צפו בתקציר: הפועל באר שבע ומכבי נתניה נפרדו בתיקו 1:1

אלמוג כהן
אלמוג כהן | מאור אלקסלסי

הויבך (28) העלה את המארחת ליתרון בפנדל שנוי במחלוקת, זריהן (46) השווה לפני הירידה למחצית, אלמוג כהן הורחק בפעם השלישית העונה, עזרא ערך בכורה מחודשת

(גודל טקסט)
מכבי נתניה אירחה הערב (רביעי) את הפועל באר שבע במסגרת המחזור ה-22 בליגת העל, למשחק שתמיד מייצר עניין. הצהובים הגיעו לאחר תיקו עם מ.ס. אשדוד, וההחלטה הדרמטית של אייל סגל לעזוב את המועדון בתום העונה, ועם חן עזרא, שערך בכורה מחודשת בקבוצה, בתקווה להתקרב להפועל חדרה והפועל חיפה במאבק על מקום בפלייאוף העליון. 

שמנגד, יוסי אבוקסיס והפועל באר שבע הגיעו למשחק אחרי תיקו נגד מכבי תל אביב, ועם שיר צדק שחזר לשחק בליגה לראשונה מאז העונה שעברה. האדומים קיוו לחזור למסלול הניצחונות ולהתקרב לבית"ר ירושלים במקום השלישי.

המשחק נפתח בקצב נהדר, ובדקה ה-28, הגיע רגע המפנה במשחק. חן עזרא העביר כדור חכם לשחוביץ', שנפל ברחבה לאחר שניסה לעבור את בן ביטון. השופט אוראל גרינפלד הצביע על הנקודה הלבנה בהחלטה שנויה במחלוקת, ולא הלך לבדוק את המהלך בעצמו בשופט המסך. הויבך ניגש לנקודה הלבנה והכניע את לויטה. 0:1

 
הקבוצה של אבוקסיס לחצה, ורגע לפני הירידה למחצית, ז'וסוואה מצא את בן שהר עם כדור עומק גאוני, החלוץ דהר כל הדרך לשער, עמוס הדף אך זריהן השתלט על הריבאונד עם נגיחה וקבע 1:1. במחצית השנייה הקצב ירד, אלמוג כהן הורחק בפעם השלישית העונה והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים, באר שבע לחצה ולחצה, ובדקה ה-93, מיגל ויטור היה יכול להכריע את המשחק עם נגיחה נפלאה אך נעצר בקורה. 


בן שהר מנסה להכניע את דני עמוס (מאור אלקסלסי)

הפועל באר שבע סיימה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון, ונשארה במקום הרביעי בטבלה רחוקה חמש נקודות מבית"ר ירושלים במקום השלישי. ביום שבת תקווה לחזור למסלול הניצחונות נגד סקציה נס ציונה, שמאמנה, עמיר תורג'מן, פוטר הערב. מנגד, נתניה במקום התשיעי ורחוקה רק ארבע נקודות מהמקום שמוביל לפלייאוף העליון, ובמחזור הקרוב תפגוש את הפועל רעננה. 

 

שיר צדק. פתח בהרכב לראשונה העונה (מאור אלקסלסי)
 


רוצים לזכות בפרסים? 

– ענו על חידת ליגת העל
– בחרו את שחקן המחזור של בזן 
– הצביעו לשחקן החודש של אלקטרה


אלמוג כהן וזלאטן שחוביץ'. משחק דרמטי בנתניה (מאור אלקסלסי)


שיר צדק. הופעת בכורה העונה בבאר שבע (מאור אלקסלסי)


דני עמוס (מאור אלקסלסי)

 
 
 
 
 
 
 
 
 

חן עזרא חזר הביתה

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on

מהלך המשחק
יצאנו לדרך באצטדיון נתניה. בדקה החמישית, הזדמנות ראשונה במשחק. כדור עומק נהדר של ז'וסוואה במרכז המגרש מצא את בן שהר פנוי לחלוטין. החלוץ רץ כל הדרך לשער, אך כיסוי הגנתי נהדר של הויבך גרם לו לבעוט ולפספס את המסגרת. מצב ראשון גם לנתנייתים בדקה השמינית. כדור גובה מצוין מהאגף הגיע לרועי קהת, שהתרומם מעל כל ההגנה האדומה והצליח לנגוח אך פספס את השער.


אוהד לויטה מחליף את שטקוס בשער (מאור אלקסלסי)


יוסי אבוקסיס. יחזור למסלול הניצחונות (מאור אלקסלסי)


טים הויבך רודף אחרי בן שהר (מאור אלקסלסי)


פאטוס בצ'יראי ואלמוג כהן (מאור אלקסלסי)

20 דקות של כדורגל קצבי בנתניה, אך עדיין ללא מצבים מסוכנים. בדקה ה-23, מצב ראשון מסוכן במשחק. ז'וסוואה הרים כדור חופשי מצוין לראש של מיגל ויטור במרכז הרחבה, הפורטוגלי נגח מצוין אך דני עמוס עצר את הכדור במיומנות. 

פנדל בדקה ה-25! חן עזרא העביר כדור חכם לשחוביץ', הסרבי חדר לרחבה וניסה לעבור את בן ביטון אך נפל ואוראל גרינפלד הצביע על הנקודה הלבנה. לאחר בדיקת VAR, השופט החליט להישאר עם החלטתו המקורית והשנויה במחלוקת. הויבך ניגש לנקודה הלבנה בדקה ה-28, בעט בעוצמה לחיבור הימני והעלה את מכבי נתניה ל-0:1 על הפועל באר שבע.


אוהדי מכבי נתניה במחווה לאייל סגל (מאור אלקסלסי)


הויבך מכניע את לויטה (מאור אלקסלסי)



שחקני מכבי נתניה חוגגים (מאור אלקסלסי)


טים הויבך ושחקני נתניה לאחר שער היתרון (מאור אלקסלסי)

זעם גדול בספסל של באר שבע לאחר ההחלטה של גרינפלד לא ללכת למסך לבדוק פעם נוספת את המהלך. האורחים יצאו למתקפה על השער של נתניה, אך ניסיונות בעיטה של שהר והאסלביינק בלמו בהגנה הצהובה. זריהן ייצר לעצמו מצב טוב בדקה ה-34, אך גלישה של הויבך בשנייה האחרונה שלחה את הכדור לקרן. 


אלמוג כהן וז'וסוואה נלחמים על הכדור. (מאור אלקסלסי)
 

באר שבע ממשיכה לחפש את שער השווין. בדקה ה-45, ז'וסוואה, השחקן המשפיע ביותר על הדשא במחצית הראשונה, הרים כדור נהדר מהאגף הימני ומצא את שהר במרכז הרחבה, אך החלוץ נגח מעל השער. דקה לאחר מכן, הפורטוגלי מצא פרצה במרכז ההגנה של נתניה, מסר כדור חלש וגאוני לבן שהר, שדהר כל הדרך לשער ובעט, עמוס הדף, אך ניב זריהן השתלט על הריבאונד ובנגיחה השווה את התוצאה. 1:1 בין מכבי נתניה לבאר שבע! השופט שורק לסיום המחצית הראשונה.


בן שהר מנסה להכניע את עמוס. זריהן השתלט על הריבאונד (מאור אלקסלסי)


ניב זריהן חוגג את שער השוויון (מאור אלקסלסי)


ניב זריהן חוגג את שער השוויון (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי נתניה מאוכזבים לאחר שער השוויון (מאור אלקסלסי)



שחקני באר שבע חוגגים (מאור אלקסלסי)

מחצית שנייה
המחצית השנייה נפתחה בקצב נהדר, שתי הקבוצות רצות מצד לצד ורוצות לנצח. בדקה ה-54, מצב ראשון מסוכן לאדומים. תומר יוספי קיבל כדור נפלא באגף השמאלי ושלח בעיטה אדירה אך פספס את הקורה בסנטימטרים ספורים.


יוסי אבוקסיס וסלובודאן דראפיץ' (מאור אלקסלסי)

שחקני באר שבע ממשיכים ללחוץ על השער של עמוס. בדקה ה-62, ז'וסוואה הנפלא ראה את ניב זריהן בזווית העין, מסר בגאונות לאגף הימני, אך כובש שער השוויון בעט בעיטה חזקה מדי ופספס את המסגרת. בדקות האחרונות המהפך של באר שבע נראה קרוב מתמיד. בדקה ה-70, גולדברג פרץ מהאגף השמאלי, העביר כדור רוחב מצוין להאסלביינק שניסה לבעוט בנגיעה אך פספס את המסגרת. הלחץ של האדומים נמשך.



שיר צדק. נראה טוב במשחק החזרה למגרשים (מאור אלקסלסי)


גבי קניקובסקי (מאור אלקסלסי)



ניקו אולסק, רועי קהת ושון גולדברג (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-76, נתניה כמעט עלתה ליתרון. כדור רוחב מצוין מהאגף השמאלי גרם לבלבול בהגנ והשאיר את פאטוס בצ'יראי מול שער חשוף, אך שיר צדק הרחיק את הכדור בשנייה האחרונה לקרן. 

הכתובת הייתה על הקיר. אלמוג כהן, שסחב כרטיס צהוב מהמחצית הראשונה ושיחק באגרסיביות מוגזמת לאורך כל המשחק, ראה את הכרטיס הצהוב השני בדקה ה-83 וראה את הכרטיס האדום מאוראל גרינפלד.


נייג'ל האסלביינק (מאור אלקסלסי)

הקבוצה של יוסי אבוקסיס מחפשת את המהפך הדרמטי. בדקה ה-85, ז'וסוואה מצא את הראש של מיגל ויטור עם הגבהה נפלאה מקרן, הפורטוגלי נגח ופספס אתה שער. השעון של באר שבע מתקתק. דקה לאחר מכן, הקשר הפורטוגלי המצטיין קיבל את הכדור במרכז המגרש, במרחק של 25 מטר מהשער, שלח בעיטה חזקה מרחוק לפינה הימנית אך עמוס הדף את הכדור.

בדקה ה-93, הפועל באר שבע הייתה יכולה לנצח את המשחק בצורה דרמטית במיוחד. כדור קרן נפלא של ז'וסוואה מצא את הראש של מיגל ויטור, הפורטוגלי התרומם מעל הגנת הצהובים, נגח נפלא אך נעצר בקורה. השופט שרק לסיום המשחק. 1:1 בין מכבי נתניה להפועל באר שבע בסיום.


אלמוג כהן. הרחקה שלישית העונה. (מאור אלקסלסי)


הרכבים

מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, דולב אזולאי, זלאטן שחוביץ', אלמוג כהן, ניקו אולסק, גבי קניקובסקי, רועי קהת, חן עזרא (יונס מלדה), פאטוס בצ'יראי (גיא מלמד).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, בן ביטון (אור דדיה), שיר צדק, מיגל ויטור, שון גולדברג, מרואן קבהא, תומר יוספי (ג'ימי מארין), ז'וסוואה, נייג'ל האסלביינק, ניב זריהן (נאור סבג), בן שהר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי