקה ה-90. בני יהודה עלתה ל-1:2 אחרי מהלך נהדר באגף הימני, בסיומו אבישי כהן העביר כדור רוחב לדור ג'אן, שכבש מקרוב שער קל. שתי דקות בלבד חלפו והחלוץ השלים צמד עם סיומת פנטסטית מתוך הרחבה אחרי בישול של עמית זנטי, קבע 1:3, חתם את תוצאת המשחק ושלח את אוהדי בית"ר מאוכזבים הביתה.


דור ג'אן חוגג (דני מרון)


עלי מוחמד מאוכזב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי